problemen met de pensoionstal. Weggaan of niet...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
quincy

Berichten: 221
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: oost-vlaanderen

problemen met de pensoionstal. Weggaan of niet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 12:30

hoi,
mijn paard staat bij kennissen voor een bedrag van 125 euro per maand. Ze is in de kudde (lees: 6 paarden Haha!) geboren en staat nu nog altijd tussen die paarden. Ik heb er veel mogelijkheden tot rijden (buitenbak, omlooppiste van 1km en bijna 3m breed, een renwei, rustige omg om te wandelen, longeerweideke, een ruime stal, en nog wat weides waar we om mogen rijden als de paddock bezet is)
Nu ga ik niet zo graag meer naar stal wegens de stalhouder. hij is iemand die constant van gedacht veranderd en nooit doet wat hij zegt, bv mijn paard moest eerst in maart ontwormd worden, dan zegt hij in april en nu is het juni en zijn ze nog niet ontwormd Ze moet een spuit krijgen en daarvoor komt de DA en die doet dan alle paarden tegelijk. Dat komt goedkoper uit en zo. Hij maakt de afspraken omdat het merendeel van de paarden de zijne zijn. Er lopen daar ook honden. Omdat die ene de paarden aanvalt stak ik ze altijd binnen onder het rijden. Ze komen tegen mij reklameren dat ik de honden moet buitenlaten als het goed weer is. Ik begrijp dat en laat ze buiten. Steken zij ze dan toch wel niet altijd binnen Als ik dan zeg, voor mij moeten ze niet binnen beginnen zij weer raar te doen. Er zijn ook 2 nieuwe meisjes op stal. 1 daarvan haar paard staat er. Het andere meisje is haar vriendin en verzorgt een van de paarden. Zij zij echt heilig. Als ze iets zeggen van bv dat moet veranderen, dan is dat de volgende dag al veranderd. En ze zeiden dat de hond altijd met hun gerief ging lopen. De staleigenaar zei dat hij er iets ging aan doen. Toen ik daarna zeg dat mijn handschoentjes en mijn borstel met lange haren ook verdwenen waren zei hij: dat komt wrls wel door de slordigheid bij u. Terwijl mijn gerief altijd netjes bij elkaar ligt Boos! . Dat zijn nog maar enkele van de dingen die mij tegensteken. Ik ben daar de ambetante kleine zeg maar.
Ik en m'n ouders zijn ondertussen op zoek naar een weide voor mijn paard. Maar als ik dan kijk naar mijn paard tussen haar vriendjes... Gelukkiger kan ze niet zijn. Ze rennen springen spelen en maken plezier tot en met. En ik heb ideale mogelijkheden om te rijden. Dus wil ik er eigenlijk wel en niet weg. Omdat ik het beste wil voor mijn paard. Als we haar op een weide gaan steken gaat ze alleen staan en gaat ze wegkwijnen. Misschien krijg ik er wel nog een shetje bij maar toch zal ze niet zo gelukkig zijn als nu. Wat moet ik doen?
sorry voor mijn lange text maar het moest er eens uit

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 13:08

Je paard kan ook vriendjes maken in een nieuwe wei hoor.
Dus als je echt niet meer wilt ga je toch lekker weg?
Je moet wel met plezier naar je paard blijven gaan.

En nog even over dat ontwormen.
Dan koop je toch zelf een spuit en ontworm je paard.
Ok dat is dan iets duurder, jet zal goedkoper zijn dat de dierenarts die langskomt.
En straks zit je paard met wormen.

Maar ik zou lekker weggaan, op deze manier is der toch niets aan en je schier er niets mee op.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 13:17

Ik zou gewoon een keertje met die mensen om de tafel gaan zitten en zeggen wat er aan de hand is. Probeer afspraken op papier te zetten. Weg gaan kan altijd nog.

Ik snap dat van dat ontwormen niet helemaal, dat doe je toch gewoon zelf?

briallen

Berichten: 149
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: omgeving rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 13:20

tuurlijk is het belangrijk dat je paard het naar zijn zin heeft.
maar is het niet net zo belangrijk dat jij het er naar je zin hebt ?

even over het ontwormen, dat doe je dan toch zelf !
Ik heb in het verleden ook op een stal gestaan waar er door de eigenaar ontwormt werd.
ik had een paard van ongeveer 700 kg , hij had dus 2 ontwormingsspuiten nodig
daar betaalde ik ook voor.
toch kreeg hij wormen.
wat bleek hij kreeg er maar 1 en werd niet regelmatig ontwormt.
gevolg was dat zijn darmen beschadigd werden en hij regelmatig koliek kreeg.
jij bent de baas over je eigen paard!
er zullen vast in jouw woonomgeving nog andere stallen zijn waar het wel gezellig is en waar er normaal met mens en dier wordt omgegaan.
je paard went heus wel weer aan een andere omgeving

veel succes

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 13:23

O ja, vergeet niet dat er overal wel wat is. Dus kijk goed naar wat je nu hebt en of je bij jou in de buurt beter kunt krijgen.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 13:23

Ontwormen en enten is niet de verantwoordelijkheid van de staleigenaar maar jij als eigenaar. Tuurlijk is het goedkoper omgezamelijk te enten maar als het nu verlopen is kost je dat een dubbele enting dus ik weet niet wat goedkoper is. Het zelfde met ontwormen.

Als jij met tegenzin naar je EIGEN paard gaat moet je gewoon verhuizen. Dan misschien een mindere stal en minder mogelijkheden maar misschien wel andere dingen die beter zijn. Iedere stal heeft zijn voor en nadelen wat voor jou een voordeel is is voor mij een nadeel. Het is maar net hoe je bent. Ze alles op een rijtje en dan vooral je wensen en vraag jezelf af of je ermee kan leven dan rolt je beslissing er vanzelf uit.

Aan een nieuwe omgeving zal je paard vanzelf wennen dat kost tijd. Kijk maar naar jezelf als je gaat verhuizen je moet dan ook wennen aan nieuwe dingen en mensen. Uiteindelijk komt het allemaal wel goed maar het kost tijd. Je paard heeft er ook niets aan als jij er niet gelukkig bent en niet lekker kan rijden.

Succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 13:24

Als ik maar 125 euro per maand hoefde te betalen en m'n paard had het er goed, dan verzon ik de rest er zelf wel bij Haha!
Die wormkuur en injecties regel je toch gewoon zelf, dan ben je van het gezeur af. Je poetstroepies enzo in een afsluitbare kast en je bent er ook vanaf, en verder iedereen lekker in z'n sop gaar laten koken.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 13:36

als je paard er de dupe van word. bv met die wormenspuiten dan zou ik wel weggaan, je wilt immers het beste voor je paard, en je paard voelt ook dat jij eigenlijk met minder plezier naar die stal toe gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 14:14

kinglover schreef:
als je paard er de dupe van word. bv met die wormenspuiten dan zou ik wel weggaan, je wilt immers het beste voor je paard,


Vinden jullie het dan zo'n enorme moeite om zelf een wormspuit in je paard te stoppen???? (ik lees dit topic echt met open mond, je moet maar ergens een probleem van maken... ) Ik vind het eerlijk gezegd raar dat je dat niet zelf doet...

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 14:28

Ik zou eerst eens kijken of je met de stalhouder om de tafel kan zitten, desnoods met je ouders erbij.
En dan dus afspraken op papier zetten.
Als dit niet werkt, dan zou ik er toch voor kiezen mijn paard ergens anders te zetten.
Ook op een andere wei kan ze weer vriendjes maken (zou haar zeker NIET alleen zetten).
Als je het beste voor je paard wil, moet je ook het beste voor jezelf kiezen.
Van een eigenaar die niet gelukkig is met de situatie wordt jouw paardje ook niet beter!
Succes!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 14:35

Eerst kijken hoe hij reageert als je hetzelf gaat doen, dat ga je dus nu ook doen.
Als hij dan nog zo raar doet en te verwachten is dat hij nog raarder gaat doen een andere stal zoeken.

alvast orienteren kan geen kwaad heb ik ook gedaan.

quincy

Berichten: 221
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: oost-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-03 16:18

Sonja"]
[quote="kinglover schreef:
als je paard er de dupe van word. bv met die wormenspuiten dan zou ik wel weggaan, je wilt immers het beste voor je paard,


Vinden jullie het dan zo'n enorme moeite om zelf een wormspuit in je paard te stoppen???? (ik lees dit topic echt met open mond, je moet maar ergens een probleem van maken... ) Ik vind het eerlijk gezegd raar dat je dat niet zelf doet...
[/quote]

tuurlijk doe ik het zelf. Maar 2x per jaar krijgen de paarden een wormenkuur via een injectie. We zijn in begin van het jaar overeengekomen dat we dat gezamenlijk deden. Ondertussen heb ik de DA al opgebeld. Ze komt deze week nog.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 16:35

Dure grap via een injectie? Je kan toch gewoon een wormenspuit in de winkel kopen of heb je het nu over de jaarlijkse enting van je paard?.

Verder sluit ik me bij Sonja aan.