zwanger van een tweeling?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

zwanger van een tweeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-03 23:29

Hai

Ik heb mijn pony Kim verkocht en ze is begin mei gedekt.
Ik wist dat die man aan wie ik haar verkocht heb nog met haar wil fokken.
Nu belde hij vanavond dat ze vandaag gescant is en ze is dragend, maar van een tweeling... Hij zei dat ik me geen zorgen hoef te maken, en dat 1 van de 2 binnen 10 dagen ongeveer afgestoten wordt. Ik vind het allemaal maar eng... Wie heeft dit wel eens meegemaakt en wat zijn jou ervaringen hiermee? Wat nou als dat ze alletwee blijven zitten?

Hoop dat iemand mij wat meer kan vertellen..

Groetjes Linda

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 23:33

Hoi Linda,
De merrie waar wij mee fokten heeft tot drie keer toe een tweelingdracht gehad! In twee gevallen is er een vruchtje afgestorven en de andere vrucht is toen uitgegroeid tot een gezond veulen. De derde keer zijn allebei de vruchtjes afgestoten en hebben we de merrie dus weer opnieuw moeten laten dekken. Dit gebeurde trouwens in alle gevallen heel vroeg in de dracht (dus inderdaad zichtbaar bij het scannen) en het tweede veulentje vind je uiteindelijk helemaal niets terug bij de geboorte. Het is voor jouw pony nu dus gewoon even afwachten en goed blijven scannen! (voor het geval ze beide vruchten afstoot en dus opnieuw gedekt moet worden)

Succes ermee!

Groetjes Mariska

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 23:35

Ik heb gehoord dat mijn vorige stalhouder pas een tweeling heeft verkoren, maar daar kunnen Angeliekje of Desiree je denk ik wel meer over vertellen... Het was geloof ik een volgroeide tweeling, maar op het moment dat de merrie moest werpen, gestorven.... maar ik weet het niet precies, moet je even aan hun vragen.