Aan de teugel lopen, hoe duur is een schetlander?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myrte
Berichten: 21
Geregistreerd: 18-08-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-01 16:57

hallo allemaal,
kan iemand me uitleg geven hoe je een paard aan de teugelkunt laten lopen. Party!!

en ik had nog een vraagje hoe duur is de gemiddelde schetlander. Party!!

bedankt voor u hulp Party!!

gosha

Berichten: 171
Geregistreerd: 03-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 17:00

hoi met het aan de teugel rijden doe ik eigelijk altijd zo, zo heb ik het geleerd:
je moet je buitenteugel strak houden en met je binnenteugel vragen, kleine kneipjes geven. als het paard iets zakt moet je je binnenhand ontspannen, en daarna vraag je hem weer verder door, Gooit die z'n hoofd omhoog maar je een oponthouden, en begin je opnieuw, loopt die op de juiste hoogte, dan ontspan je gewoon, maar hou je dus druk op de buiten teugel.
Een shet is ongeveer 500 à 800 gulden geloof ik
succes

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 17:59

Als begint met een paard aan de teugel te leren lopen, moet de basis eerst goed zijn en het paard moet goed ontspannen zijn. Ophoudingen maken op je binnenteugel en je buitenteugel iets begrenzen. Vergeet niet om dan been te geven, anders valt de voorwaartse hulp weg, en staat ie dus stil. Heb veel geduld en vraag niet direct te veel. Succes.
Een Shet is niet zo heel duur, rond de 500 gulden, zonder papieren.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 18:12

Mwhoa,ken een handelstal die shets verkoopt voor fl 250,- en dat zijn best goeie...

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 18:35

een hengstveulen kan je al voor 100 gulden kopen, maar een stamboekmerrie kan 1500 gulden kosten.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 18:37

Een paard aan de teugel laten lopen is niet zomaar uit te leggen. Het is meer dan alleen zijn koppie op de juiste plaats zetten en als je er 'iets' meer over wilt lezen is het raadzaam op bij 'rijtechnische problemen' te gaan kijken naar al de topics die er al over geweest zijn. 'aan de teugel laten komen' en zo (waar véééééél antwoorden op zijn gekomen)
Femke

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 18:42

Is idd moeilijk uit te leggen, het is meer een kwestie van voelen dan van doen!

Myrte
Berichten: 21
Geregistreerd: 18-08-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-01 08:48

Party!! Heel erg bedankt voor jullie hulp allemaal. Party!!
Party!! Enne sunnyhorses waar is die handelstal Party!! Party!! ergens? Party!!

Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 09:59

het is sunnylover *LOL*
aan de teugel is heel moeilijk dat kan je gewoon niet snappen aan de hand van berihtjes *LOL* ik had al mopeite toen het werd voorgedaan Lachen

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 11:45

Het is aan de Zaandammerweg.
De man heeft veulens,merrie's en geloof ik ruintjes...hij heeft ze in allerlei prijsklasse.

De zaandammerweg is vlakbij Assendelft (n-h)

veel succes,
en anders moet je op de marktplaats kijken,daar hebben ze altijd wel van die beestjes te koop staan.
Veel succes met zoeken iig! Party!!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 12:42

aan de teugel rijden is meer een vraag voor RT zoals iemand al zei overgens iets dat je altijd met 2 handen en vooral 2 benen doet!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 21:52

ik doe gewoon met veel gevoel rijden en een zeer zachte hand, tot dat hij gaat leunen, dat kan wel een half uur duren ofzo maar dat is veel beter dan met al die foefjes

kaspa
Berichten: 29
Geregistreerd: 28-09-01
Woonplaats: Lissebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 11:44

De prijs van een shet hangt af van meerdere zaken. Heeft ie papieren? Wat kan die allemaal wat betreft rijden of voor een karretje lopen? En hoe is het karakter van de shet. Als je een shet wil kopen zou ik er op letten waar je hem voor wil gebruiken: moet het een lieve kinderpony zijn die erg gehoorzaam is of wordt het een gezelschapspony?
wat betreft de prijs denk ik dat je tussen de 250 en 6oo gulden moet denken.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 12:29

Verkijk je niet op de prijs van een shet!!!

Neem je een grote maat zonder papier, dan heb je keus genoeg tussen de 600,- /900,- Maar wil je een kleinere maat: hoe kleiner hoe duurder ze zijn!!
Ik heb een shet, die is nu een jaar en daar is als veulentje 5000,- voor geboden. Een minimerrie met superminiafstamming en exctreem klein!
De mini's liggen meestal bij fokkers tussen de 2000,- en de 3000,- Dus dat is best een behoorlijk bedrag.
Een merrie met papieren denk ik vanaf 750,- Ik heb een kleinemaat merrie met stamboekpapier die ik voor 950,- verkoop. Dat vind ik zelf weinig, ze is immers ook gedekt en zit dekbon bij!, maar kan ze niet allemaal houden, ik heb nu 21 van die kleintjes!
Op mijn site http://www.immetjehoeve.nl kun je een paar van mijn pony's zien.....

Groetjes Anke