trailerprobleem(onderweg)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

trailerprobleem(onderweg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-03 21:27

Hallo,
Ik zit met nogal een probleem. Mijn paard gaat moeiteloos de trailer op en af en gaat al jaren zonder problemen mee in de trailer. Voorheen gingen we bijna elke week weg en ze vind het ook allemaal prachtig om weg te gaan. Tot vorig jaar oktober, toen zijn we een weekend naar Deurne gegaan en toen begon het gezeik. We konden de trailer die we normaal hadden door omstandigheden niet meenemen en waren genoodzaakt de avond voor we weggingen een trailer te huren. Onderweg hoorden we in de bochten een hoop kabaal komen. Me vader reed zo voorzichtig mogelijk de bochten door maar het kabaal bleef! Steeds al wij gingen kijken stond ze gewoon rechtop, alleen wat bezweet. Zo zijn we toen eigenlijk de gehele heenweg gereden, steeds ff kijken of alles goed was en heeeel voorzichtig. Ook nog gekeken of het hielp als we het stro eruithaalden, maar geen verandering.
Op de terugweg reedt mijn moeder met de auto achter de trailer aan en weer steeds een hoop herrie uit de trailer in de bochten. Ze flikkerde gewoon om! Op de een of andere manier kon ze geen houvast op de bodem vinden(ze staat op ijzers). Bij deze hadden we dus besloten nooit meer die trailer te huren, want in andere trailers had ze hier geen last van. Door verhuizing van stal kan ik helaas niet meer de trailer waarin het wel goed gaat gebruiken.
Nu was ik vandaag samen met een vriendin en haar paardje op wedstrijd en weer steeds een hoop gestommel uit de trailer(hetzelfde probleem).
Ik ben er toen ook ff bij gaan staan en ze flikkert gewoon om in de bochten. Ze flikkert tegen het schot aan en spartelt met haar achterbenen tegen de wand aan. Het is echt een vreselijk gezicht, ben er heel erg van geschrokken. Dit terwijl me vriendin der paardje helemaal nergens last van had!
Herkent iemand dit probleem en weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

gr. Dorinda

Sammie drachtig van Solaris!


DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-03 11:12

Bedankt voor de reacties. Tja veel oefenen, we gaan bijna elke week wel op concours dus ze staat er regelmatig in... Maar wat mij dus bij mijn paard opvalt is dat ze het alleen doet als er een houten schot in de trailer zit. Bij trailers met rubberen schotten is dit nog nooit gebeurd...
Ik houdt niet van 1,5paards trailers omdat die paarden dan juist zo los staan, ze hebben helemaal geen houvast. Ze heeft nog nooit in een enkelpaards trailer gestaan, misschien dat ik het wel een keer zou kunnen proberen. dan zullen we alleen geen 2 paarden mee kunnen nemen.
Maar als ze echt angst zou hebben dan loopt ze nie de trailer zo op zou ik zegge. Ze loopt er bijna vanzelf in...ze vind het harstikke luek als we op pad gaan....

Sammie drachtig van Solaris!


DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-03 09:58

ik heb het er even met de staleigenaar over dit probleem gehad en hij herkende het wel. Het kan zijn dat het aan het houten schot ligt, want bij trailers met een rubberen doet ze het niet. Volgens hem moet ik ook gewoon een keer gaan oefenen zonder schot erin, dus dat ga ik maar proberen dan en anders moet ik voor de wedstrijden een trailer huren met een rubberen schot, tis wel duurder maar ik k'heb liever me paard heel.
Weet iemand trouwens of er ook rubberen schotten los te koop zijn? Misschien als ik die zelf kan kopen dat dat ook al wil helpen, dan hoef ik niet te huren.

gr. dorinda

Sammie drachtig van Solaris!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, herous en 97 bezoekers