Wie rijden hier allemaal met hulpteugels?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Hulpteugel Ja/Nee?

Ja, altijd
7 (6%)
soms
51 (44%)
nee, nooit
57 (49%)

Totaal aantal stemmen: 115



marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 17:18

ik rijd met slof jammer genoeg, heb altijd gezegd dat ik nooit met slof zou rijden maar dit is mijn laatste hoop eigenlijk. dus vandaar, het gaat beter en krijg er goed begeleiding bij. als ik longeer longeer ik altijd met touwtjes en eventueel met dubbele longe. oja en ik rijd met een tonglepel, heb slof en tonglepel zolang mogelijk uit gesteld, maar de laatste weken gooide hij een stuk of 7 keer in een training zijn tong erover heen en dan is er echt geen lol meer aan.


marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:03

ik rijdt niet zonder omdat het mijn laatse hoop is eigenlijk, klinkt onwijs stom ik weet het.

ik heb mijn paard als 3 jarige gekocht toen hij nog maar even onder het zadel was en dus nog helemaal niets kon. ik ben met hem aan het werk gegaan, veel longewerk en dan vooral ruggebruik vragen, de 1e keren dat ik hier mee begon ging hij meteen de lucht in en moest er niets va hebben, toch blijve proberen en na verloop van tijd ging het goed. met het rijden was het een ander verhaal, het punt wat bij mij voorop staat is aan het been en ben daar dus ook mee begonnen, kon me nie schelen hoe hij met zijn hoofd liep en waar hij heen ging als hij maar naar voren ging. we werkte daarnaast ook veel aan de ontspanning en aanleuning, maar dat is nou net het probleem, geen ontspanning omdat hij met zijn kop in de lucht liep en dus ook zijn rug niet gebruikte, je kon er op zetten wie je wilde je kon er mee doen wat je wilde maar meneer bleef mooi de sterren van de hemel kijken. of terwijl je kon er niks mee, ik longeerde toen ook nog veel, enkele longe of dubbele en dan met touwtjes.

ik heb hem een aantal keren laten onderzoeken door fysio ed maar die konden mij alleen vertellen dat hij zich zelf spanden en wij er maar weining aan konden doen. maanden later, zijn we met een gogeu te werk gegaan, eerst aan de longe en later ook met rijden, over het algemeen fijn om mee te werken. maar dit heeft weining effecht gehad over het algemeen, hij liep weleens waar allang niet meer zo hoog met zijn hoofd in de lucht als eerst maar toch. en geloof mij als het ook maar enig sinds beter ging ging da ding er af en werd er zonder met hem gewerkt. zo zijn er nog vele dingen gevolcht, andere bitjes andere mensen andere hulpteugels, andere trainingen enz enz. je moet weten dat ik mezelf altijd beloofd heb om nooit met slof te rijden, maar op een gegeven moment is het op en ga je toch weer wat anders proberen tja wat moet je anders, het gaat nu al veel beter, maar het is een kwestie van maanden bij hem en niet wat je in een weekje eruit rijdt. hij gebruikt nu goed zijn rug, is nagefelijk, goed aan de hulpen. Ik kan met die slof gewoon net dat beetje meer geven wat hij nodig heeft. het is namelijk zo dat als hij er een maal door is gewoon super loopt en er niets meer aan de hand is, maar dat stukje van er wel doorheen zijn en niet dat is zo moeilijk bij hem.

hij wordt binnenkort gekraakt en we hopen dat dat ook enige verbetering geeft. veel mensen zeggen dat ik te maken heb met een probleem paard en vinden het super moedig dat ik toch met hem aan het werk ben en al het mogelijke probeer en niets uitsluit, maar je moet weten dat ik aan mijn laatse beetjes begin te komen en dat het voor mij dadelijk een keer op houdt, ik hoop dat je nu snapt waarom ik er mee rijdt en en er ook begrip voor hebt.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: posje, Rijsa, Trendiction en 176 bezoekers