Kitkat drug voor een paard???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Kitkat drug voor een paard???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-03 16:46

Mijn verzorgpony is dol op kitkat's maar nu vraag ik mij dus af, mag ik dit haar "gewoon" voeren af en toe (ongeveer 2 keer in de maand). Van de eigenaresse mag het. Maar ik had van iemand gehoord dat het een soort drug is of zo.

Ik weet het dus echt niet meer. Mag het nou of niet? Verward En wat vinden jullie?

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 17:08

chocola is voor paarden inderdaad een soort drug.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 17:09

Volgens mij wordt chocola wel onder doping verstaan, ik weet het niet zeker, maar volgens mij heb ik dit een keer gehoord. Mijn pony heeft laatst ook een stuk kitkat gepikt en ze vond het wel lekker, maar is denk ik niet goed om zo vaak te geven, want een paard is een herbivoor.

citalover

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 17:14

dieren krijgen toch van chocola een hogere bloeddruk Verward ??

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 17:16

Chocolade is een drug voor een paard. Het is zelfs zo dat als je op een wedstrijd gecontroleerd wordt op doping de test positief is als je je paard chocolade hebt gegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 17:17

Dan had ik toch gelijk Corella Haha!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 17:18

Volgens mij is dit alleen nog maar bij M&M's aangetoond..

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23423
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 17:29

chocolade is sowieso levensgevaarlijk voor dieren.
Ze kunnen er hartproblemen van krijgen, ik ben mijn ratje er bijna aan kwijtgeraakt en een vriendin haar hond.
Voor mijn beesten is chocola (en elk ander menseneten) uit den boze

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 17:32

Ligt er natuurlijk wel aan in welke mate je het voert, ik neem aan dat die hond en dat ratje niet aan een kruimeltje zijn doodgegaan!!

DubbelFun

Berichten: 88657
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 18:11

Waarom zou je een paard in hemelsnaam chocola gaan voeren alleen omdat ze het lekker vinden Lips are sealed . Voer paarden paardenvoer en geen mensenvoer. Er zijn zat snoepjes voor paarden te krijgen, die zijn lekker en (soms) nog gezond ook. Schijnheilig

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 18:17

Hmm, mijn pony snaait ook wel eens een brinky of een stukje chocola (met hazelnootjes... Haha!) bij mij weg.
Verstaat men dit ook onder gevaarlijk? :S Ik heb echt geen idee, maar soms kan ik het gewoon niet voorkomen... het is zo'n snaaibeest...

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 18:32

ik wist wel dat je honden absoluut geen chocola mag geven, die kunnen het gewoon niet verteren....
mijn paarden geef ik af en toe wel een bokkepootje (koekje)

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 18:40

Volgens mij is chocola wel dopingpositief, maar helemaal zeker weet ik het niet Is voor jou ook niet zo super belangrijk, want de dieren komen nooit op wedstrijd en zullen dus ook niet op doping getest worden.

Gezond is het zeker niet voor ze en er zijn zat paardensnoepjes te krijgen en een appel of wortel valt meestal ook goed in de smaak. Als je niet te vaak chocola geeft kan het volgens mij niet al teveel kwaad.

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-03 19:00

Ik voer het haar ook niet vaak hoor!!!! Ik wilde het gewoon weten. Maar als ik soms een kitkat mee heb en ik ga weg krijgt ze wel eens een stukje. En dat vind ze erg lekker. En nu had ik het laatst van iemand gehoord in die richting, en was ik gewoon nieuwsgierig. (niet meteen boos worden.)

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 19:10

Chocola is erg slecht voor paarden en andere dieren.
Dus als ik jou was zou ik het zeker niet meer doen.
Geef hem dan een stuk wortel i.p.v chocola.

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-03 19:21

Ja, ik voer haar nu ook niet meer chocola, maar een poosje terug heeft ze dat gehad (zo'n 3 maanden geleden). Ze krijgt nu wortels en appels!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 19:38

Chocola heb ik nog nooit gegeven en dat zit ook niet in de planning.

Over doping, pepermunt staat op hetzelfde lijstje. Er zit een stof in wat op de dopinglijst voor komt.

Kasje krijgt in de zomer wel eens een heel klein hapje van een waterijsje, vindt ie heerlijk!

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 19:48

missnynke schreef:
ik wist wel dat je honden absoluut geen chocola mag geven, die kunnen het gewoon niet verteren....
mijn paarden geef ik af en toe wel een bokkepootje (koekje)


Ja en als je chocola aan katten geeft, dan voer je zo gewoon vergif.... (niet dat ze van een klein stukje gelijk dood gaan maar het is wel slecht en van wat meer kunnen ze dus wel dood gaan)

ik zou eigenlijk geneens op het idee komen om een paard chocola te voeren, al moet ik bekennen dat ik pas sharir dus ook een bokkepootje wou voeren... maar meer om de koek dan om de chocola, alleen hij at hem geneens op, hij vond het smerig (gelukkig dus maar achteraf)

DubbelFun

Berichten: 88657
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 19:52

Die van mij die spuugt zelfs een kaakje nog uit, maar doet een moord voor een banaan Lachen