Wie zoekt er nog een groom of hulp op wedstrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Kan een meisje van 12 helpen met groomen?

Ja, dat kan wel, maar ligt ook aan de ervaring.
27 (60%)
Nee, daar is diegene veels te jong voor.
18 (40%)

Totaal aantal stemmen: 45


LavaTwilight

Berichten: 83
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 17:21

hey!

ik reageer even Pling

als je 12 bent, ben je (neem ik aan) niet groot en wedstrijdruiters hebben vaak grote paarden, hoe braaf ze ook zijn, elk paardje heeft wel eens een gekke bui, wil niet of is gewoon een beetje lomp.

ik groom ook, ben wel 14 maar vrij sterk en 1.80 dat scheelt al erg veel. het zal niet liggen aan je kunnen maar aan je kracht denk ik..

maar misschien kun je wel eens lekker met een vriendin mee gaan die een pony heeft.

maaaaaaar het is allemaal je eigen keuze, ook van anderen die besluiten dat ze je graag mee willen nemen...
ieder heeft zijn eigen mening en daar ook recht op dus..


LavaTwilight

Berichten: 83
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 17:27

uuuhm ik denk na.. ik spijkernisse neem ik aan..
wel balen.. maar wat wel een goed kamp is om heen te gaan is rosenberg of zo iets..
het is niet goedkoop en het is ook 4 jaar geleden dat ik er ben geweest maar, je leert er invlechten en er wordt ook wat meer op dressuur geconcentreerd (toen dan)

uuhm nee ik weet niets in de buurt van spijkernisse sorry Boos!

LavaTwilight

Berichten: 83
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 17:32

dat kan ik misschien wel
maar mijn (verzorg) paardje staat in leende bij eindhoven
heb met pinksteren een kampioenschap van mijn school dus zeg maar..
kun je misschien een week van te voren komen kijken het je leuk lijkt ofzo.. en even leren lezen is ook handig Knipoog

LavaTwilight

Berichten: 83
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 17:36

ik heb echt géén idee, trein ofzo

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 17:55

Idd eens een aantal keer mee met iemand die met een paard/pony op wedstrijd gaat.
Daarna kan je misschien eens aan een ervaren groom vragen of je met hem/haar mee mag om te kijken hoe zo'n dag nou precies loopt.

Het is aardig zwaar werk..en er komt best wat bij kijken, maar alvast een beetje meelopen en kijken om wat te leren kan natuurlijk altijd..
Je moet het eens leren!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 21:42

Ik ging toen ik twaalf was (ben nu dertien) ook vaker mee op wedstrijd. Paard poetsen dag ervoor, mee helpen vlechten, wassen enz. Op wedstrijd vasthouden tussendoor, droog stappen enz. Heel gezellig allemaal.

Het is het handigste als je de eerste paar keren gewoon mee gaat om te kijken enzovoort. Veel plezier!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 21:54

Ik vind eigenlijk dat iemand van 12 nog niet de verantwoordelijkheid op zich kan nemen om bijvoorbeeld op de wedstrijd even een half uurtje of langer op de paarde te passen, of ze uit te gaan stappen ofzo. Dat vind ik te riskant.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 13:22

LavaTwilight schreef:
hey!

ik groom ook, ben wel 14 maar vrij sterk en 1.80 dat scheelt al erg veel. het zal niet liggen aan je kunnen maar aan je kracht denk ik..





Hallo, ik denk eigenlijk niet echt dat het met kracht te maken heeft hoor!!
Met de lengte oke, kan ik inkomen of niet.Ik ben zelf ook maar heel klein en rijd ook springpaarden van 1.85.

Ik denk dat je qua kracht niet ver komt tegenover een paard Tong uitsteken .
Denk dat het meer je overredings kracht en consequentie is.

En ergens,kan ik je toch ook weer begrijpen.Nogal dubbel,maar je moet natuurlijk wel een paard vast kunnen houden als ie een keer omhoog gaat ofzo.

Dus ik ben het half met je eens hahaha.! Knipoog

Rochiril

Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Born

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 13:29

Ik vind het ook redelijk riskant om iemand van 12 als groom mee op wedstrijd te nemen, maar je zou wel met iemand mee kunnen gaan die al een groom heeft en die kunnen helpen.
Dat deed ik ook altijd bij de paarden van mijn vader, er waren altijd meerdere mensen bij. Dan mocht ik wel poetsen enzo en ook wel droogstappen, maar ik werd goed in de gaten gehouden, daarbij moet ik zeggen dat ik zowat op een paard geboren ben.

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 15:26

Nou, ik vind dat een meisje van 12 niet riskant is! Ikzelf ben 13 en rijdt klasse II Endurance, een vriendin van mij groomt. Ik groom al sinds ik 7 ben en op mijn 11e heb ik mijn eerste wedstrijd gereden(26km) dus het hangt er volgens mij niet vanaf hoe oud iemand is, maar hoeveel ervaring met paarden en inzicht iemand heeft.

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 18:08

Ik vind leeftijd niet echt bepalend, het gaat meet om de persoon zelf.
Maar het zelfde denk ik over ervaring, er zijn mensen die 10 jaar paardrijden en nog steeds niet goed met een paard om kunnen gaan.
Ter wel ik ook mensen ken die net begonnen zijn maar er de feeling voor hebben.
Tja iedereen kan leren om op een paard te zitten, maar niet iedereen kan en goede ruiter/amazone worden.