Bucas Sun Shower deken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Deetje
Berichten: 246
Geregistreerd: 10-04-02

Bucas Sun Shower deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-03 10:23

Hoi, ik zit erover te denken om de Bucas Sun Shower deken aan te schaffen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor de reacties

Dit staat er op de Bucas site:

Sun reflective, warm weather, lightweight turnout rug. Code: 611
These waterproof and breathable lightweight rugs were specifically developed to cater for all of those summer days that just cannot guarantee 100% sunshine. Maintaining the attributes of our other turnout rugs, they are comprised of a waterproof and breathable outer fabric coated with Du Pont Teflon and with a special sun-reflective silver finishes. To maintain the circulation of air underneath the Sun-Shower, Bucas have incorporated a special mesh lining. This assists in the transfer of moisture away from the horse, therefore preventing sweating on warmer summer days.

All in all, the Sun-Shower is a very attractive yet highly functional summer turnout rug.

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 10:35

Mmm, ik heb die andere... met fleece lining. Hij is in ieder geval super waterdicht, aangezien die van mij zo ongeveer hele winter ermee buiten gestaan heeft (uitloopstal), over een standaard dikke staldeken heen.

Bij mijn paard valt hij als hij alleen ligt vrij strak over de schouder, wat weer wat minder is. Ligt verder wel als een huis. Ik hoop eigenlijk dat mijn deken wat beter ligt als mijn paard wat forser is gegroeid, maar zoals het nu is ben ik niet echt kapot over de pasvorm (welke pasvorm?)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 10:49

Waarom wil je die aanschaffen?
Als je hem wil beschermen tegen de zon of vliegen zou ik zeker niet voor deze deken gaan. Dan hebben ze van Buca heles mooie vliegendekens in diezelfde zonafstotende kleur.

Persoonlijk vind ik ze nog te dik voor het late voorjaar en vroege najaar.
De pasvorm van Bucas laat zowiezo te wensen over.
De voering schuurt ook wat.

Ik geef nog steds de voorkeur aan Rambo, in dit geval de Turnout Light.

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 11:10

Die zonafstotende vliegendekens zijn inderdaad erg fijn. Stalgenootje met een zwart paard heeft er een en was er supertevreden over.

Deetje
Berichten: 246
Geregistreerd: 10-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-03 13:05

Ik heb de Rambo Flybuster tegen de vliegen, deze reflecteert ook het zonlicht.

Deze deken wil ik voor nu....bij ons zijn nog geen vliegen en het is soms vrij warm en soms valt er een bui (ik sta op een pensionstal en heb het paard dus niet bij huis!).

Deze deken is absoluut niet dik.
Ik heb een andere van de bucas en die heeft een fleece voering, dit is ook een waterdichte maar een stuk dikker (schat iets van 150 grams ofzo)

Deze Sunshower is echt heel dun en echt een lichtgewicht, goed ademend, voert het zweet van onder naar de buitenlaag en is waterdicht.
Een kennis heeft hem en is er te vreden over maar ik wou nog meer reacties / ervaringen weten.

itty
Berichten: 83
Geregistreerd: 15-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 22:41

Fijne deken!!