Kompleet verzet.... help!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 00:08

KellyenXena schreef:
Hey, je praat alleen over aanleuning met je handen..
Aanleuning VRAAG je en verkrijg je (als het goed is Tong uitsteken ) door 3 contact punten.
Ten eerste je zit. Ten tweede je benen.
Met je benen zorg je dat je paard vanachter geactiveerd wordt en naar je handen toe gaat lopen zeg maar.
Nu is het niet zo dat je keihard moet gaan drijven,maar gewoon lichtjes contact houden met je benen..
En tsja, volgens het boekje zal dit moeten doorwerken op de mond van het paard en vanuit de mond weer naar jouw handen....

Goed, ik vind het altijd zoo moeilijk om te helpen via de computer heb natuurlijk totaal geen beeld van jou en het paard..Vraag idd je instructrice je te helpen..

Groetjes en succes !


helemaal mee eens! ik heb ook een extreme staker, en een groot deel kwam door een rijtechnische fout, ben naar een andere instructeur gegaan en dat is nu grotendeels opgelost(nu is het alleen nog een gebrek aan respect voor mij en gebeurd het alleen als ik helemaal alleen met hem ben)

longeer hem toch regelmatig met bijzet oid, dan wordt hij zoveel losser!

en verder, rij hem met je been naar je hand toe, en nix met je hand doen, gewoon contact houden, maar absoluut niet tegenwerken!
dan zal hij echt niet zo in verzet komen!

ik heb zelfs een tijdlang voor het rijden gelongeerd, om zn rug wat soepeler te maken voor ik erop ging zitten, en dan lichtjes contact, bijna nog los teugeltje eerst wat stappen, draven en galloperen en dan pas voorzichtig vwnw gaan rijden, en dan was er geen verzet!

en laat anders zn rug eens goed nakijken

succes!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dorien_Boy en 89 bezoekers