te groot?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

te groot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-03 18:23

hai, ik heb mijn pony nu anderhalf jaar en ik ben in die tijd best veel gegroeid. volgens mij groei ik nu niet zoveel meer, maar mijn moeder denkt toch dat ik binnenkort op een ander paard moet overstappen. mijn pony is 1.44 en net 6 jaar dus groeit misschien nog iets. ikzelf ben 1.66 en ik denk tussen de 52-55 kg. vinden jullie ook dat ik een andere pony/paard moet?
hier in dit topic zijn foto's om je een beeld te geven: [ITP] i'm back!!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 18:35

het ligt eraan wat je wilt. opzich kan je nog prima op deze pony rijden. maar als je echt verder wilt in de sport is het misschien wel verstandig om een grotere pony/paard te kopen

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 18:38

nee te groot vind ik je echt niet,je moet ook soms eerder naar je gewicht kijken dan dat je benen ietsje eronder uit steken.
ik vind zelf dat je hiermee ook nog op wedstrijd kunt verschijnen,ik zou dan echt niets ervan denken,alleen leuke combi jullie twee Lachen
maar je pony is al 6,dus hij zal niets meer groeien hoor,ja mischien,heel mischien een cm,maar daar heb je niets aan.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 18:40

Wat heeft jouw avatar een enge zenuwtic }>
Je kunt er nog best op rijden hoor, maar voor het mooie moet je niet veel groter worden. Als jij het fijn hebt met je pony blijf je er toch lekker op rijden? Niks van anderen aantrekken hoor Knipoog

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-03 18:47

gelukkig, (de meeste van) jullie vinden me niet te groot! ik heb nog helemaal geen zin om hem weg te doen. 't is zo'n lieverd. ene loulou wat bedoel je met verder in de sport?

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 19:04

Als je echt te groot bent voor je pony zie je dat meestal wel aan je punten.
Ikzelf ben 1.70 en heb hele lange benen en heb een pony van 1.45 dus ik zit met hetzelfde probleem. Ik wil ook niet overstappen. Van de ene kant wil ik heel graag een groot paard, maar van de andere kant houd ik liever gewoon mijn eigen brave baloe. En de paarden die ik mooi en leuk vind, kosten meteen weer een fortuin.

Mereltje

Berichten: 4485
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 19:35

Ik vind het er niet gek uitzien hoor.....
Ok als echt wil dat het er perfect uitziet zou je een groter paard moeten hebben, maar zo gaat het best !

offtopic: Leuke avatar ! Lovers

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 19:35

liza van loon schreef:
gelukkig, (de meeste van) jullie vinden me niet te groot! ik heb nog helemaal geen zin om hem weg te doen. 't is zo'n lieverd. ene loulou wat bedoel je met verder in de sport?


euh ff nadenken hoe ik da moet zeggen Haha!
dat je meer wil dan hobbymatig wedstrijdrijden. dat je echt serieus verder wil komen met paardrijden zeg maar.

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 20:03

je benen steken er misschien een klein beetje onderuit, maar het is absoluut niet storend hoor! je bent slank dus het kan prima zo vind ik!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 20:06

Ik vind het er nog mooi uitzien.
Ik vind dat de benen er onder uitsteken niet erg(zolang je de hulpen nog kan geven ), dat hebben zoveel, en alles kan nog prima.
Niet te groot dus Haha!

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 20:06

wat zit iedereen toch te zeuren met voor het mooie beeld moet je niet groter worden
ik vind het een hartstikke mooie combinatie!
en het mooiste eraan vind ik dan misschien nog wel dat ze de pony niet weg wil doen voor een grotere, wat er volgens jullie nét iets beter uitziet en waar ze de wedstrijden wel mee in zou kunnen
meid rij lekker door, en als je wedstrijden wil doen/ doet , let de jury op hoe je je paardje aan het lopen hebt en of jullie een goede combinatie zijn en elkaar vertrouwen

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 21:10

Ik rij op een pony die ong. 1.35 is en ik ben zelf rond de 1.65.. maar rij dan ook geen wedstrijden.. vind het nog prima gaan en ze heeft er geen moeite mee..

bimmezs
Berichten: 337
Geregistreerd: 22-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 22:08

je kan nog best op hem rijden hoor, maak je maar niet druk daarover

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 00:34

Ik vind dat het nog prima kan. Het verdient misschien niet de schoonheidsprijs, maar als je geen problemen hebt met aansporen en zo, dan zie ik het probleem niet. Je bent nog hardstikke jong en je kan altijd nog een groter paard kopen.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 00:43

Het staat absoluut niet raar hoor! Als jullie allebei plezier hebben, wat is er dan nog belangrijk? Zolang jij om je pony geeft enhet eenlief dier vind war je nog op kan rijden zonder dat je hem/haar pijn doet, zou ik gewoon doorgaan hoor!
Mijn merrie is overigens ook geen 1,50 (ik denk dat ze 1,47 is) en ik ben 1,74. Ik heb nog nooit raar commentaar gehad, en ben heel gelukkig met haar.
Veel plezier nog samen!

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 08:01

Tessebes schreef:
Ik vind dat het nog prima kan. Het verdient misschien niet de schoonheidsprijs, maar als je geen problemen hebt met aansporen en zo, dan zie ik het probleem niet. Je bent nog hardstikke jong en je kan altijd nog een groter paard kopen.


Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind het juist harstikke leuk staan... Beter dan dat je benen halverwege boven zijn buik blijven haken... Dat had ik vroeger altijd als ik op de grote manegepaarden reed Lips are sealed zag d'r eg niej uit Haha! Ik vind dat je je pony best kan houden en er nog alles mee kan doen.. Let gewoon op je gewicht en veel plezier!!

Groetjes Lisanne[/b]

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 10:08

Goh, is dat idee van groot=mooi nou nòg niet achterhaald???
Terwijl grooooooote volwassenen inmiddels allang op kleine rassen rijden?
Omdat dit in de landen van herkomst geen punt van discussie is, want daar valt niks te kiezen.
Als jij happy bent met je (bij bijv. IJslanders vergeleken) grooooote pony, dan kun je daarvan genieten tot jullie samen 100 zijn. Toch? Haha!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-03 17:53

okay bedankt voor jullie reactie Lachen

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 17:58

Ik ben het helemaal met Botervlieg eens!!
Ikzelf ben 1.69m en weeg 56 kilo en Colette is ongeveer 1.35m. Het maakt mij niks uit hoe wij er samen uit zien, zolang we maar samen plezier hebben!!!
Ze houdt me trouwens makkelijk, ze is er zelfs een paar keer met mij er in galop vandoor gegaan!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 18:38

Ik vind dit helemaal niet storend voor de mooigheid. Jijpast heel erg mooi op je pony oke, de benen steken er best beetje onderut maar je rijd met hele lange beugels (wat ik vind dan he) en het ziet er super uit, oke je moet niet echt vele centimeters groeien maar dan heb ik het echt over meer dan 10 cm hoor! Ik zou gewoon lekker door blijven rijden totdat het op een andere reden niet meer kan!

En ik vind het een super pony! Zo mooi en zo'n mooie uitstraling!

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 19:10

Ik vind jullie een heel goed koppel en je bent ook zeker niet te groot, nu maar hopen dat je niet echt veel groter word Lachen maar een paar cm kan makkelijk hoor!!

Finesse

Berichten: 533
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 19:35

Nee hoor: moet je mij dan eens zien. Als er iemand is die te groot is voor haar pony dan ben ik het wel. Ik ben 1.80 m en rijd op een pony van 1.51 m en rijd nog steeds wedstrijd (al is dit wel mijn laatste jaar, dat wil ik gewoon nog ff uitrijden) en er heeft nog nooit op m'n startcoupon gestaan 'jij bent te groot!' Haha!

Afbeelding