hoe gaat afkeuren in z'n werk??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

hoe gaat afkeuren in z'n werk??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 15:09

Stel; mirage wordt afgekeurd in augustus/september.
Hoe gaat dat dan in z'n werk?
Want hoe weet mijn VA voor welk gebruiksdoel ik heb verzekerd? (ze is voor dressuurdoeleinden gekeurd en toendertijd goedgekeurd)
Nemen zij dan contact op met de verzekering en vervolgens de verzekering met mij in de trant van "wij komen uw paard halen" ofzo Verward
Ik heb er gelukkig nooit eerder mee te maken gehad.

Besloten heb ik wel om d'r in ieder geval niet aan de verzekering mee te geven, maar terug te kopen. Hoe werkt dat? Dan krijg ik EN geen verzekeringsgeld EN moet ik nog 'ns geld betalen om haar terug te kopen?

En wat als ik voortijdig beslis dat ik d'r de rest van d'r leven op het land zet en niet meer terugga naar de VA, kan dat? Of gaat dan de verzekring aan de bel trekken??? (als het ff kan wil ik d'r dan verzekerd op het land hebben............wel zo makkelijk just in case.....)

veel vragen dus



IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 16:05

ik weet dat de EFO wel aan terugkopen doet.
Maar Dees, het werkt toch juist andersom met het gebruiksdoel.
Stel; ik heb een sportpaard, maar laat hem keuren op recreatief gebruik (misschien niet helemaal sjofel maar het KAN) Ondertussen ga ik er lekker mee de sport in etc. Stel dan vervolgens dat dat paard wat gaat mankeren, en waarmee hij niet meer goed genoeg is voor de sport, maar wel voor de recreatie. Dan kunnen ze hem ook niet afkeuren toch, en kun jij een fijn verzekerd recreatiepaard hebben.......
of zie ik het nu helemaal verkeerd???
Ik weet namelijk nog dat m'n eerste paard wel gekeurd was voor recreatie, en dat er toen iets was gebeurt (slecht geheugen) waardoor ik toen zei; m'n volgende paard wordt gekeurd op dressuursport, want...................................." ???????? weet ik niet meer.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-03 07:16

tja dat kan ik begrijpen.
ik heb het van de andere kant bekeken, als je je paard nog verzekerd wilt blijven houden als recreatiepaardje (ivm medische kosten, want daar ging mij de verzekering altijd om)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: LDRD, N_B_N en 31 bezoekers