Grote paardenwinkels a la Divoza.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Grote paardenwinkels a la Divoza.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-03 22:56

waarom heb je die niet in het oosten van het land? Boos! Ik baal er soms zo giga van dat je zulke winkels dus niet hier hebt. De (voor zover mij bekend) dichtsbijzijnde grote winkel is die ene in Utrecht..... maar om nou 1,5 uur te rijden om even rond te neuzen, te kwijlen en wat te kopen? Zo moet ik ook tot mijn schande bekennen dat ik dus nog nooit een Divoza van binnen heb mogen bekijken Bloos (ja, die mensen bestaan ook nog).
Of zijn er nog zulke winkels als Divoza in de grenstreek van Duitsland? Kijk of ik mijn eurootjes nou in het westen van Nederland uitgeef of in Duitsland maakt natuurlijk niet zoveel uit Haha! (en Duitsland is nog dichterbij ook)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 23:11

Heino is ook nog wel een eindje bij jou vandaan hè? Daar ga ik nog wel eens naartoe als ik in het oosten ben. In Heino zit namelijk Horse Power, een filiaal van Horselover/Hypo(d)rama. Een grote hal met best veel leuke dingen van goede merken.

Maar voor de 'snelle' dingetjes ga ik altijd naar Klumper in Almelo (ook een flinke collectie) of naar Happy Horse, tussen Hellendoorn en Ommen. Prima service altijd daar. Maar ja, dat zijn idd geen zaken a la Divoza. Hoewel ik er ook hooguit twee keer per jaar kom, de leukste dingen vind ik toch altijd weer bij Klumper en dat soort kleinere winkels...


[Edit] typo's [/edit]
Laatst bijgewerkt door Karin op 28-05-03 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 10:32

Ik kom ook wel eens in Heino!
Klumper in Almelo schijnt inderdaad ook leuk te zijn, ik ben er zelf nog nooit geweest.
Is Walter je te klein geworden, flettie? Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 10:40

Troost je, ik woon wel in Amersfoort. Maar ben ook nog nooit in een Divoza geweest. En ook die nieuwe hippo in nieuwegein ben ik nog niet geweest.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-03 13:04

Marije schreef:
Is Walter je te klein geworden, flettie? Haha!

Haha! Yep, de keuze is een beetje klein in die winkel.

Klumper is idd ook een goede winkel. Heb er mijn zadel vandaan en ben er afgelopen zaterdag ook nog geweest (we waren toch toevallig in Almelo Haha!). Daar is de keuze meer reuze Knipoog dan bij Walter.

Mmm, volgens de routeplanner is Heino een uur rijden...... misschien het overwegen toch waard om daar eens naar toe te gaan (op een regenachtige zaterdagmiddag ofzo).

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 13:50

flettie"]
[quote="Marije schreef:
Is Walter je te klein geworden, flettie? Haha!

Haha! Yep, de keuze is een beetje klein in die winkel.

Klumper is idd ook een goede winkel. Heb er mijn zadel vandaan en ben er afgelopen zaterdag ook nog geweest (we waren toch toevallig in Almelo Haha!). Daar is de keuze meer reuze Knipoog dan bij Walter.

Mmm, volgens de routeplanner is Heino een uur rijden...... misschien het overwegen toch waard om daar eens naar toe te gaan (op een regenachtige zaterdagmiddag ofzo).
[/quote]

Heino is het echt waard hoor! Heel groot daar en erg veel keus Lachen
Ik kachel er binnenkort ook weer heen met mijn mams. Haar vriend woont er toch in de buurt Knipoog

Maar op een regenachtige zaterdag? Ik hoop dat je daar lang op moet wachten Tong uitsteken

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-03 14:06

Marije schreef:
Maar op een regenachtige zaterdag? Ik hoop dat je daar lang op moet wachten Tong uitsteken

Ik ook maar het is iig dan een goede reden om een regendeken voor Flet te kopen Knipoog

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 14:33

flettie schreef:
Mmm, volgens de routeplanner is Heino een uur rijden...... misschien het overwegen toch waard om daar eens naar toe te gaan (op een regenachtige zaterdagmiddag ofzo).


Mocht het zo wezen, let me know Knipoog Schijnheilig

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 14:43

ik heb precies het zelfde. klumper vind ik een beetje duur oke dan krijg je er wel een goede kwaliteit voor maar toch.
ik ga zelf meestal naar jan de roo. binnenkort ga ik naar ruurlo in gelderland. volgens vrienden maar 30 tot 45 minuten rijden. schijnt heeel groot te zijn

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 14:55

Bij Jan de Roo kom ik ook regelmatig, die heeft ook best goed spul.

Voor dingen die lang mee moeten gaan of uberhaupt van goede kwaliteit moeten zijn (tuig, dekens) ga ik het liefst naar kleinere winkels. Dan maar wat duurder. Voor dingen die 'voor dagelijks gebruik' zijn (borstels, verzorgingsspul, sjabrakken) kun je bij zaken als Divoza en filialen van Horselover heel goed terecht.

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 15:02

Bij Nijland in Ruurlo zou ik ook geen grote spullen kopen hoor! Kwaliteit is daar ook niet toppie. Voor de kleinere dingen prima, maar een vriendin had er een keer een hoofdstel gekocht, binnen een week kapot... Borstels, zwepen etc gaat daar ook wel Lachen

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 22:15

He, als ik paardespullen nodig heb rij ik altijd even de grons over bij H'lo naar Calevo in Emsbueren. Is nog geen half uurtje rijden! Perfecte service en vaak goedkoper dan in Nederland.