wat kost een paard, puur alleen hooi/stro en voer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

wat kost een paard, puur alleen hooi/stro en voer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 16:07

Dit is een vraag puur alleen omdat ik me wat aan t orienteren ben, de stalhuur weet ik al.

Maar zomers heb je andere goedkopere tarieven dan swinters.

Kunnen jullie me vertellen wat jullie kwijt zijn gem. kwijt zijn alleen aan hooi/stro en voer??
Het is een e pony, arabier.

dus geen andere kosten!!

groetjes chiqa

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 16:22

Zo goedkoop(of duur) als je het zelf maakt!
Een pension stal is duurder(soms) als een mooie wei met stal
omdat men op de wei het liefst buiten loopt kost het je ook minder stalstrooisel als op pension
omdat ze meer gras eten is ook minder hooi en voer nodig(ligt er ook aan)
dus echt een kostenplaatje kan ik je niet geven.
misschien ergens rond de 50 a 75 euro de maand dan(wei)qua voer,hooi en zaagsel.(kan ik niet met zeker heid zeggen omdat er bij ons 5 paarden lopen en dus niet op 1 berekend is)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 16:32

nee die prijs voor weidegang en box weet ik al, puur alleen hooi, stro en voer!
Dus wat ik swinters extra kwijt ben, want zomers heb je die kosten niet.
snappie?

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 17:12

het ligt er aan hoeveel plakken je in je stal wil gooien. zeg even dat er in 1 baal 8 plakken zit dan doe je ongeveer per week 1 1/2de baal. dat is dan bij elkaar voor 4 weken 6 a 7 balen dus dat keer 3,65 ongeveer.
nu het hooi s ochtends en s avonds 1 1/2 de plak bij elkaar 3 en zitten 8 plakken in een baal dus 3 balen per week(ongeveer) dat dan keer 4(weken) dus 12 balen per maand en dat keer 3,50 euro.
nu het biks, 2 kg per dag dat is dan 14 kg per week, 64 per maand dus ongeveer twee en halve zak per maand. en dat dan weer keer 7 euro.

suc6!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 17:51

Dat is uiteraard afhankelijk van hoeveel voer je paard nodig heeft en of en hoeveel weidegang je geeft.
Mijn paard krijgt 1-2 uur weidegang per dag en dat is dus bijna niets. Verder wordt hij redelijk hard getraind. Voor brok, kuil en stro zou ik per maand ca. E125,- kwijt zijn. Maar dan heb ik wel een veelvraatje Haha!

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 18:29

Ik heb mijn eigen land en regel alles dan ook zelf.
Voor 1 paard heb ik zo'n 15 balen hooi per maand... (ongeveer!) t hooi kost mij 2.75 per baal.
En ongeveer 10 balen stro per maand.. 1 baal stro kost mij 2.60
Dan nog voer...3 zakken Pavo voeris ongeveer 26 euro.
+ alles wat ik er zelf nog bij geef maar dat is heel persoonlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 18:58

nou ik hoorde dus van iemand, met 30 euro kan je het best redden in de maand, alleen hooi/stro en voer dan..ja mijn paard heeft erg weinig voer nodig, want anders valt er niet mee te rijden, maar deze prijs klopt dus niet?

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 18:59

Ik was ong 85 ,-tot 100,- kwijt voor 1 maand hooi,stro,zaagsel+brok.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 19:01

dat zijn andere prijzen, ik sta nu voor 125 all in, dus da's zo gek nog niet?

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 19:03

Nu sta ik niet meer thuis en betaal nu all in 185,-
Dan heb ik binnenbak,buitenbak,spoelplaats met warm en koud water,weiland.In in onze regio niet duur vind ik.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 19:28

Het ligt er ook aan waar je je hooi en stro en voer koopt.
Bij het veevoerder bedrijk hier betaal je namelijk 4.30 euro voor een baal hooi en stro weet ik niet, maar vroeger was het 6 gulden.
Nu kopen wij stro direct van het land en dan is het 1 euro per baal. hooi kopen wij bij een boer en betalen we er 2,25 euro voor.
DAt zijn van die kleine baaltjes met 7/8 plakken per baal, dus niet van die mega balen zoals ze bij maneges vaak hebben.
Voor bikt betalen wij iets van 7/8 euro per 25 kilo.
Zaagsel kost hier trouwens 16 gulden (ik weet niet hoeveel euro het is geworden want wij kopen dat nooit meer) per pak.

Het ligt er aan hoeveel je verbruikt wat het kost in de maand, maar als je weet hoeveel biks je paard eet en hoeveel stro/hooi je ongeveer verbruikt dan kan je de prijs wel uitrekenen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 13:24

ik zie wel dat de prijzen nogal uiteen vallen, nog meer tips?