Bagage meenemen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Bagage meenemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-03 23:41

Hoe neem je bagage mee op je paard?
Mijn eigen proviand, drinken, lijn, stalhalster, leidtouw en wat noodspulletjes kan ik wel kwijt. Gaat om een slaapzak, slaapmatje, paar kilo paardenvoer. Niet echt iets om in een zadeltas proberen te proppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 14:26

Die slaapzak en matje zou ik samen oprollen, pakketouwtje eromheen, en dan met een apart touwtje achter het zadel aan het zadel bevestigen. Paar kilo paardenvoer, in een stevige tas, gelijk verdeeld ook achter het zadel. Dus eerst die tas vast, vanboven is hij plat, en de kilo's zitten dan aan de zijkant, en dan daarop die slaapzak+ mat. Zo zou ik het doen.
Ga je trekken?

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-03 16:44

Nou ja, trekken... Gewoon te paard iets verder van onze boerderij af en dan ben je snel te ver om dezelfde dag terug te gaan. Aangezien je makkelijk in de buitenlucht je bivac kan opslaan is dat geen punt.
Heb van motorfietstochten heel handig lichtgewicht en goed spul.
Heb inderdaad een nette rol van 'grondzeil', slaapmatje en slaapzak met lange elstieke binders die ik weer kan gebruiken om van het zeil evt. een afdak te spannen.
Voer links en rechts aan de zijkanten achter het zadel zou inderdaad een mooie basis voor deze rol opleveren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 16:50

Leuk! Is wel een voordeel van daar wonen, hier is het namelijk koud en regenachtig Scheve mond Succes ermee!