bij steigeren een ei???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 08:13

Er is maar een ding dat werkt bij steigeren, zorgen dat hij niet stil kan staan. En dus zorgen dat hij aan een been is, en naar de hand toe, zal ie nooit meer steigeren. Meestal toch rijtechnisch verhaal, teveel gepluk aan de voorkant enz...enz...

Zorg gewoon dat hij niet stil kan staan, en dus niet kan steigeren.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 11:49

Je voelt het absoluut aankomen, bij de een wat minder dan bij de ander, maar je voelt dat hij lichter word in de hand, en dus achter een been. En als je het paard dus niet naar de hand toe gereden hebt, dan ben je passagier en kan het dier doen wat hij wil. Dat is ook het risico een beetje van het ldr rijden, de mensen die niet de juiste begeleiding hebben, hebben zo dier kompleet op de kop lopen, en de drang naar voren niet meer. Zulk soort paarden krijgen dan alle kans om omhoog te komen.

Maar wat ik altijd wel belangrijk vind, denkt er iemand weleens na WAAROM hij steigert?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 15:40

Renske, het komt bij mij nog steeds over als een rijtechnisch probleem, of hij heeft last van een medisch kwaaltje. Hij is niet naar de hand, hij neemt geen druk in de hand die opgewekt is door je been. Dus de bedoeling is, hij geeft na, en laat los, dan kom je met wat been, en dan moet hij ipv harder te gaan, het bit aanpakken. Als je dan gaat rijden zul je merken dat hij zodra hij wat lichter word, dat hij ook langzamer gaat, en dit is niet het verschil van 25 km per uur tot 50, maar van 49 tot 50. Als je dat dus voelt, het wat lichter worden dan kom je direct weer met wat been, en dan blijft hij naar de hand toe, zo niet, direct een schop verkopen of stok erbij.

Margreet, die hand op je been is een tijdelijke oplossing, de oorzaak neem je er niet mee weg, je lost het namelijk aan de voorkant op, terwijl het probleem is dat hij achter een been komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 08:16

Renske, als ik zo lees dat jij dus in je les het binnen no time voor elkaar hebt, dan moet je eens met je instructeur overleggen om een systeem te leren die je thuis makkelijk kunt narijden. Want inderdaad als je het voorelkaar hebt, dan rijd je zo een m of z proef weg.

Ik merk bij veel instructeurs dat het in de les heel goed gaat, maar dat het niet makkelijk na te rijden is, gelukkig heb ik inmiddels iemand gevonden die zo lesgeeft dat je het thuis zonder enige moeite narijd, en dus inderdaad steeds handiger word.

Verder Stef................knap als jij een schedel van een paard kan inslaan!! Het gaat inderdaad om het schrikeffect, maar ik ben wel erg tegen dit soort praktijken, meer omdat het de oorzaak niet wegneemt. Vaak zit de oorzaak bij de ruiter, dus die zou je eigenlijk tussen z'n oren moeten slaan. Tenzij ze het hebben aangeleerd bij een ander, en het een gewoonte geworden is. Kan ook natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 09:25

Stef ik ben er ook absoluut niet voor hoor!!

Gaat hier denk ik niet om wie er gelijk heeft, meer om diverse ervaringen van mensen.

En om eerlijk te zijn, ik rij toch vrij lang en vrij veel. Maar de beschreven praktijken die ze hierboven vertellen over flessen water enzo, die heb ik nog nooit meegemaakt en nooit gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 10:19

Ik krijg spontaan een beeld voor mijn ogen, paard steigert flink hoog, ruiter zoekt in jaszakken naar ei, moet zich op hetzelfde moment ook zittnede houden, en knijpt ei kapot...................ik kan me niet voorstellen dat je dat ding heel kan houden namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 11:02

Margreet, er is een mevr in deze buurt die werkelijk alles insmeert met ei, wonden op paardenbenen, haar hoofdstel, haar zadel. Of het werkt weet ik niet vind het knap ranzig namelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 11:06

Ik ga verder via pb renske, nu komen de niet vriendelijke ideen namelijk.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, gewoonmarie, lovelance, Sjors050 en 114 bezoekers