torsion zadel of barefoot saddle

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 21:31

Ik heb 'm ook sinds vorige week (ook toevallig zeg)
Heb 'm helaas nog niet uitkunnen proberen ivm vakantie.. en ik moet nog een singel kopen Tong uitsteken

Heb daarvoor wel een keertje op pmarena d'r torsion gereden( zij heeft nu ook een barefoot) en dat zit idd erg lekker!

Voor mij is zon zadel ideaal.. gezien ik heel af en toe een half uurtje naar buiten ga.. en michelle nu ook een iets ingezakte rug krijgt.

Trouwens ik heb ook dat shabrak voor eronder besteld , ziet er goed uit!

Kan me idd een beetje voorstellen ja wat je zegt dat paarden met een hele hoge ruggegraad of schoft er last van kunnen krijgen, maar inprincipe is het best zacht, want onder het zadel zelf zit een laag bont (? ) en dat dek is ook heel stevig met NOG zo'n laag eronder..

Wat wel minder is volgens de zadelmaakster hier op stal is dat de singelstoten aan de zijkanten van het zadel zijn vastgestikt.. dat komt de druk daarop te staan zeg maar.. normaal bij de torsion loopt dat over de rug als het goed is..


denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 21:38

Laatst bijgewerkt door denz op 19-05-03 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 21:42

Ja idd.. jammergenoeg zijn er nog neit zoveel mensen met een Torsion, maar dat zou ik idd ook willen weten Tong uitsteken

Maar goed voor mij is het iig ideaal, maar als ik echt endurance wedstrijden zou doen, dan had ik waarschijnlijk nog wel even verder rondgekeken er zijn aardig wat zadels op dat gebied Lachen

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 18:03

Wij hebben 2 jaar garantie..

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 17:59

Is het slecht voor het paard dat de singel en beugelriemen slecht zijn of het hele zadel?

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 18:00

demmie"]
[quote="denz schreef:
Wij hebben 2 jaar garantie..


ehm... nou ga ik ook twijfelen.... zou het nog eens op moeten zoeken.....
[/quote]

Ik bedoel natuurlijk op de Barefoot he Lachen


denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 19:25

Trouwens..
Het Barefoot zadel is naar mijn weten nog verder nooit verkocht aan mensen hier in Nederland, dus veel ervaringen zijn d'r ook niet mee... wel zouden het op duitse sites kunnen opzoeken?:P
Helaas spreek ik geen woord duits dus heb dit ook nog niet gedaan Tong uitsteken

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 23:40

Kun je niet de bestelling doorgeven op 'hun' adres?

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 10:59

Hey Gaitkeeper, je kan gewoon opstappen als op een normaal zadel, diegene waar jij het over hebt singelt waarschijnlijk niet genoeg aan? Tong uitsteken

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 11:40

Bij mij had je mogen komen, maar ja bij michelle kan je het niet 'echt'uitproberen natuurlijk, daarvoor is ze te klein en het enige wat ik nog doe is een beetje stappen Tong uitsteken

Misschien dat je bij pmarena eens mag komen?, maar die zal zelf nog wel een reactie geven Lachen

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 23:02


denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 17:47

Je moet er ook een shabrak onder leggen Lachen Als jij bij mijn foto's GOED kijkt op ITP zie je een bruin shabrak eronder liggen die er speciaal voor is gemaakt, maar daar zit idd ook een soort bont onder, maar dat is echt voor de bescherming.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 17:56

Ik heb geen idee hoeveel verschil daar inzit, ik heb maatje 1 en die past bij mij net, 1 maatje groter had misschien wat ruimer gezeten, ikzelf heb maatje 42.

Ik weet niet of er nog verschillende maten zijn in de fenders, ik weet wel dat de fenders die ze hadden ons te groot zijn, maar die zijn korter te maken. Lachen

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 17:51

Valeska schreef:
Hai, voor de gene die al een Torsion of Barefoot hebben, hoe bevalt het nu?
Zijn jullie blij met je aankoop en hoeveel verschilt het met een "gewoon"zadel?

Ik heb een barefoot besteld en kan niet wachten tot hij er is.

Hoe zit het met lage schoften en ronde buiken ?? Als je opsteigt gaat hij dan niet schuiven? Is er ook een mogelijkheid er een borsttuig of staart riem aan te bevestigen?

Ik heb een aantal keren gehoord op een Duits Forum dat bij de Torsion de steigbeugels erg naar voren zitten en dat dat vreemd rijden is. is dit waar? Volgens die persoon kwam je zwaartepunt dan te ver naar achteren of naar voren te liggen en was hier niet blij mee.

Groeten,
valeska


Mij bevalt het perfect!, Vind het echt super zitten!
Michelle is ook aardig rond en geen schoft en het blijft echt prima zitten!
Ik zou niet weten waarom je er een staartriem of een borsttuig aan zou moeten bevestigen.
Ik vond bij de Torsion idd dat je benen wat naar voren zaten, maar bij de barefoot vind ik juist dat ze meer naar achteren geplaatst worden..

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 18:03

De Torsion is dacht ik vanaf 700 euro ? Heb ik het goed?

En de Barefoot vanaf 400 euro.

Je kan makkelijk verschillende paarden met 1 zadel berijden, denk dat het zich meteen aanpast aan ieder paard.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: flossies en 146 bezoekers