Paard in verhoogde verlengde bus?? :S?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Paard in verhoogde verlengde bus?? :S?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-03 23:08

Mijn vader is een beetje gek af en toe. En die vroeg zich af of het kan en toegestaan is om een pony (1m51) in een verhoogde verlengde bus te zetten. Wel speciaal met schotten enzo. Ik vond t zelf nogal onzin maar hij wil t dus even weten...

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 10:22

Je mag je paard in elk voertuig stoppen zolang je maar aan de inrichtingseisen voldoet. die eisen kun je opvragen bij de RVV.
Ik heb ze onlangs ook eens wat gevraagd, i.p.v. antwoord kreeg ik de volledige voorschriften toegefaxt. Indien ik dan nog vragen had, mocht ik best terugbellen *LOL*

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 10:24

Nou, dat is toch bijzonder symphatiek Haha!
Maar ik zou mijn shetjes dus gewoon in een bestelbus kunnen proppen, als ik ervoor zorg dat die daarvoor ingericht is Verward Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 10:37

Yep. Wat dacht je dat de gemiddelde veewagen is? Niks meer of minder dan een aangepaste bus.....

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 10:57

Eind jaren '80 viel me in Frankrijk op hoeveel mensen daar hun Citroenbusje (sorry, geen trema) hadden omgebouwd tot paardenvrachtwagentje. Mijn vader heeft toen serieus met het idee gespeeld om dat ook te doen, maar het bleek toch te veel werk te zijn.

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 10:58

Hij moet er idd wel voor aangepast zijn en volgens mij dan ook voor dat doel goedgekeurd. Dus niet zomaar in een bestelbus laten springen (mijn instructrice deed dat vroeger wel mat haar shetje, die vond het nog gezellig ook, maar eigenlijk was ze strafbaar.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 11:11

Marije_jiplover schreef:
Hij moet er idd wel voor aangepast zijn en volgens mij dan ook voor dat doel goedgekeurd. Dus niet zomaar in een bestelbus laten springen (mijn instructrice deed dat vroeger wel mat haar shetje, die vond het nog gezellig ook, maar eigenlijk was ze strafbaar.


Niet alleen volgens jou, de wet denk er ook zo over *LOL*
Die keuring is overigens niet gratis, maar voor particulieren is geen herkeuring meer nodig, zoals dat vroeger wel het geval was. Bovendien kun je als particulier een veewagen op kwart-tarief rijden, dat scheelt ook weer in de wegenbelasting

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 11:13

Sorry maar jullie kennis loopt achter. De veterinaire keuring is al jaren afgeschaft. Daarom zie je die ronde platen er ook niet meer opzitten. APK is natuurlijk wel gewoon van toepassing.

Ik heb trouwens ook zo'n Citroenbus gehad. Ideaal ding!

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 11:38

Wat zijn die eisen eigenlijk? Heeft iemand die voor mij? Het lijkt me ook wel wat in te toekomts. Een shet past toch makkelijk in een busje maar ik wil het wel veilig doen.
Floor heeft ook een keer achter in de bus gestaan toen ze 3 maandjes oud was. We hadden geen zin om voor haar alleen voor 3 km de trailer aan te koppelen. We dachten haar dr even in te tillen maar daar dacht ze zelf anders over. Ze sprong d'r zo in(toen ik gebukt stond om d'r een zetje te geven en toen eenzere kaak had).