Waar hebben jullie je paard verzekerd??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Waar hebben jullie je paard verzekerd??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 22:31

Mijn vraag is denk ik wel duidelijk... en voor wat is je paard dan precies verzekerd?
Groetjes Ilona

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 22:37

het paard wat ik nu rij is niet verzekerd. de pony's zijn ook nooit verzekerd geweest. ik ben wel druk bezig om luuk in de verzekering te krijgen. is wel handig voor als die ooit wat krijgt....

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 22:38

Friesche onderlinge, geloof ik...

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 22:39

mmmhhzz.... nog iemand??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 22:41

Mijn paarden zijn niet verzekerd aangezien ik voor de premie die ik zou moeten betalen elk jaar een leuk veulen zou kunnen kopen.

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 22:49

Wie heefdt zijn paarden wel verzekerd en waar dan????

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 23:09

Wij hebben al onze paarden in een stalverzekering van Interpolis zitten. Weet niet precies waarvoor ze allemaal verzekerd zijn, maar ze zijn in iedergeval verzekerd voor als ze plotseling afgemaakt moeten worden, dan krijgen wij het geld terug wat het paard waard was. Zo'n stalverzekering is niet zo duur. 1,5% van de totale waarde ofzo Verward. Maar dat regelen mijn ouders allemaal precies. Wij zijn in ieder geval erg tevreden met Interpolis


xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 23:19

Ok bedankt...

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 08:21

Bij de EFO, de eerste friesche onderlinge
super verzekering. Wel het meest uitgebreide pakket, omdat het mij specifiek ging om de ziektekostenverzekering, niet om geld als er iets gebeurt. Ze keren heel snel het geld uit zonder morren.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 08:25

EFO.
Tegen dood, blijvende ongeschiktheid, ongeval, diefstal en uitgebreide ziektekosten.

Nog weinig ervaring met de verzekering omdat de papieren net opgestuurd zijn. Maar nadat ik alle paardenverzekeringen met elkaar had vergeleken leek dit mij de beste verzekering.

Bij mijn vorige paarden heb ik Amev Hipo gehad. Dat is nu interpolis. Die kan verdomd moeilijk doen met uitkeren.
Gracy hier van bokt heeft het paard ook tegen ziektekosten verzekerd, maar die kreeg mooi alle speciale inentingen en smeersels tegen mok niet vergoed. Het was niet levensbedreigend. Maar nergens in de kleine letters stond te lezen dat het levensbedreigend moest zijn om uit te keren!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 08:31

Interpolis, tegen dood, diefstal, blijvende kreupelheid, operaties en open wonden.

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 09:14

Bij de EFO, tegen dood, diefstal en ik geloof ongevallen door slecht weer.

Niet een heel uitgebreide verzekering, aamgezien ik mijn paard al 4 jaar kende voor ik haar kocht, en in die 4 jaar geen veearts nodig is geweest. Tot nog toe, ik heb haar 4 jaar, heb ik 1x een veearts nodig gehad vanwege koliek. Wel heeft ze vorig jaar lichte vorm van maandagziekte gehad (er werkte toen een arts die veel met paarden deed op onze praktijk). Ook laatst heb ik haar nog gebeld omdat ze nu wat mager is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 09:26

Eerste Friesche Onderlinge, met een vrij uitgebreide dekking.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 09:34

Ehm.... denk, denk...... Hippo-nog-wat Verward Ben even de naam kwijt maar ik heb Fayette verzekerd voor diefstal, dood, blijvende ongeschiktheid voor het doel waarvoor ze wordt gebruikt (=recreatie) en ziektekosten gemaakt als gevolg van opname in een (universitaire) dierenkliniek (Utrecht; Hochmoor, Dld; Gent, Belgie). Een ding kan ik je wel vertellen: ze betalen bij kliniekkosten wel uit Haha! Ik heb de kosten van Fayette toen ze in Hochmoor stond terug gekregen.

Pippa
Berichten: 88
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 09:51

Eerste Friesche Onderlinge met een uitgebreide dekking. Heb tot nu toe alleen maar goede ervaringen met de EFO gehad.

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 09:55

Onderlinge Paardenfonds Eelde. Mijn opa was schatter en nu is mijn vader ook schatter. We hebben alle vier de paarden daar verzekerd. Ze gaan alleen tot een bepaald bedrag (niet al te hoog), het is maar een kleine maatschappij.