bij steigeren een ei???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 21:09

Is al een heel oude en beproefde methode. Werkt geheid. Je kan ook een steigerend paard met het handvat van je zweep op zn kop slaan of hem achterover trekken. Maar hoe dan ook steigeren is het enige wat ik noooooit van geen enkel paard zal accepteren.


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 21:21

Nee ik denk dat je al weet van tevoren dat je op zo een steigeraar gaat zitten............En anders vraag je toch gewoon hulp van een van de charmed ones Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 21:27

Ja daar moet je ook een handigheid in hebben. SO DONT TRY THIS AT HOME... Maar het werkt wel.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 21:56

runningkawa schreef:
Zulke middeltjes werken soms wel.
maar zijn bij maar weinig paarden nodig.
Bij de meeste is het toch een kwestie van naar voren houden.
Willen ze niet op het been naar voren dan geef je ze maar een keer een flinke tik op de komt zodat ze graag naar voren willen.
Een paard kan immers alleen steigeren uit stilstand, dus gas erop Haha!



Precies, Ik had er een tijdje geleden een (nieuwe merrie die ik nog nooit onder het zadel gezien had) en ze kwam in een lekkere draf iets terug, geef been en het peerd ging steigeren ik schop haar naar voren en ze staat vervolgens helemaal overeind. DAT zijn ei kandidaatjes.........inplaats van naar voren omhoog NIET LEUK

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 08:15

Sjuimpje schreef:
Vaak schop ik ze op een volte en dan zijn de praatjes snel genoeg over. Vrijwel altijd komen ze eerst achter je been dus is het een kwestie van voor zijn.


Hier ging het met mij met die merrie ook mis. Ik had een hele fijn ontspanne draf (madam Hittepetit) en eigenlijk door mijn eigen onoplettendheid kon ze me pakken en toen ik weer bij de tijd was en zei dat ze NAAR VOREN! moest kwam ze alleen maar sterker terug.......

Maargoed het is toch altijd wel te herleiden naar de ruiter want had ik "erbij"geweest had ze de kans niet gehad...

Aan de andere kant Tenzij ze een ratelslang tegenkomen mogen ze niet steigeren........NOOIT.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 08:18

Botervlieg"]
[quote="gijsenkim schreef:
Ja daar moet je ook een handigheid in hebben. SO DONT TRY THIS AT HOME... Maar het werkt wel.


Party!! En kans hebben dat je paard er een ernstige nekblessure (weet zelfs van gebroken nek!) of rugblessure aan overhoudt?
NEVERRRRRRRRR !!!!!!!!!

[/quote]

Nee he! Lief hoor van je dat jij liever die rugblessure oploopt voor je paard. Laat hem maar lekker steigeren misschien valt hij zelf wel een keer en ach dan maar hopen dat de WAO nog niet afgeschaft is. Knipoog Schijnheilig

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 08:33

Ja precies. Ik ben ook voor het naar voren houden maar die merrie die was te vlug en uit het niets zonder enige waarschuwing vanuit een fijne ontspannen draf, dan dus die schop naar voren om dan dus keihard terug te komen........... Zij is dus gewoon zo een uitzondering

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 09:17

stef schreef:
Maarja, waarom zou ik gelijk hebben? Ik ben een simpel recreatie ruitertje dat zelf altijd veel vragen heeft...


Nou ja stef, je moet jezelf niet zo naar beneden halen. Wij zitten ook niet altijd op dezelfde golflengte maar jouw mening vind ik net zo leerzaam/interessant als die van Sjef Janssen hoor.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 11:49

Misschien kan ik ccjtes krijgen, want ik ben ook wel benieuwd hoe je dat nou ign op moet lossen. "gewoon naar voren rijden" is bij dit soort bokken (niet beledigend bedoeld hoor renske) gewoon niet goed genoeg

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 19:18

precies als je erop zit.......

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 11:35

ja dat klopt, je moet het uitvoeren op het moment dat hij omhoog gaat of op zoijn hoogst is. Liever nog als hij net zn voorbenen van de grond heeft

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 19:01

Des de meer reden om het desnoods met harde hand af te straffen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 20:37

je kan hem natuurlijk ook gewoon belonen voor het in gevaar brengen van je leven...........

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 21:57

Je moet het verschil kunnen onderkennen tussen een dominant en een bang paard. Het verschil in steigeren is heel groot aanwezig. Als jij weet dat je paard steigert omdat hij bang is dan is het enige wat je kan doen je paard op zijn gemak stellen. Heb je een paard die steigert omdat hij dat truukje uitgevonden heeft om onder het werk uit te komen dan rest alleen "geweld" terug...........Het verschil moet je weten en dan kom het uiteindelijk wel goed


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 134 bezoekers