Wat zal ik nou doen met mijn zadel!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-01 10:26

Ik zit te overwegen om mijn westernzadel weg te doen en er een vzh zadel voor terug te kopen.
ten eerste omdat het zadel niet echt lekker zit omdat de zitting te groot is
2- vanwege die drukkingen die Margot heeft gekregen
en drie omdat ik het westernzadel nu vrij duur is geworden vanwege de dingen die ik erbij heb gekocht en een 2e hands vzh zadel goedkoper is en ik het geld op dit moment goed kan gebruiken.
Maar ik kan natuurlijk ook een ander westernzadel er voor terug kopen en er een persoon naar laten kijken die er verstand van heeft.
Ik kom er maar niet uit!!!
Ik was gister bij Margot in de stal en zag dat ze net onder de schoft aan alle twee de kanten van de ruggengraat twee grote bulten had zitten die nu een beetje weg beginnen te trekken (stukjes huid wat losraakt).
Ik vindt het zo stom van mijzelf dat ik dit niet eerder heb zien aan komen!!
-Alice-

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 11:21

Het maakt niet uit wat voor zadel je koopt, als het maar past! maar wat voor sport wil je nu eigenlijk? Wil je nu westernrijden of engels?

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-01 11:30

Ik rij geen engels en geen western, gewoon recreatief.

Omdat Margot nog zo dik is is haar hele rug helemaal plat en draag het gedeelte naast haar ruggegraat alles.
Volgens mij kan ik het beste zonder zadel blijven rijden, ik ben ook opzoek naar een longeersingel, dan kan ik gewoon zitten op een pad, is voor haar het lekkerste denk ik.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 12:25

het zadel wat je nu hebt inderdaad niet meer opleggen, zonder zadel is prima of ruil je zadel in voor een ander passend zadel met gesloten portemonnee

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 12:37

Kun je het niet omruilen voor een Halinger zadel. Dat is voor vrij brede paarden gemaakt en verdeeld de druk beter.

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-01 12:45

Opzich zou ik dat wel kunnen proberen, maar omdat zij elke keer gedekt wordt (ze heeft nu gelukkig een rust jaar) is haar rug ook (nog steeds) zo plat, maar kan ze dan wel een zadel op haar rug dragen?

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 21:56

dat haar rug plat is geeft niks, wel zou ik pas een nieuw "passend" zadel opleggen wanneer de drukplekken voldoende hersteld zijn, maar lijkt mij een overbodige opmerking