brandstof verbruik terreinwagen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 20:32

tipL: kijk op www.autotrader.nl...
Daar staan alle fabrieksopgaven bij de personen-autos vermeld. (gewicht, maten, verbruik, fabrieksprijzen, echt een heleboel info)

Ik zoek eerst onder terreinautos (geef wel een maximumprijs op, anders heb je zeker 16 paginas veel te dure wagens), en dan kan je bij een leuke auto onderop kiezen voor specificaties.
De Freelander moet dus 1 op 14 rijden met diesel, de Terrano II rijdt ongeveer 1 op 10.

Ik deel je interesse!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?



Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 21:23

Brandstofverbruiken van tegenwoordig zijn onderhevig aan waarheids-toetsen. Ook autos moeten zich nu kwalificeren voor milieu-normen, dus het is nu niet helemaal meer 'mooi-doenerij' zoals dat een paar jaar geleden nog wel was. Die verbruiksopgaven waren echt uit de duim gezogen. Maar tegenwoordig mag dat niet meer.

Ik zal zeker je links gaan bekijken!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 21:25

Wat mij nou vooral zo boeit...hoe zit het eigenlijk met de ONDERHOUDSkosten...
Wat ben je nu werkelijk kwijt voor zeg; een nieuwe accu, een nieuw stuk uitlaat, een kleine beurt...

Daar is weinig over te vinden...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 21:59

[naam verwijderd] gaat voor de Freelander of de Terrano II. Vind ze beide hartstikke prachtig. Terrano kan meer trekken, maar Freelander is economischer...

Er staat een hele mooie Freelander op bedrijfswagen.nl...plaatje, jammer van dat saaie groen. En een mooie blauwe Terrano met weinig kilometers en ook nog de juiste prijs...
O, lekker dromen straks!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, lovelance en 38 bezoekers