Nog steeds op zoek.Iemand uit Enschede?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Nog steeds op zoek.Iemand uit Enschede?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-03 15:56

Ik ben al tijden op zoek naar mijn oude pony.
Hij is al aardig op leeftijd en zou graag willen weten hoe hij het maakt.
Nu hebben mijn zoektochten veel maar toch ook weer niks op geleverd. Huilen
Nu kreeg ik een tip over een pony die Silver heet en er veel op blijkt te lijken.De pony zou op een manege staan in Enschede.
Is er hier iemand die uit enschede komt en een pony kent die Silver heet?
Voor de goede orde,het gaat om een vrij witte pony! Scheve mond
Ik zou zo graag willen dat hij weer terecht is,dus alle hulp is welkom!!!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132044
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 17:10

Heb je ooit nog reacties gehad op dat briefje dat ik (lees: mijn vader Knipoog ) bij de supermarkt aangeplakt had ?
Of komt hier de tip vandaan dat Silver waarschijnlijk in Enschede staat ?
Hier in de buurt heb ik het bij verschillende personen nagevraagd, maar helaas niemand die hem kent.....

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-03 17:39

Poeh volgens mij niet,want ik kreeg een mailtje maar dan in een andere mailbox als ik jou toen door had gegeven.
Zoals je ziet ben ik nog niks verder gekomen,maar blijf ermee bezig.
In ieder geval wel erg bedankt dat je me had willen helpen!!!
Ik had je toch verteld dat er toch nog een jongen met hem gestart had?
Brief gestuurd,gemaild,via via contact gehad,maar iets laten horen ho maar.Nou dan niet ik blijf niet vragen.
Wel heb ik via via een foto gehad,maar dat is dan ook alles.Moet het dus geheel doen met de tips die ik krijg(als ik ze al krijg)

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 19:52

Je kunt de manege in Enschede bellen misschien? Manege Horstlinde, ik kan het tel. nr. wel ergens vinden, maar het staat ook in de gids. En dan zijn er nog een aantal kleinere manege's, weet je ook om welke manege het gaan?

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 19:58

Hij staat iig niet op de Hoefslag. Ik ken zo geen pony die silver heet.
Je hebt ook nog manege 't Rutbeek en Het Roesing.
In Haaksbergen (vlakbij Enschede) heb je nog manege de Brammelhoeve.
Misschien kun je daar eens langsgaan of ff bellen? De adressen zijn wel op internet te vinden neem ik aan.
Ik zal eens voor je rondvragen. Hoe lang heb jij hem al niet meer? En heb je een foto?

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 20:37

Roessing staat ie ook niet
Tenminste, een paar maandjes terug nog niet, maar daar wil ik wel ff voor je kijken, kom er morgen toch langs Lachen
verder heb je ook nog t een en ander aan manege's in omg. enschede.
Ik zal morgen iig even bij t roessing kijken.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-03 22:57

Oh dat was ik effe vergeten te melden.
Het was manege Roesing(weet niet hoe je dat schrijft)
Dat de pony die ik zoek daar staat zal nooit langer geleden zijn dan 3 jaar.
Dus het moet ergens tussen vandaag en drie jar terug zijn geweest,maar de tip kwam pas vorige week.
Het gaat dus om een pony die hierop lijkt!(sorry voor de wazige foto)
Afbeelding
Misschien dat hij nog iets of wat lichtgrijze manen en staart heeft,de huid op zijn neus is zwart ipv roze.Misschien hier en daar nog een appeltje?

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 08:21

ik zal vanmiddag f fkijken, maar 3 jaar terug was er daar GEEN silver
Toen reed ik er zelf namelijk nog. En ik ben bang dat ie er nu nog steeds niet is.... heb er nog nooit een witte pony gezien, nouja wel eens, maar nooit met de naam silver...
Kun je me iets over de staokmaat vertellen?

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 08:28

JollyJumper schreef:
Je kunt de manege in Enschede bellen misschien? Manege Horstlinde, ik kan het tel. nr. wel ergens vinden, maar het staat ook in de gids. En dan zijn er nog een aantal kleinere manege's, weet je ook om welke manege het gaan?


horstlinde zal ik even vragen, mijn college hier is getrouwd met de eigenaresse van Horstlinde...Je hoort van mij.

ik hoor net dat hij vandaag niet binnen is..dus dat wordt niet eerder dan morgen (vrijdag)...

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 09:17

Nou hij kwam toch nog even op het werk, dus ik heb het gelijk gevraagd. Er staat geen Silver op de Horstlinde volgens hem. Hij heeft de afgelopen 3 jaar wel verschillende schimmelpony's binnengekregen, ook wel die lijken op de foto die hier staat. Maar hij kan het niet met zekerheid zeggen. Je bent volgens hem wel altijd welkom om te komen kijken.
Meer kan ik niet voor je doen...Veel succes met de zoektocht.

Suus25

Berichten: 411
Geregistreerd: 25-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:11

ik zie dat je weer wat hebt gehoord!!! nou de meiden hierboven doe zeker hun best voor je! ik hoop dat hem nu eindelijk terugvindt je zoekt alz o lang!

succes !

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-03 12:34

Oke omdat er nergens geen Silver is te vinden maar wel schimmels zal ik iets meer over hem vertellen.
Het was vroeger een appelschimmel en is nu 21 jaar.
Hij heeft papieren(of hij die nog heeft weet ik niet) en zijn officieele naam luid daarop Ponny Power Shadow.Geboren te putten(als ik het goed heb)
Ongeveer 1.48m hoog en heeft zoiezo 2 maal Z dressuur gelopen.
Zijn vader is Downland Folklore en zijn moeder Peter(?) Sulka.
Welsh x Arabier dus.
Zijn woonplaatsen zijn geweest:
Putten? (power shadow)
Oisterwijk(3x) (power shadow)
Omg Schouwe Duiveland (power shadow)
Drunen, (omgedoopt naar Silverado)
Waarschijnlijk Veen (Geen idee hoe zij hem noemde)
??????????
Dat hij richting Veen was verkocht moet haast zo'n 2 a 3 jaar geleden zijn geweest.Ik heb er niks over kunnen vinden maar er is mij ook verteld dat hij daar alweer verkocht zou moeten zijn door een van de oude eigenaren.
Nu weet ik dus echt helemaal niks te vinden en moet het echt doen met de tips.Zo dus ook deze.Hoe hij nu precies mag heten weet ik echt niet en het hoeft dus niet eens Silver te zijn.
Ik vind het erg lief dat jullie me willen/wilden helpen en wil daarom ook vragen om nog eens na te gaan of iemand hem kent via deze gegevens.
(please?)
Ik had er ooit een topic over misschien dat daarin iets te vinden is,waarvan iemand denk:ja
[VvdD] Ik ben nu de gelukkigste op aard!!!want....
Het is best een lang topic!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 18:22

Probeer Het Rutbeek eens! Daar heb ik gereden en die hebben ook wel eens nieuwe pony's. Zijn aardige mensen hoor, ze zullen je er wel mee helpen! Lachen

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 20:38

Bij manege Brilman in Losser staat hij ook niet Daar hebben ze alleen maar 2 witte schimmelmerries. Ook nooit een schimmelruintje gehad. Probeer het anders ook eens bij de maneges in Hengelo, Borne en Zenderen. Omgeving Enschede kan natuurlijk ook in die richting gaan.

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 08:37

Anya"]
[quote="JollyJumper schreef:
Je kunt de manege in Enschede bellen misschien? Manege Horstlinde, ik kan het tel. nr. wel ergens vinden, maar het staat ook in de gids. En dan zijn er nog een aantal kleinere manege's, weet je ook om welke manege het gaan?


horstlinde zal ik even vragen, mijn college hier is getrouwd met de eigenaresse van Horstlinde...Je hoort van mij.

ik hoor net dat hij vandaag niet binnen is..dus dat wordt niet eerder dan morgen (vrijdag)...
[/quote]

Hee, doe Martin de groeten! Ik heb hem pas nog gesproken in Wanroy, moest ie meteen het verhaal ophalen dat ik 18 jaar geleden in de Pannenkoekenplas gevallen ben met mijn paard.... Haha! . Als je dat zegt, weet ie meteen wie ik ben...

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 15:10

Op manege rutbeek staan wel aardig wat schimmeltjes met een zwarte neus. Stuk of drie geloof ik. Ik ben er vorige week nog geweest.