wat moet ik hier nu mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23432
Geregistreerd: 09-04-01

wat moet ik hier nu mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-03 14:17

Ik heb 2 hele lieve meiden die Polly verzorgen, Frances (ook op bokt, super meid!) en een ander meisje.

Dat andere meisje verzorgd Polly nog niet zo lang maar ze was wel heel enthousiast en vond het helemaal niet erg dat ze niet kon rijden, prima toch. Ze heeft wel altijd verhalen dat ze op een arabische hengst van een vriendin rijdt (zo nu en dan) en dat ze een keer met de shire van haar opa aan de kletter is gegaan Verward
Afijn prima, meisje zit in groep 8 en je wil niet weten wat ik allemaal dacht toen ik zo oud was Haha! .

Toen ze begon met verzorgen heb ik heel erg goed uitgelegd dat Polly mijn alles is, ze gaat altijd voor alles. Als er ook ooit iets zou zijn moest ze mij METEEN bellen en vriendinnetjes mogen in principe NIET mee, ten eerste omdat ze daar op stal niet zo dol op zijn (en terecht) en ten tweede omdat ik niet wil dat Jan en Allemaal bij mijn paardjes rondwandelen.

Nou lag er vorige week een briefje van haar dat Polly onderweg wou gaan liggen en dat Polly en Sharif op het land gezellig bij haar waren komen liggen. Nou ken ik beide pony's erg goed en Polly gaat niet zomaar liggen, oke ze is drachtig, maar bijna midden op een kruispunt?

Bovendien kunnen ze niet eens samen op het land bij haar zijn komen liggen, ze staan namelijk apart Haha! .

Dat vind ik nog niet eens het allerergste, wel had ze me MOETEN bellen omdat als Polly buiten wil liggen er iets goed mis is.

Daarnaast, hoor ik regelmatig dat er vriendinnetjes meekomen, en wel elke keer een ander, dan zegt ze wel dat ze dat heeft gevraagd aan de man waar ze staat en dat die het goed vond, prima, maar IK wil het niet hebben. Dan zegt ze dat ze het bijna nooit doet maar ik heb al meerdere malen 2 fietsen zien staan als ik toevallig langsrijdt. En de afspraak was dat ze het eerst aan MIJ zou vragen.
Ik vindhet prima dat ze niet alleen wil fietsen maar ik hoef niet de hele buurt bij mijn pony te hebben.
Ook als we een keer samen lopen moet in de hele tijd zeggen dat ze bij de weg Polly BIJ ZICH moet houden en geen lang touwtje moet geven.
Ik weet niet meer wat ik nu moet, ik heb het nu zo vaak gezegd en ga het zometeen nog een keer zeggen.

Sorry voor het lange en warrige verhaal maar ik moest het ff kwijt.

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 15:18

ik begrijp wat je bedoelt
ik vind je er gewoon wat van meot zeggen en als het na deze4 keer nog weer gebeurt zou ik een andere verzorger zoeken hoor.

succes ermee
groetjes noortje

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 15:23

Praat er een keer met haar over, misschien is het dan opgelost.
Kinderen van die leeftijd hebben gewoon niet alles door. Als je het een keertje met haar erover hebt, dan is dat een stimulans voor haar om beter haar best te doen. Doet ze dan nog niet beter haar best, dan kun je haar altijd nog wegsturen.

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 15:28

bel haar op en maak een afspraak met haar met de mededeling dat je even het een en ander met haar wil doorspreken. Gewoon om de tafel gaan zitten en haar (nogmaals) duidelijk maken waar je over struikeld en haar vertellen als ze niet verandert dat je het niet meer zo ziet zitten met haar en dat je dan op zoek gaat naar een andere verzorgster.
Heel hard, maar ook leerzaam voor haar. Zo bespaar je een hele hoop frustraties.
succes!

diegomarije

Berichten: 509
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 16:36

Misschien moet je gewoon eens gaan kijken als je twee fietsen er ziet staan, dan kan ze er niet onderuit en kan je er gelijk met haar over praten *LOL* . Kinderen van die leeftijd hebben nog niet zo'n groot verantwoordelijkheidsgevoel en hebben vaak niet door wat er kan gebeuren , als je hier goed met haar over kan praten wordt het misschien wel een stuk beter. Als dit niet helpt zou ik toch voor mijn paardje kiezen en haar niet meer laten komen. Wel heel jammer voor haar en ze zal gerust haar best ervoor doen, maar misschien is ze er gewoon nog wat te jong voor Tong uitsteken , en uiteindelijk gaat het wel om jou paardje, succes ermee!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 17:02

Jammer dat het allemaal niet zo loopt als dat je gehoopt had.
Een meisje uit groep 8, dan is ze 11 of 12 jaar oud waarschijnlijk ?
Ik denk dat het ook wel in de leeftijd zit, dit is echt zo'n leeftijd dat ze aan de ene kant heel bijdehand zijn (soms een beetje TE Knipoog ), en aan de andere kant er soms de ballen van snappen.

Ik zou sowieso eens rustig met haar praten over de afspraken die indertijd gemaakt zijn en hoe het nu gaat.
Daarbij kun je aangeven welke dingen je graag anders wilt zien.
Je hebt je regels indertijd al duidelijk gesteld, maar ik denk dat juist op deze leeftijd het erg belangrijk is om constant te toetsen of alles gaat zoals afgesproken en wanneer nodig weer eens herhalen hoe je het graag wilt hebben.

Misschien dat je ook wat tijd vrij kunt maken om haar wat te begeleiden en wat meer wegwijs te maken in de "ponywereld" en haar wat voorbeelden geven van wat ponies doen op het moment dat het niet goed met ze gaat.
Ik vrees dat de meeste meiden van 11 jaar oud bijvoorbeeld niet weten wat een pony doet als ie een koliekaanval krijgt, en zo zijn er natuurlijk nog heel veel meer voorbeelden te noemen.
Bijv. in het geval toen de pony wilde gaan liggen heb ik zo'n vermoeden dat het meisje helemaal niet in de gaten had waarom ze dat zou kunnen doen.
Met aangeven dat je graag gebeld wilt worden "als er iets is" denk ik dat je er helaas niet bent, want wanneer is er iets ? Verward
Voor jou en mij waarschijnlijk duidelijk, maar voor haar waarschijnlijk een groot vraagteken.

Voronez
Berichten: 153
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 19:30

Ik denk dat je gewoon 'n keer boos moet worden, want ze heeft gewoon lak aan je. Ik zou niet durven om toch dingen te doen die niet mogen op die leeftijd! Ok, nu doe ik nog steeds braaf wat er van me verwacht wordt, maar nu weet ik gewoon dat het niet netjes is (om 't maar net te zeggen) om je niet aan afspraken te houden.
Als je er nu niks aan doet bedenkt ze binnenkort zeker ook dat ze er vast wel 'n stukje op kan rijden, je komt er toch niet achter.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 22:51

Ik zou een andere zoeken......Aan zulk soort meiden heb je niks...(bedenk je even het verhaal van shirley??==>zelfde type meisje) Nee,ik zou wat anders zoeken....

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 12:31

obelix schreef:
Ik zou een andere zoeken......Aan zulk soort meiden heb je niks...(bedenk je even het verhaal van shirley??==>zelfde type meisje) Nee,ik zou wat anders zoeken....


(sorry ik zag pas net mijn pb)

Heb je het toevallig over die Shirley met dat heksige haar,vreselijk kind is dat !


Even ontopic:
Ik wist wel van dat verhaal dat ze ging liggen,wat ik erg vreemd vond,maar niet dat ze vriendinnetjes enzo meenam,ik heb op stal iig nog niks gezien

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23432
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-03 19:22

Oscar: In het begin ben ik er altijd bij geweest, maar misschien is een 'opfriscursusje' wel een goed idee, bijna vakantie dus dan zal ik dat wel gaan doen.

Muriël: Nee dat klopt dat ze naar stal bijna niemand meenam, ik weet hoe je moeder over vriendinnetjes denkt en ik denk er precies hetzelfde over. Maar nu gaat ze dus naar de boer toe waar ze op het land staan, en die vind het prima, alleen IK niet.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 22:39

Ik denk dat je gewoon een gesprekje met haar aan moet gaan, om de regels nog een keer duidelijk te maken.
Ik kan het best begrijpen dat dat meisje heel erg blij is met "haar" pony, maar de regels die er zijn moeten dan wel nageleefd worden, ongeacht dat ze het niet leuk vindt.
Ik zou wel het gesprek zo snel mogelijk aansnijden, want anders wordt het erger.
En over die verhaaltjes die zij vertelt moet je denk ik ook met een korreltje zout nemen, het is immers een kind van 11/12 jaar.
Succes!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23432
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-03 22:51

Ik wil jullie toch even op de hoogte houden.

Ik heb een gesprekje met haar gehad en heb haar dus vriendelijk duidelijk gemaakt dat Ik degene ben die problemen heeft met allemaal verschillende vriendinnetjes en dat ze dus bij MIJ moet zijn als ze het wil vragen en niet bij de man waar ze staat.

De reactie: "ohw, maar ik had vandaag toch geen zin om een vriendinnetje mee te nemen" grrrrr Boos! Boos!

Meteen duidelijk gemaakt dat het me niet uitmaakt wat ze vind, ik vind het iig niet goed. Op hoop van zegen dan maar weer *zucht*

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 01:52

Ik heb PRECIES hetzelfde probleem!! Mijn verzorgsters zijn nu 14 jaar oud en luisteren ook niet naar wat ik zeg. Nuala is nu 9 maanden drachtig en ze mogen van mij nog wel rijden, maar heel rustig aan. En verder geen vriendinnetjes mee en NIET voeren.

Kom ik dus vandaag aan; Nuala helemaal bezweet en hijgend in de bak (hoor later dat ze keihard met haar gegallopeerd hebben enzo) verder waren ze slobber aan het maken met koud water (had ze duidelijk betrapt) én was er een vriendinnetje mee..

Ik weet ook niet wat ik ermee aan moet, ik zeg het toch vaak genoeg, alleen ik ben gewoon een watje.. Ik vind die meiden echt harstikke lief maar ze moeten wel naar mij luisteren!! Ik ga nu dus tegen ze zeggen dat ze niet meer mogen rijden voorlopig, en dan zie ik als het veulen er is enzo wel weer verder..

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 07:31

Polly schreef:

De reactie: "ohw, maar ik had vandaag toch geen zin om een vriendinnetje mee te nemen" grrrrr Boos! Boos!


Die heeft dus duidelijk een plaat voor dr kop,waarom zoek je geen andere?Dit is dus totaal niks,ik weet zeker dat ze vd week gewoon weer met vriendinnetjes aankomt hoor....


Muriel:Ik weet niet welke jij bedoelt maar ze rijdt hier op de manege..