paragnost met foto

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

paragnost met foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-03 18:19

Ik ben gisteren met deze foto bij een paranormale beurs geweest.
Nou geloof ik best wel veel wat ze zeggen maar op deze foto kreeg ik geen duidelijk antwoord. Ik ben eigenlijk benieuwd wat jullie van deze foto kunnen halen.
Het gaat om een paardje wat een tijdje bij mij mag opknappen verder vertel ik jullie niks. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die me dezelfde antwoorden geven ik had namelijk het idee dat ik steeds standaard antwoorden kreeg. Je hoeft dus niet paranormaal te zijn (mag wel)
maar ben gewoon benieuwd wat jullie denken bij dit paardje.
De foto is gisteren gemaakt.

Afbeelding

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 18:33

HEB JEZELF EEN SPECIFIEKE VRAAG GESTELD? OF WILDE JE EEN ALGEMEEN ADVIES??

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-03 18:43

Ik heb ze verteld dat ik me zorgen maakte over dit paardje, ze is namelijk heel erg kreupel.

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 18:58

wat bedoel je met erg kreupel? Door welke oorzaak?? en is het al vastgesteld door de DA?
Ik vind wel dat het paardje een trieste indruk maakt! Dat kun je zien aan de houding en het koppie!!
Heeft het veel pijn??

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 19:31

hij ziet er idd wat triest uit met z'n koppie. Ook een beetje pijnlijk geknepen bekkie. Hij glimt wel erg mooi en z'n houding is voor mij niets vreemd aan te zien. Er zijn hier wel mensen op Bokt die foto's kunnen lezen. Ik hoop dat zij jouw topic ook kunnen vinden Knipoog

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 19:36

ik vindt dat ze wat rare platte voeten heeft! en dat je er inderdaad niet echt gelukkig uit ziet!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 19:49

Ok, zomaar een gooi,

Introvert type weinig vertrouwen in mensen, ook niet een van de slimste, ze sluit zich snel voor je af. Ze heeft wel een goed karakter maar soms gaat alles haar te snel, ze heeft veel tijd nodig om nieuwe dingen te kunnen leren/ aan een nieuwe omgeving te wennen. Als ik zou moeten gokken waar ze pijn heeft denk ik aan de voorhand, met name haar schouder.

Ben benieuwd, ben absoluut niet paranormaal begaafd, gok maar wat.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 19:51

Ze maakt een beetje een trieste indruk, is ze een beetje schuw?
Ik moet wel zeggen dat het achterste deel vanaf het begin van
haar buik naar haar achterhand toe wel glimt dus waarschijnlijk
gaat ze wel steeds lekkerder in haar vel zitten.
Maar ik denk dat ze niemand meer vertrouwt, vraag me niet
waarom ik dit zeg want ik vraag me af hoe ik dit nou weer uit
een foto kan halen

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-03 19:56

De trieste blik die hebben jullie goed ! Tijdens de paranormale beurs kreeg ik dit ook te horen. Angstig en weinig vertrouwen kreeg ik ook te horen, maar ik kan lezen en schrijven met dit paard en heb dit nog niet gemerkt.
Voor de rest zal ik even wachten op meer reacties dan maak ik meer bekend.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 20:00

Misschien dat ze bij jullie rust kan vinden?

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 20:08

Hai,

Het paardje heeft een trieste(maar wel vriendelijke) uitdrukking.
Zit de kreupelheid linksvoor(voorste voetje op de foto)
Het lijkt of de pees wat opgezet is aflopend naar de kogel.
Kan het een peesklap zijn.
Ook lijkt het dat de hoeven te plat zijn,vooral achter.

Verder is het een leuk dier om te zien en kan zeker nog mooier worden,met name in haar bespiering van de hals.

Succes met het opknappen van het paardje,het dier zal je dankbaar zijn.
Ik hoop dat het allemaal goed komt.

Smousje.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 20:53

Hoe meer ik naar de foto kijk hoe meer ik het idee krijg is dat de pony is naars heeft meegemaakt en daar nog zeker niet over heen heeft.
Het lijkt alsof hij/zij niet echt veel plezier heeft (nog)en een beetje matjes is.
Hij/zij lijkt me wel heel vriendelijk maar ik denk dat ze wel wat eenkennig is, ze kiest een persoon uit die ze lief vind en die vertrouwd ze.

Ik ben overgens helemaal niet paranormaal hoor maar kan me wel invoelen met dieren.
Maar ik kan het dus helemaal fout hebben Haha!

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-03 22:15

Jenna schreef:
Hoe meer ik naar de foto kijk hoe meer ik het idee krijg is dat de pony is naars heeft meegemaakt en daar nog zeker niet over heen heeft.


Ze heeft een litteken op haar achterbeen, dit is een stuk wild vlees.
De paragnost zei ook dat ze iets heeft meegemaakt, en dat een persoon met een bepaalde naam daar iets mee te maken had. Ik herkende de naam alleen niet die ze zei.

Verder is het een heel erg lief paard, wat haar hoofd wel afwend als een vreemde haar wil aaien. Ze is 1 van de braafste paarden op de manege kleine kinderen kunnen makkelijk op haar rijden.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 22:20

Hoe komt het dat ze nu kreupel is ?

Lon
Berichten: 886
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 22:26

Eerste gedachte: is er wat met dr rug?
t kan ook totale onzin zijn, ben voorzover ik weet niet begaafd.

prompter

Berichten: 11068
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 22:29

Mijn eerste indruk: rechtsvoor. Dus waarschijnlijk zit het linksachter Haha! ? (ben helemaal niet begaafd helaas).

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 00:37

Ik denk ook dat het paard voor kreupel is.
Rug lijkt ook overbelast. Scheve mond

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 01:10

Paard ziet er uit alsof ze al op heel veel verschillende adressen heeft gewoond, ze kijkt triest maar ook min of meer berustend alsof ze dit als het zoveelste doorgangadres ziet.

Maar ik zal het waarschijnlijk ook wel mis hebben, zo goed ben ik niet in dit soort dingen Haha!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 05:49

Ben het toch met je eens, Percy, en ook wel met Lon, al zie ik de narigheid meer richting kruis.
Een in-triest paard, dat ondanks behoorlijke conditie, oogt als een 'Brooke's'-paard.
Mag bij jou opknappen en doet dat kennelijk ook.
Maar wat daarna????????? Verward

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 09:44

Eigenlijk hou ik me normaal gesproken niet bezig met dit soort dingen, ik vind namelijk wanneer ik met een bepaald paard werk dat dat tussen mij en de eigenaar moet gaan...
Gewoon weg omdat ik dat ook wat rustiger mijn oordeel kan geven, maar ik zal eens kijken of ik je kan helpen.

Het paardje opzich is wel gelukkig nu, maar heeft een traumatische ervaring vanuit haar jeugd, iets waar haar af en toe nog meee geconfronteerd wordt.
Waarschijnlijk heeft haar in zijn jeugd heel lang op t land of ergens zonder al teveel eten en of water gestaan en daarna veel te vroeg uit t land geplukt om ingereden te worden.
Dit is ook op een niet al te vriendelijke manier gegaan.
Ze heeft in haar jeugd een hoop liefde en aandacht gemist en wil nu van degene die ze vertrouwd veel aandacht, en zal waarschijnlijk ook enig sinds depressief zijn wanneer degene weg gaat.
Ze heeft t gevoel continu weer in de steek gelaten te worden.

Ze heeft een behoorlijke tijd met een te klein zadel opgelopen waardoor ze last van zijn rug gekregen heeft.
Inmiddels heeft ze door de liefde die ze nu krijgt, een stuk van haar trauma al verwerkt maar nog niet helemaal...
Waarschijnlijk wanneer je op haar rijd zonder zadel zal ze niet fijn lopen en haar rug heel erg aanspannen.

Ze kan er niet tegen wanneer je tegen haar schreeuwd of je handen oplicht.. Dan wordt ze bang en kruipt ze als t ware in een hoekje..

De kreupelheid die ze vertoont komt door overbelasting, en spanning die er nu bij haar uitkomt...
Dit kan nog enige tijd gaan duren maar met een hoop rust zal dit wel weer goedkomen.
Wat ze heeft is een soort stres kreupelheid.

Verder ziet ze er goed uit en kan ik weinig aan haar merken..
Ik hoop je enigsinds op weg geholpen te hebben.
Vragen kun je altijd stellen ik probeer ze zo goed en zo eerlijk mogelijk te beantwoorden..

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 10:13

Allemaal heel erg bedankt voor jullie antwoord, ik had niet zoveel reacties verwacht.
Laat ik voorop stellen dat dit paardje het nergens beter had kunnen treffen, ze doen op de manege alles voor haar om haar een zo aangenaam leven te geven. Ze heeft al speciale ijzers en als ze kreupel is krijgt ze rust.
Maarja centjes moet ze natuurlijk wel verdienen.
Die kreupelheid door overbelasting daar kan ik me wel in vinden. Als ze veel op het land loopt te rennen is haar been veel erger dan als ze rustig is geweest op het land.

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 10:54

Hhhhmmmm, zeg maar welk antwoord je wilt horen. Je kunt hier elk beeld bij oproepen wat je graag geschetst ziet. Ik kan op deze manier niks zinnigs zeggen over dit paard. Een paard wat half staat te slapen, staat er ook zo bij.
Ik geloof niet in mensen die van zomaar een foto kunnen zeggen hoe of wat over het dier/de mens die erop staat. Je hebt wel duidelijke gelaatstrekken nodig, ogen vertellen ook veel. Dat alles is niet erg zichtbaar hier.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 11:32

ikke schreef:
Hhhhmmmm, zeg maar welk antwoord je wilt horen. Je kunt hier elk beeld bij oproepen wat je graag geschetst ziet. Ik kan op deze manier niks zinnigs zeggen over dit paard. Een paard wat half staat te slapen, staat er ook zo bij.
Ik geloof niet in mensen die van zomaar een foto kunnen zeggen hoe of wat over het dier/de mens die erop staat. Je hebt wel duidelijke gelaatstrekken nodig, ogen vertellen ook veel. Dat alles is niet erg zichtbaar hier.


Iedereen mag geloven wat hij of zij graag wil geloven.
Ik ben er van overtuigt dat dit dus wel kan.. aangezien ik zelf heel veel werk met foto's van zowel mensen als paarden als andere dieren.
Er zijn al een heel aantal bokkers die kunnen bevestigen dat ik wel degelijk zijn of haar paard zijn verleden en kwalen heb bloot gelegt zonder enige informatie over paard of mens gehad te hebben.
Veel mensen die zegger er niet in te geloven zijn juist degene die het t meest interesant vinden en continu op zullen duiken in topics als deze..

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 11:44

Citaat:
Veel mensen die zegger er niet in te geloven zijn juist degene die het t meest interesant vinden en continu op zullen duiken in topics als deze..


RAAK !!!!!!!!!!!! Extreme duivel

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 13:21

Angelique18"]
[quote="ikke schreef:
Hhhhmmmm, zeg maar welk antwoord je wilt horen. Je kunt hier elk beeld bij oproepen wat je graag geschetst ziet. Ik kan op deze manier niks zinnigs zeggen over dit paard. Een paard wat half staat te slapen, staat er ook zo bij.
Ik geloof niet in mensen die van zomaar een foto kunnen zeggen hoe of wat over het dier/de mens die erop staat. Je hebt wel duidelijke gelaatstrekken nodig, ogen vertellen ook veel. Dat alles is niet erg zichtbaar hier.


Iedereen mag geloven wat hij of zij graag wil geloven.
Ik ben er van overtuigt dat dit dus wel kan.. aangezien ik zelf heel veel werk met foto's van zowel mensen als paarden als andere dieren.
Er zijn al een heel aantal bokkers die kunnen bevestigen dat ik wel degelijk zijn of haar paard zijn verleden en kwalen heb bloot gelegt zonder enige informatie over paard of mens gehad te hebben.
Veel mensen die zegger er niet in te geloven zijn juist degene die het t meest interesant vinden en continu op zullen duiken in topics als deze..
[/quote]

Angelque had het o.a bij mij goed. Bij Elise vertelde ze dat ze een hele grote verandering had meegemaakt en dat ze daar niet aan kan wennen. Nou dat klopt ze ze is verkocht Huilen Hopelijk voelt ze zich trtouwens al beter.
Over Bunny vertelde ze dat ze mij wel lief vind maar nog niet vertrouwd, ik denk dat daar ook een grote kern van waarheid in zit.