wie heeft er ervaring met Thorowgood zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

wie heeft er ervaring met Thorowgood zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-03 17:07

zoals de titel zegt, meerbepaald de dressuurzadels. Wat zijn de eventuele voordelen en nadelen.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 17:18

als je nog even geduld hebt. Dinsdag komt er bij mij iemand langs om de zadels uit te proberen. Zowel de maxam als de griffin.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 19:10

Ik heb een Thorowgood norton.
Volgens mij is dat type best onbekent, want ik ken niemand met ook dat type zadel.
Het is gewoon een vzh, ben er tevreden mee

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 19:25

ik heb er ook een vzh zadeltje van, ik weet niet welk type hij is nl al best oud. ik rijd er ook alleen mee buiten soms en eventueel met springen gebruik ik dat zadel, voor de rest mn dressuur. ik ben er wel tevreden over hoor, alleen de singelstoten zijn niet van leer dus die gaan een beetje rafelen enzo.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 11:16

Ik heb een Supra dressuurzadel gehad en een Maxam vzh. Ik was over allebei heel tevreden. Die singelstoten kun je vervangen als het goed is, iig wel bij de zadels die ik had. Als je er normaal mee omgaat gaan ze best lang mee. Voordelen zijn dat ze heel licht zijn, ik vind ze een zeer goed pasvorm hebben en ze lekker zitten. Je hoeft ze bijna niet te onderhouden, af en toe een keer de stofzuiger erop of even met wat water schoonmaken. Nadeel is dat je sneller een "zweetkont" krijgt, omdat het kunststof is.