Wil bit niet meer aannemen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Wil bit niet meer aannemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-03 09:58

Mijn paard wil sinds zondag haar hoofdstel niet graag meer aan. Verward Ik heb sinds een maandje of 5 een watertrens ipv een bustrens, nu had ze wel soms een wondje omdat haar velletje tussen het bitwas gekomen maar ze gaf geen problemen met het bit in doen. Als ik het insmeerde en ik kwam de volgende dag was er ook niets meer te zien.

Nu deed ze zondag wel wat moeilijk maar niet echt bijzonder. Gisteren echter ging mevr. liever omhoog of achterwaarts dan het bit in, ik mag ook haar hoofd aan een kant niet meer poetsen, wat ze normaal heerlijk vindt Huilen

Nu heeft mijn instructrice aangeraden de neusriem wat hoger te hangen en voorlopig met de bustrens te blijven rijden. Maar vooral dus gewoon door gaan omdat het niet open is of dikker aan de kant waar ze moeilijk doet als je haar daar aanraakt.

Maar gezien het feit ik haar in een hoek moet zetten met der kont wil ik haar het hoofdstel in doen twijfel ik of ik haar niet beter 2daagjes geen bit in kan doen.

Graag jullie mening


1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-03 10:34

Sonja: ik heb zondag direct een ander bit er in gehangen, ja nu denk ik had ik maar eerder dat andere bit er uit gehaald Boos! maar dat is achteraf gelul. Ik hoop maar dat ze mij genoeg vertrouwd, en aanneemt dat ze nu geen pijn meer heeft. (de pest is dat ze de andere berijder niet genoeg vertrouwd).

Jola: Ze is 2mnd geleden bij de tandarts geweest. Alles nagekeken, haken zijn toen weggehaald, wel het advies gekregen om ieder half jaar een afspraak te maken.

Kom je uit de regio Breda zoek je een instructrice? Kijk dan eens op http://www.eenmetjepaard.nl
Nancy Romance (Pony), Nevada (LA x Chronos) (1995-2014) M2+3, Graceful-O (Boss VDL x Lux) (2011-2018) B+2

1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-03 21:38

Vanavond maar gelongeerd met Halstertje, het is ietsje dik net boven der mond hoek aan de kant waar met veel moeite aan mag komen. Morgen weer een dagje zonder bit en hoofdstel. Ookvanavond even ingesmeerd met spul voor kneuzingen, dat doe ik morgen ook weer en mocht het donderdag niet minder gevoellig zijn / minder dik ga ik er iemand bij halen.

1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 07:18

Gisteren donderdag mocht ik overal gewoon weer bij Pling Alles was weer in orde niets was meer dik en geen enkel probleem met het bit in doen.

Wat het nu precies is geweest weet ik niet, het belangrijkste is dat die 2dagen geen bit in schijnbaar het gewenste resultaat hebben gehad Nu maar hopen dat het niet meer voorkomt.

Bedankt allemaal voor jullie reacties


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers