Welke eisen stellen aan een eerste kinderpony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Welke eisen stellen aan een eerste kinderpony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 10:37

Ik ben op zoek voor een echte beginnerspony voor mijn 6-jarige dochter (ik heb ook een zoon van bijna 9, maar die heeft er niet zo sterk intresse in als mijn dochter, is er zelfs een beetje bang van nadat ie van onze vorige pony gekukeld is). Ik had zelf een grote shet of een A-pony in gedachten, misschien een B-pony. Voorkeur voor een ruintje, maar blijkbaar gaan die massaal de salami in, ik vind alleen maar merrie's. Welke eisen zou jij stellen aan zo'n absolute beginnerspony? Dit is wat ik al aan gedacht heb :

- rustig mak karakter, betrouwbaar een eerlijk
- gezond ; liefst niet beslagen en zeker geen corrigerend beslag
- reeds bereden door jonge kinderen, mag "traag" zijn, maar niet lui
- gehoorzaam aan het touw en braaf bij smid en DA.
- Niet happerig of snel trappen/steigeren, dulden dat een kind zit te tutten aan manen/staart
- liefst reeds ingespannen, maar da's geen must
- liever geen kittige korte gangen
- ..... ???

En ... geen kritieken van "ze is te jong" en zo ... ik ken mijn dochter en weet dat ze al van toen ze een baby was dol was op pony's. Ze kan lessen nemen met haar eigen pony hier vlak bij ons deur.


sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 11:21

Ik kreeg gisteren een manegepony aangeboden 130cm groot 6-jarige merrie koffievos mooi gezond langsvoor beslagen, twee witte achtervoetjes, kol en snep 800 euro geen papier, ze moet regelmatig bereden worden, anders wordt ze te heet, en ze is zeer licht aan het been. Dat lijkt me niet ideaal voor een beginnertje ... Ik zou er zelf nog op kunnen rijden, dat wel.

De pony zou hier trouwens blijven. Eens ze te groot/zwaar is voor haar pony kan ze op de tinker rijden en gaat de pony gewoon voor een karretje komen te staan .

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 12:43

Merel Blom schreef:
zijn zoveel leuke kinderpony's..


Toch niet zoveel hoor, ik ben nu toch al een goed jaar op de uitkijk en heb er nog niet eentje gevonden die ik echt volledig geschikt acht uitgenomen de "kameel" waarvan sprake in een ander onderwerp die dan weer te duur is in verhouding met wat de pony is.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 13:03

Een grote shet kan wel, zelfs eentje buiten maat. De pony die ik aanhaal is een 3/4de shet x 1/4 welsh of arabier. Ze is braaf ... MAAR ... verwaarloosd. Hoeven niet meer gekapt in tijden, niet ontwormd, niet geënt, ze eet als een kameel (dus tanden aan verzorging toe), ze is (door pijn aan de tanden) niet graag aan 'r hoofd gezeten en niet blij met het hoofdstel. Wel kan je haar zo uit het land plukken, zadel erop en weg ermee. Ze kent longeren ook. 620 Euro vragen ze ervoor ZONDER toebehoren en moet nog's betalen voor het transport ook. Wetende dat het me zeker 250 euro zal kosten eer ze iets of wat deftig is ... toch wel duur dan vind ik.

- ontwormen 2x 20 euro
- DA entingen 2x 40 euro
- Tandarts 40 euro
- hoefsmid verschillende keren om te corrigeren 2 x 23 euro
- behandeling tegen rotstraal ....

Zie je het komen??? En dan zijn er nog niets van verborgen gebreken ontdekt ....

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 15:41

noortje schreef:
ik denk dat je eht beste een c-pony kan nemen. als ze wat ouder is word ze te groot voor haar shet,a of b, pony en dan meot ze afscheid nemen en dat is heel moeilijk. op een c pony kan ze met de gemiddelde lengte tot haar 14e door rijden. gewoon een rustige pony die niet zomaar op de loop gaat of bokt. 100% betrouwbaar en eentje die niet trapt of bijt. en heel betrouwbaar gewoon.


We hebben een tinkerhengst staan waar ze op kan overgaan ... dus als ze te klein zou worden zou het zo erg niet zijn! Het is trouwens een freel klein meisje, kleinste van 'r klasje ... Ik ben ook maar klein van stuk, tot vorig jaar hobbelde ik zelf op een C-pony rond ... en als ze kwa gewicht moeder en vader volgt ... mams met 57 kilo (ben verzwaard Bloos ) en paps met 70 kilo ... "zwaar" worden is genetisch niet voorzien bij ons Haha!. Een shetje vind ik inderdaad ook wel wat kleintjes, maar een A en vooral een B pony zou ze toch wel even mee doen volgens mij. Tuurlijk kan een brave C ook, maar verhoudings gewijs "zit" ze meer op een B pony, op een C is het meer spreidzit Haha!.

140cm pony kan wel, alleen mag die "prijs" van de wijsheid niet overdreven worden, de "prijs" van de leeftijd is er ook nog! Welke prijs werd er toen wel opgezet dat die mensen afhaakten?
Laatst bijgewerkt door sonjabelgium op 22-05-03 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 15:47

Mijn dochter wel hoor! Vorige week nog een rake mep gehad van eentje, de dag erna zat ze alweer op een pony om hem te proberen Haha! ... Sommige mensen zitten met dat bekende "virus" en andere hebben het gewoon niet ... Ondanks dat onze hengst bijt blijft ze ook niet bij hem weg. Ze let nu wel meer op bij hem, maar wegblijven ... NO WAY Haha!. Het is een echte pennymeid ... komt al hinnikend van school naar huis, gaat paardjes tellen langs de weg, prentjes uitknippen, kamertje vol met plushe paarden en "my little poney's" ... Kind naar mijn hart!!! Lovers (m'n zoon ook hoor)

Oh, en die pony is inderdaad een goede zet, maar de prijs mag niet overdreven worden. Soms zijn die oudjes gratis te vinden, ik zal dan ook niet zo gek zijn er een kapitaal voor neer te tellen!


sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 17:48

750 Euro dus ... Héél eerlijk? Veel te duur voor een pony van die leeftijd ! Tenzij ze natuurlijk weer alle toebehoren meekrijgt en deze in behoorlijke staat verkeren. Ik weet niet hoe de prijzen hier op bokt bekeken worden ... ik verkoop mijn rijponymerrie jaarling KERNGEZOND, een héél leven voor haar voor 350 Euro, er is geen animo voor terwijl mensen me PB's sturen van "je vraagt te weinig" - dus de handel is alles wat als alternatief nog overblijft ... ik begrijp er geen snars meer van ... Je vraagt tè weinig en er daagd geen koper op en aan de andere kant een pony tegen de bejaarde leeftijd aan een "koopje" noemen aan 750 euro ... ... gaat er bij mij totaal niet in hoor!!!
Ik zeg niet dat ze het niet waard is, dat kan ik pas oordelen als ik 'r moest zien, maar het blijft een oudje ondanks zakken vol kwaliteiten!

Wat ik een "normale" prijs vind is het volgende ... hangt af van welke pony het is, ruin is goedkoper dan merrie (raar genoeg, want er is geinvesteerd in z'n ballen ) - hengst is het goedkoopst. Hoeveel % shetland zit er door??? Veel shetland? Lagere waarde ... Papieren, ietsje meer waarde afhankelijk van de kwaliteit natuurlijk. Gezonde pony zonder gebreken + ... verwaarloosde pony - ...

Mijn idee over wat ik tot nu toe aangeboden kreeg en wat ik ervoor over heb is :

Pony 3/4 shet merrie 120 cm zonder papier 7 jaar verwaarloosd : maximaal 500 Euro (vragen ze 620 voor)
Manegepony merrie C 6 jaar zonder papier, piekfijn inorde, licht aan het been : vragen ze 800 euro voor en vind ik laag tot goed van prijs (zou 'r laten keuren, is bij een handelaar, maar de manege van waar ze komt zegt haar niet te kopen vanwege zeer licht aan het been en pittig)
Hoefbevangen pony (herhaaldelijk!!!) en verwaarloosd A/B pony merrie 10 jaar ... 650 EURO = diefstal!!!!
Shetlandmerrie bont 110 cm 7 jaar bereden : vraagprijs omgerekend komt op 750 Euro = diefstal!!! 500 euro maximum
Shetlandhengst zwart 97 cm bereden (hobbel-de-hobbel stijl) 125 Euro ... niet echt bereden, dus of hij wil werken is een raadsel, wel goede prijs, het is een mooi gezond dier, moet wel dringend de smid zien ... Heeft gedekt ook ; da's minder natuurlijk.

MAW, ik selecteer op basis van wat ik op m'n bord krijg ... kan dit niet zomaar los zeggen of het ja dan niet goed is. Wat ik wel weet dat ik voor een bejaarde pony wel en thuis wil leveren, maar dat de prijs in verhouding moet liggen met de tijd die de pony nog prestatie kan leveren. Sommigen lopen door tot hun 25ste ... maar "groei" met de combinatie moet je niet meer verwachten, op die leeftijd zijn ze aan uitbollen toe. Dus prijs moet in verhouding liggen ... meestal is het eerder een gunst als je een oudje opneemt dan wat anders (daar komt de gezondheid in grote mate bij kijken wat deze dus mee heeft). En nog maals ... zou haar eerst moeten zien en weten wat er bijkomt of juist niet bij komt. Moest ze nu echt 100% gezond zijn en een goed passend zadeltje meekrijgen ... dan zou het iets zijn dat ik overweeg ALS ze volledig up to date is met ontwormingen/entingen/hoefsmid ...

Hou er ook rekening mee dat de prijzen in België iets anders liggen dan bij jullie. Zo kan ik hier een D pony merrie kopen voor 200 Euro een twenter ... Het is een chagrijnige tante, ik zou ze niet moeten hebben, ze trapt naar je uit! Aan de andere kant kosten shetten hier dan weer wat meer.
Laatst bijgewerkt door sonjabelgium op 22-05-03 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 18:47

Ik denk dat ik straks even de telefoon ga nemen en 's vragen aan die mensen of er niet te onderhandelen valt over de drie-kwart shet merrie (gratis thuisgebracht zou al iets zijn, ze staat in Zelzate, met zadeltje erbij ... zit is goed, maar één van de zweetbladen is beschadigd, beugels moeten nieuwe elastiekjes krijgen - bekapt misschien al zegt hij dat z'n schoonbroer smid is, maar zo ken ik nogal wat "smids" Knipoog ... if you know what I mean!). Ze zal me inderdaad wat kosten, maar volgens mij is dit de enige die tot nu toe mits wat kosten geschikt is. Als er niet te onderhandelen valt kijk ik door ... aan die prijs kan ik een gezonde vinden met de zelfde kwaliteiten ... Het is toch fijn als je's kan ventileren zo met gelijken (en ongelijken) !

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 18:57

Ik zou 'r moeten zien. De ene 60-jarige is nog fit terwijl de andere met een stok door het huis schuifelt ... met recht en rede ben ik wat terughoudend over oudere pony's. Heb er al meerdere gezien, en blijken ook makkelijker problemen mee te zijn. Sommige mensen worden 100 zonder ooit een snottebel te moeten vegen, terwijl anderen terplekke sneuvelen net na hun pensioen ... je begrijpt vast wel wat ik bedoel. Vandaar dat ik ook zeg dat ik pas kan oordelen als ik 'r gezien heb, in welke conditie ze verkeerd, hoe gezond ze is (ze zijn allemaal gezond tot je ze ziet), en hoe "wakker" ze nog is. Op een woord alleen ga ik niet voort ... had ik die handelaar gisteren geloofd op z'n woord had ie daar twee SUPERpony's terwijl één superhoefbevangen was ...

En ja, voor een oudere pony vind ik dat de prijs wel niet zo hoog meer kan zijn ... want ontkennen kan je niet, een oudje is op de terugweg! Afgeschreven, NEE, dat niet!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 22:12

Loolapelooza schreef:
Als je wil zal ik 1 van de dagen eens langst gaan met de digi en vragen of ze hem eventueel nog weg zou doen . Dan weet je al een pak meer en heb je ook meteen een visueel beeld van de pony .


Dat zou heel fijn zijn. Ik kijk er al naar uit, echt waar!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 22:19

[***] schreef:
Omdat ik het wel een interesante Topic vond, dacht ik ga ik ga even opzoek naar een (" 'Perfecte' ") Pony voor Sonjabelgium: En dit zijn mijn resultaten:

B-pony
Prijs: 1250
Beschrijving: Brave B pony, merrie, 119 cm hoog en 13 jaar, erg betrouwbaar en lief.
Kruising tussen een Shetlander en New Forest.
Ze is verkeersmak en een echte ideale beginnerspony.
Ze loopt nu dressuur L1 + 8 winstpunten, is voor L1 afgevaardigd geweest naar regiokampioenschappen zomer 2002.
Goede stal vereist in gezelschap van andere pony’s. Dus geen handerlaren!
Naam: Olthuis
E-mail: E-mail de adverteerder
Telefoon: 0411-632676
Woonplaats: Liempde
Provincie: Noord-Brabant

En een Url naar de Foto toe :http://www.marktplaats.nl/fotos/dieren/ponys/20863.jpg
Deze Pony komt regelrecht (zoals je aan de url kunt zien) Van Marktplaats vandaan Lachen

Mijn 2e vondst:

Aangeboden: Mooie C pony
Prijs: E 1750,-
Beschrijving: Leuke bruine merrie van 8 jaar oud. 1.32 m. Ginger is gek op springen en dat doet ze ook erg goed, maar met dressuur doet ze het zeker ook niet slecht!
Verkeersmak, maar in sommige situaties nog wat schrikachtig. Ginger is braaf bij de hoefsmid en ook in de trailer gaat ze braaf.
Zowel in de wei als op stal is ze lief. Ze is dol op poetsen, knuffelen en lekker tutten vind ze ook heerlijk. Daarnaast is ze gek op frisdrank!

Te koop wegens overstap naar paard.
Super pony voor de fanatieke ruiter, maar ook heel lief voor beginners
Naam: S. Veth
E-mail: E-mail de adverteerder
Telefoon: 06-10632276
Woonplaats: Sliedrecht
Provincie: Zuid-Holland

http://www.marktplaats.nl/fotos/dieren/ponys/21016.jpg En dit is de foto van de bovenstaande advertentie

Wat vind je ervan? Lovers
hoop dat ik hiermee geen regels overtreed Nerd


Ik heb ze beiden gezien ook, en de eerste heb ik een mailtje naar gestuurd. De pony is héél betrouwbaar, en het gewicht van de prijs zit 'm in die "wedstrijdpunten". Jammer, want dat is iets wat wij nooit aan zullen meedoen. Wedstrijden trekken me zo niet aan, liever rustig aan recreatief. Ik heb die mensen dit verteld en ze gingen m'n bod overwegen. Nog niets gehoord ...

De tweede blijkt een heeft dat stukje van "nog wat schrikachtig" ... langs een drukke baan waar wij wonen is dit vermoedelijk niet de juiste keuze. Het valt niet te ontkennen ... die goeie perfecte ideale speciale bijzondere ... en nog zoveel meer termen Knipoog pony is niet makkelijk te vinden!!! Maar we geven niet op ... we blijven kijken!!!

Heb naar aanleiding van je schrijven nog een mailtje gestuurd om te vragen of ze m'n bod nog overwegen of niet ... bedankt om me eraan te doen denken, ook al was het onbewust!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 10:00

irene schreef:
Er staat nu ook een leuke beginnerspony op marktplaats
http://www.marktplaats.nl/markt/dieren/ponys/21836.htm


Heel erg leuk beest, goede leeftijd, ruin ... IDEAAL!! Maar ik Gelderland!!! Die willen ze nooit thuisbrengen naar België! Huilen

Da's ook vaak één van de struikelblokken. Da's héél ver rijden, en ook al wil ik zelf wel zo ver gaan zien, de eigenaars willen meestal niet thuisbrengen zover ondanks dat ik wel wil betalen voor benzinekost.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 10:01

irene schreef:
Er staat nu ook een leuke beginnerspony op marktplaats
http://www.marktplaats.nl/markt/dieren/ponys/21836.htm


Heel erg leuk beest, goede leeftijd, ruin ... IDEAAL!! Maar ik Gelderland!!! Die willen ze nooit thuisbrengen naar België! Huilen

Da's ook vaak één van de struikelblokken. Da's héél ver rijden, en ook al wil ik zelf wel zo ver gaan zien, de eigenaars willen meestal niet thuisbrengen zover ondanks dat ik wel wil betalen voor benzinekost.

Ik heb al contact genomen met een aantal mensen van het Welshstamboek. Volgens mij is het woord "belgië" gelijk aan de pest of zo ... ik krijg van niet één een antwoordje terug Boos!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 10:26

dimmelim schreef:
Jammer is dat, het ruintje lijkt heel leuk. Heb je in belgie zelf dan geen websites/ stamboeken?


Ik ga toch mailen hoor. Er zal -indien ze bereid zijn tot thuisbrengen- wel een bokker 's willen gaan zien voor mij zeker, of ie gezond is? Om nu die afstand te doen naar een ziek pony'tje ... eens ik weet, hij is gezond, en ze willen thuisbrengen ... Auto in en bollen maar!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 11:29

Ik heb op de eerste juist een reactie gestuurd. De shetten zal ik nu even reageren. Een shet is misschien wel wat klein, maar liever een goede shet dan een slechte B pony Haha!! Héél erg bedankt, ik had nog niet aan die site gedacht eerlijk gezegd!!!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 11:30

Dees schreef:
Je kan ook een soort breng-estafette op touw zetten, Wie weet is er wel iemand die bereid is het dierjte halverwege te halen...


Da's nog niet eens zo'n slecht idee Er zijn toch slimme bokkers hé Knipoog

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 12:01


sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 22:24

Renske20 schreef:
nog eentje gevonden!

en B-pony, staat in eersel(dat is nog geen 10 km over de grens bij Lommel)

B-Pony
Prijs: €500,-
Beschrijving: Lieve B-pony
1.26 m hoog
Bruine vos met witte voetjes.
Is gechipt en heeft altijd bij de ponyclub gelopen.
Superbraaf en verkeersmak, ook voor beginners.Met toebehoren.
Foto: Klik hier om de foto te bekijken
Naam: Van Breugel
E-mail: E-mail de adverteerder
Telefoon: 0497516971
Woonplaats: Eersel

Afbeelding

voor 500 euro wist ik het wel!en altij ponyclublessen gelopen, dus hij is zeker braaf genoeg!


Waar heb je deze gevonden? Het is om het emialadres te hebben! THANX!!!

De koopjeskrant heb ik net uitgespit. Er zitten er wel meer in die wel "iets" lijken. Denk dat ik best de krantjes ga kopen. Anders moet ik wel 30 codes doorgeven om telefoonnr's te hebben Haha!. Die pony staat er inderdaad wel héél cool'tjes bij hé Knipoog. Niet meteen moeders mooiste zo te zien, but who cares als het de juiste pony is .

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-03 09:12

Gewoon géén reactie. Sommigen zijn zo deftig het te laten weten als de pony reeds verkocht is of dat er zoveel reactie op was dat ze eerst even willen kijken of er niet al een koper tussen zit die dichter woont ... Ik denk er aan om in het vervolg een bevestigingsmailtje mee te sturen die automatisch terugkeert Boos!

Dit weekend zijn we bij enkele pony's gaan kijken. Eéntje was héél opgefokt in de wei (welshmerrie van tien jaar met papier). Stond te snuiven en showen. Ze was ZOOOOO dik dat ze een varkenskont had . Zielig gewoon! Ze had iets aan 'r oogje ook het onderste ooglid draaide vanzelf naar buiten, zat er eng/vies uit. Toen m'n dochter op de pony ging zitten ging er bij haar een knopje om!!! Ze heeft er alleen mee gereden en dat ging prima. Alleen als één van de volwassenen (ook haar huidig baasje) haar beetnam was ze hélemaal anders, ze was gewoon braaf zolang ze haar eigen ding kon doen. Met het gegeven van enorm veel te dik ... met afslanken vind die vast haar conditie terug en is die vast niet meer zo mak Wel zielig voor het beestje, zo enorm vet!!! Zonder overdrijven, "hespen" van billen had die! Ik heb al van gevallen gehoord dat met afslanken het vet in het bloed komt en het fout afloopt ...

Zijn ook bij een bonte vierjarige ruin geweest, mooi beestje, maar "geleerd" was niet meer of niet min dat ze hem konden vangen Hij had die zelfde blik in z'n ogen als mijn merrie'tje die ik heb, dus ondanks dat ie zeer mooi eruitzag moeten we met deze besluiten dat het niet de goede keuze zou zijn.

Ook nog bij een jonge merrie geweest, braaf, maar pittig ... Makkelijk is het allemaal niet. Tot nu toe merk ik te vaak fouten op bij pony's. Die ene die "de klik" heeft heb ik nog niet gevonden.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-03 16:24

Ik ga eerst bij het schimmelmerrie'tje proberen, da's tenslotte de droom van m'n dochter ... een schimmeltje!!! Of een "punkpaard" Haha! (ra ra ra ... wie weet wat dat is?)

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot, Vaiqua, Vinny12511 en 27 bezoekers