Ik zie het niet meer zitten..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Ik zie het niet meer zitten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-03 11:48

Ik ben het vertrouwen kwijt in mijn paard en weet niet wat ik ermee moet doen.

Als ik aan het rijden ben heb ik gewoon pijn in mijn buik ervan. Ik heb rustgevende druppels gehaald voor mezelf maar dat helpt niet.


spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-03 11:56

Fasel schreef:
Dat klinkt niet leuk. Kan je iets meer vertellen? Waarom ben je het vertrouwen kwijtgeraakt?


Ik ben er een paar keer vanaf gevallen omdat hij plotseling van iets schrikt. Hij neemt een enorme sprong en ik kan dan niet blijven zitten.
Elke keer als ik dan net weer een beetje vertrouwen krijg gebeurd het weer.

Vandaag waren we aan het rijden over het ruiterpad. Ineens ziet hij iets en springt opzij. Daar stond ik ineens ernaast. Dan krijg ik weer de kriebels waardoor hij weer meer schrikt. Boos!

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-03 12:02

Fasel schreef:
Kan het zijn dat je er zowieso al gespannen op zit? Als jij angstig bent dan neemt je paard dit over. Ik heb dat zelf met Raakje gehad. Heeft een tijd geduurd maar door het te beseffen en me te dwingen te ontspannen hielp het al een hoop. Wat is het voor paard? Hoe oud? opgevoed etc etc?


Ik zit er heel gespannen op waardoor hij meer gaat schrikken. Ik probeer me te ontspannen maar het lukt me niet.

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-03 12:47

Ik heb al besloten om met hem langs de weg te gaan wandelen zodat ik weer wat meer vertrouwen in hem krijg.

Ik baal erwel van want het ging heel goed.
Doordat ik bij de o.l. wedstrijd eraf ben gevallen en vandaag weer zit ik dus echt in een behoorlijke dip.

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-03 12:50

Pepcel schreef:
Wat jammer voor je dat je nu onzeker bent geworden, het kan juist zo heerlijk ontspannen zijn. Misschien is het voor jou goed om vooral gedurende een lange tijd in de buiten/binnenbak te gaan rijden en misschien eerst zelfs aan de longe zodat iemand anders er voortdurend zicht op heeft en jij wat meer vertrouwen krijgt in jezelf en je paardje.
En vooral veel samen met je paard doen, lekker knuffelen poetsen en wandelen kan denk ik ook best goed helpen.

Succes ermee! Knipoog


In de bak heb ik er niet zoveel last van. Dat komt omdat ik weet dat als ik val hij geen kant op kan.

Het is vooral buiten langs de weg en bij de rijvereniging.

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-03 13:38

TongeR schreef:
mischien dat je iemand kan vinden die een tijdje voor je gaat rijden en dat jij rustig aan van voren af aan begint en eerst op een hele brave pony/paard gaat rijden en proberen het vertrouwen in je paard weer op te zoeken?
of dat je een tijdje in de/een bak gaat rijden?
iig succes en sterkte ermee. Lachen


Het is juist een heel braaf paard. Daar ligt het niet aan. Het ligt echt aan mij.
Zodra hij schrikt krijg ik pijn in mijn buik doordat ik gestressd raak word hij dat ook.
Ik ben bang dat ik eraf val of hij ervandoor gaat en ik hem niet kan houden Boos! en dat er zo ongelukken gebeuren.


spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-03 13:52

gomir schreef:
Jeetje zeg...Dat zijn toch altijd vervelende dingen! Verdrietig
Paardrijden is helemaal niet leuk als je angstig bent en je brengt het ook nog over op je paard...Ik kan je niet meer tips geven dan hierboven al staan

Ga je altijd alleen langs de weg of met meerdere paarden Verward Mijn paard is als hij alleen is bijv. veel minder schrikkerig dan in een groep.

Sterkte en houd vol!


Vandaag waren we met zijn 2en. Het maakt niet uit of hij alleen is of samen.

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-03 14:45

gomir schreef:
Vervelend Doet hij het ook als er iemand opzit die wel ontspannen is Verward


Geen idee er rijd nooit iemand anders op.

Het ligt echt aan mij, ik moet het vertrouwen weer terugkrijgen. Het is echt van de laatste paar weken dat ik de kriebels heb.
Daarvoor ging het goed ben zelfs een paar keer met hem een duinrit wezen maken van 3 uur helemaal alleen. Niks aan de hand.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: frutsel05 en 27 bezoekers