Wat is waar over Deurne?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Samshorse

Berichten: 63
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Maarssen

Wat is waar over Deurne?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-03 15:35

Ik hoor veel over de voltijdopleiding paardenhouderij in Deurne,
maar weet niet of het allemaal waar is.
Bv:
-Het is een van de beste en compleetste paardenopleidingen voor na de middelbare.

-Je wordt helemaal afgebeuld (het is eerder een strafkamp dan een opleiding) en ook afgebekt als je iets fout doet. Verward

-Daardoor zijn er mensen die na 1 week al krijsend (tja, hoe moet ik het zeggen... Scheve mond ) naar huis gaan.

- De toelatingseisen zijn heel streng.

Wie weet hier meer over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 15:42

Het is niet streng en geen strafkamp

Maar ben je een verwend nest dat nooit vroeg op heeft hoeven staan en nooit de handen uit de mouwen heeft hoeven steken, ja dan kun je beter niet gaan.
Want ze maken je daar een beetje wegwijs in de paardenwereld
en dat is hard aanpakken en niet zeuren.

En tegenwoordig word zo ongeveer iedereen toegelaten.
Brengt geld in het laatje Lachen

desillies
Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Castelnaud la Cgapelle ( FR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 17:47

Samshorse schreef:
Ik hoor veel over de voltijdopleiding paardenhouderij in Deurne,
maar weet niet of het allemaal waar is.


-Je wordt helemaal afgebeuld (het is eerder een strafkamp dan een opleiding) en ook afgebekt als je iets fout doet. Verward



- De toelatingseisen zijn heel streng.

Wie weet hier meer over?



hahahahahhahaha
toen ik 16 was.........
pppffff is alweer 18 jaar geleden, klopte dit helemaal....
maar hoe het nu is weet ik niet!!
ben trouwens wel aangenomen daar maar ik ben er na 2 maanden slavernij op mijn stageadres mee gestopt.
lien
p.s en ik was geen verwende trut die lui was of zo Lachen

Samshorse

Berichten: 63
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-03 17:55

runningkawa schreef:
Maar ben je een verwend nest dat nooit vroeg op heeft hoeven staan en nooit de handen uit de mouwen heeft hoeven steken, ja dan kun je beter niet gaan.


Dat dacht ik al wel ja,
maar dan heb je mijn moeder die iedere kans grijpt om te voorkomen dat ik er ook maar aan denk misschien later iets met paarden te willen doen...

Die denkt dan meteen van als ze dat hoort wil ze meteen niet.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 17:59

Ga gewoon eens een zomervakantie tegen kost en inwoning op een manege werken...........Weet je gelijk of het wat voor je is.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 18:40

Ik heb er ook naar geinformeert toendertijd.
En mijn staleigenaresse die er ook gezeten heeft zei:

Het is idd het meest complete wat het is.
Je moet niet van suiker zijn.
Vroeg op.
Hard werken.
De toelatingseisen waren niet zo streng, degeen die het niet redden gaan vanzelf wel weg Haha!
Ik geloof dat je wel een eigen paard moest hebben, althans toendertijd.

En ik vindt het ergens wel logisch dat het hard moet zijn en zij dus ook.
Er zijn genoeg mensen met paardendromen en als je het daartussen moet redden moet je hard werken.
En een gedeelte van dat harde werken was gewoon toendertijd het beste voor je paard doen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 18:44

Ik heb wel gehoord dat je op rijtechnisch gebied niet super wordt opgeleid, maar of dat waar is...
Je moet idd een eigen paard hebben of een paard tot je beschikking.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 18:47

ach ik weet niet wat je gat doen maar de toelating is niet streng; alleen de masterclass en verder kun je er niet veel mee alleen stallen mesten en een beetje rijden maar een echte toekomst zul je echt niet hebben, sorry!!

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 19:03

voor paardhouderij hoef je bij de selectiedag niet te paardrijden
je moet monsteren en verzorging doen. en nog een keer verzorging
als je naar een selectie dag gaat: denk eraan dat je bij het monsteren rechtsom draait, ik draaide linksom
ik had selectiedag voor paardensport en ze waren wel een beetje streng, als ze commentaar hadden mocht je niets terug zeggen en niet lachen ( Haha! ). maar ik vond het toch een leuke dag hoor.
wij moesten ook monsteren en verzorging (poetsen Tong uitsteken )doen, en ook rijden, de gene voor houderij moesten nog een keer verzoring doen ipv rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 19:08

Vroger was het een selectie week
Hoe kunnen ze nu beoordelen op 1 dag?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 19:26

haha sorry mag ik ff lachen, weant ook ik wilde naar deurne...4 jaar geleden wilde ik er een 4 jarige opleiding gaan doen,. intern daar

nu wilde ik een klein jaar geleden een deeltijd sportopleiding gaan doen, maar wat een aanfluiting is dat zeg

de eisen waren 4 jaar geleden redelijk streng, maar ben aangenomen, heb me daarna afgemeld.wilde niet 4 jaar intern+veel slechte verhalen over de stageadressen gehoord, en mensen die er na een opleiding niet verder kwamen dan stallen uitmesten, ik kreeg toen een baan op een manege aangeboden, dat ben ik toen gaan doen ipv deurne

ben daar na een jaar gestopt, was wel leuk maar wilde toch wat anders dan manegestal
heb vanalles gedaan en uiteindelijk wilde ik deeltijd deurne doen, maar achteraf denk ik jaja hoe kan ik met 1dag per week evenveel leren als de rest met 5 dagen per week Verward

toen kon ik bij mij in de straat bij een professionele springstal gaan werken/rijden

daar was een meisje, 4 jaar derune gedaan, had al bij een dressuurstal gewerkt, maar daar werd ze als slaaf gebruikt en was toen ook bij die springstal bel;andt, zij mocht niet rijden! ik, zonder enige diploma's, mocht dat wel! ook al had zij 4jaar deurne+veel werkervaring en Z gedressuurd(we moesteh ook dressuren op die stal) en B of L gesprongen, ik was toen net M2 dressuur en had met mn pony ooit weleens gesprongen, jaren terug....maar ik mocht dus veel meer dan zij

verder was er een meisje die net aan de sportopleiding deeltijd was bgegonnen, oke ze leerde er wel wat, maar om te zeggen dat ze echt veel heeft geleerd, nu bijna aan t 1e jaar van die opleiding...nou nee

moet wel zeggen dat t meisje van die 4 jarige opleiding wel erg fijn lesgeeft, maar dat ze echt kan rijden....nee ze mocht flink hard in stal zelf werken...

en zo ken ik nog veel meer mensen, die met een deurne diploma stallen staan te mesten, of iets totaa anders zijn gaan doen

nog een beangtijk detail, paardenwerk verdiend echt heel weinig!

en toen ik 4 jaar geleden zo graag naar deurne wilde, wilde ik de negatieve dingen eerst ook niet geloven, vorig jaar had ik ook zoiets van ja maar deurne heeft toch een goede naam! ja oke, als je wil gaan lesgeven, dan komen je deurne papieren goed van pas, maar verder, met hard werken en een positieve instelling ben ik verder gekomen dan mensen met een deurnediploma!

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 19:27

runningkawa schreef:
Vroger was het een selectie week
Hoe kunnen ze nu beoordelen op 1 dag?


Heel veel opleidingen (ook buiten de paardensport) beoordelen op 1 dag... erg jammer dus dan maar hopen dat je een goede dag hebt ...

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 19:39

als je nog meer info wilt kan je me steeds pb'en.

en met die stage-adressen, tja ook wat geluk hebben .

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 19:46

wat er volgens mij ook bijkomt is dat er in het paardenwereldje weinig echt leuke banen zijn, dus als paarden je grote hobby zijn, hoef je dit werk nog niet leuk te vinden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 22:17

Citaat:
Heel veel opleidingen (ook buiten de paardensport) beoordelen op 1 dag... erg jammer dus dan maar hopen dat je een goede dag hebt ...



ja, dat bedoel ik dus

Ik woon dichtbij Deurne en zie dus erg regelmatig Deurne mensen rijden
Als dat profecioneel rijden moet zijn?

En goed lesgeven moet denk ik ook in je zitten.
Op de club krijgen we les van iemand die ook op Deurne les geeft, en die is echt super goed, altijd al geweest.
Maar soms krijgen we ook een invalster, ook van Deurne
Als we van te voren weten dat zij komt is er niemand.
Die hangt tegen iedereen hetzelfde praatje op, op wat voor knol je ook zit en praat tegen je of je in je 1e lesje ooit zit.
Daar leer je dus geen hol van.

En ik spreek regelmatig mensen die op Deurne werken en je lacht je krom.
Van die snobs met nieuwe leren laarzen, och ik knip ze wel door, krijg wel nieuwe
Of een keer een buiterntit en 100% zeker dat er iemand naast ligt
echt super hoog nivo dus *LOL*

kellytje

Berichten: 99
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 23:13

SharirBobby schreef:
voor paardhouderij hoef je bij de selectiedag niet te paardrijden
je moet monsteren en verzorging doen. en nog een keer verzorging
als je naar een selectie dag gaat: denk eraan dat je bij het monsteren rechtsom draait, ik draaide linksom
ik had selectiedag voor paardensport en ze waren wel een beetje streng, als ze commentaar hadden mocht je niets terug zeggen en niet lachen ( Haha! ). maar ik vond het toch een leuke dag hoor.
wij moesten ook monsteren en verzorging (poetsen Tong uitsteken )doen, en ook rijden, de gene voor houderij moesten nog een keer verzoring doen ipv rijden.


bedankt voor de tip dat we je bij het monsteren rechtsom moet draaien had het dus echt niet geweten en meot er vrijdag heen voor selectie:s

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 01:02

Het rechtsom draaien heeft een reden:
Mits je dus zelf links staat!
De benen van het paard blijven zo in beweging, en je trekt het niet"over de koot"
Je kunt een paard echt blesseren als je het vanuit stilstand linksom trekt.

Verder over Deurne:
Aan diploma's heb je idd niet alles.
Ik heb zelf een drukke handelsstal, en heb alleen zwemdiploma A en B......
Maar de discipline, daar kunnen een hoop mensen tegenwoordig wat van leren!
Geen grote bek terug tegen de instructeur die je op je fouten wijst bijvoorbeeld. Frusty
Er zijn weinig echte paardenmensen meer over.Fanatieke meiden, die alles over hebben voor hun passie, ik ken ze niet veel meer.
Ze kijken liever.En geven commentaar, al kauwgom knauwend, met hun mooie gelakte nageltjes.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 07:07

Natasha schreef:
Er zijn weinig echte paardenmensen meer over.Fanatieke meiden, die alles over hebben voor hun passie, ik ken ze niet veel meer.
Ze kijken liever.En geven commentaar, al kauwgom knauwend, met hun mooie gelakte nageltjes.


Precies, ik word er soms gek van. Wij hebben regelmatig stagaires en 50% is echt gekmakend. We hebben er een keer eentje gehad die was echt helemaal te gek maar die maken het ook wel zonder Deurne.........

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 07:24

Citaat:
Ik heb zelf een drukke handelsstal, en heb alleen zwemdiploma A en B......


Haha! geweldig!

Verder kan je als je echt goed bent idd zonder diploma wel leuk werk in de paarden krijgen. Verdienen doet het toch voor geen meter, of je nou diploma`s hebt of niet.

desillies
Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Castelnaud la Cgapelle ( FR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 07:31

gijsenkim"]
[quote="Natasha schreef:
Er zijn weinig echte paardenmensen meer over.Fanatieke meiden, die alles over hebben voor hun passie, ik ken ze niet veel meer.
Ze kijken liever.En geven commentaar, al kauwgom knauwend, met hun mooie gelakte nageltjes.


Precies, ik word er soms gek van. Wij hebben regelmatig stagaires en 50% is echt gekmakend. We hebben er een keer eentje gehad die was echt helemaal te gek maar die maken het ook wel zonder Deurne.........
[/quote]

even erg offtopic
HARTELIJK GEFELICITEERD!!!!!!

Samshorse

Berichten: 63
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 08:30

Tja,
ik hoef pas over 2 jaar te kiezen, maar ik keek alvast of het me wat leek.
Ik heb ook het idee dat je als je hard werkt je even ver kan komen,
maar ik zit nu in de 4e van het gymnasium en mijn moeder vindt dus dat ik een goede opleiding moet hebben en als ik iets met paarden wil doen is Deurne de enige optie.

Ik ga trouwens bij een stal helpen met de paarden verzorgen,
ook om te kijken of werken met paarden me wat lijkt.




manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 09:25

Tja, wat kan ik ervan zeggen. Ik ben zelf na de HAVO begonnen aan de 4-jarige sportopleiding in Deurne en..... na het derde jaar uitgestroomd met een 3-jarig diploma. Momenteel ben ik bezig met mijn afstudeerstage voor de HBO-studie Chemie. Dat zegt genoeg??? Wil je meer weten pb me maar.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 09:42

Ach deurne heeft enkel de naam nog......
De opleiding is niet meer wat het geweest is, maar omdat de eisen net iets hoger liggen worden die typetjes van oh lief leuk paardje, koediekoediekoedie iets gedemotiveerd en gaan ze naar de andere takken van Helicon(waar deurne dus ook toe behoort)
Maar aan het einde van de rit hou je in de andere takken van de 4 jarige ook de fanatiekelingen over die wel willen werken.
Het scheelt een hele hoop geld en je lacht je een breuk. Al die mensen die denken het helemaal te gaan maken tussen de paarden, vaak kunnen ze niet eens een riek hanteren.
Zeer frustrerend als stagebieder....

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 09:54

naam heeft deurne ook niet meer, in mijn tijd waren de eisen nog redelijk streng en de opleiding goed, nu het allemaal van subsidie afhangt, nemen ze zoveel mogelijk leerlingen aan, ze krijgen voor elke leerling die ene certificaat afsluit zoveel E subsidie!!! en sja dat ze dan nie kunnen rijden , daar hebben ze het volgende op gevonden : ze mogen gewoon door naar het volgende jaar en moeten in dat jaar dan rijden voor het jaar daarvoor Verward in mijn tijd moest je een jaar op stage als je het rijden niet haalde, maar jah als een ll een jaar op stage zit dan beuren ze niet zoveel, dus vandaar dat dat is afgeschaft POKKESCHOOL dus!!!1
en ook die nieuwe directrice, lamstraal (lemstra) ze kan niet eens rijden !!!!!!!!!!BELACHELIJK hoe kan iemand nou directrice zijn van een PAARDENschool , als je niet eens kan rijden ????????
verder zijn er nog best goede leraren op school,zoals loeffen, diks,huizinga. ik heb superveel lol gehad op die school en heeeeel erg veel uitgevreten, maar als ik het over moest doen ......ik heb na deurne twee jaar gezwoegd op een handelsstal en toen ik daar kwam was het een regelrechte rotzooi, ik heb het opgeknapt en veel paarden die er toen al maanden , misschien wel jaren stonden , goed kunnen verkopen , en wat kreeg ik als dank?? net het minimum loon, en nog geen bedankje, nee het was nooit goed daar!! toen ben ik vr8wagen gaan rijden en krijg ik dik betaald , pauzes worden doorbetaald , ik krijg korting op de diesel van me eigen wagentje.
dus denk goed na vtvoren want serieus met het deurne diploma van tegenwoordig kun je echt helemaal niets omdat iedereen weet dat het zo'n slechte school is geworden.theoretisch leer je nog wel veel, maar omdat ze niet meer streng selecteren, word de rijkwaliteit steeds slechter en slechter!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 09:58

ohw en ik las net dat je gymnasium doet! jeetje nee dan zou ik echt niet naar deurne gaan, is dierenarts niets voor je ???