Cap die goed blijft zitten maar niet strak?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Cap die goed blijft zitten maar niet strak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 07:04

Weet iemand een cap die toch stevig zit zonder dat je hem al te strak hoeft te maken?

Ik heb namelijk na een hersenschudding in '98 heel snel hoofdpijn als ik wat op mijn hoofd heb. Een dichte cap gaat sowieso niet.

Nu heb ik een lichtgewicht helm van Kieffer. Op zich zit hij heel fijn, lekker luchtig en licht maar als het hard waait schuift hij te ver naar achteren. Ik heb hem nu wat strakker gemaakt zodat hij wel blijft zitten maar nu krijg ik weer hoofdpijn bij het rijden.

Iemand een tip? (ha ha en dan niet dat ik maar zonder cap moet rijden, in de les zijn goedgekeurde caps hier verplicht en ik bescherm mijn hoofd liever goed)

Oja en Horka Airstream pas ik niet goed, de vorm past niet bij mijn hoofd.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 07:38

Eerdaags komt de nieuwe cap van Harry's horse uit, die lijkt heel erg op de Cap van Pikeur maar heeft alleen geen "Pikeur-Prijs" Knipoog Volgens de medewerkers bij Harry's horse is het een hele gave cap.............

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 07:39

Casco! echt de ideale cap okee niet al te mooi als je teminste niet van champignottetjeshoofdlook houd Haha!

Ik heb ook altijd koppijn van een gewone cap en dus reed ik altijd zonder.
tijdens een paard vakantie moest ik ondanks een eigenpaard verplicht met cap en dus zo'n ding geleend.
Die zat best fijn want je merkt amper dat je 'm op hebt.

Toen ik meereed met de 4daagse samen met de vriendin waarvan ik 'm geleend had moest ik er zelf 1 kopen en omdat ik 'm toch niet voel en ik 'm toch heb heb ik sinds juni eigenlijk altijd emt cap gereden.
Nooit meer koppijn gehad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 07:49

De Casco zit mij ook niet goed, die gaat wiebelen (ik heb een langwerpig hoofd dus veel caps vallen qua pasvorm al af).

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 08:06

Hey, ik deed er altijd een paar stukken keukenrol tussen,omdat mijn cap te groot was.
Dit helpt best goed hoor,maar misschien zit het dan voor jou te strak?

groetjes van kelly

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 08:09

napoleon schreef:
Eerdaags komt de nieuwe cap van Harry's horse uit, die lijkt heel erg op de Cap van Pikeur maar heeft alleen geen "Pikeur-Prijs" Knipoog Volgens de medewerkers bij Harry's horse is het een hele gave cap.............


Heb je misschien een link waar je kan kijken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 08:31

Summertje"]
[quote="napoleon schreef:
Eerdaags komt de nieuwe cap van Harry's horse uit, die lijkt heel erg op de Cap van Pikeur maar heeft alleen geen "Pikeur-Prijs" Knipoog Volgens de medewerkers bij Harry's horse is het een hele gave cap.............


Heb je misschien een link waar je kan kijken?
[/quote]

Afbeelding
CE/EN 1384 goedgekeurd. Eindelijk een veiligheidsrijcap die veiligheid en uiterlijk met elkaar combineert! Geen Calimero gezicht zoals de eerste veiligheidscaps! Een cap met een ABS-schaal. De buitenzijde is bekleed met Chamude, een ultra-microfiber suède die vuil en vocht afstotend is. De binnenzijde is gevoerd met Coolplus voor betere ventilatie en vochtregulatie. Het captuigje sluit goed aan. Dit is van belang voor een goede pasvorm en geboden veiligheid. De cap heeft een hoog draagcomfort. Aan de voorzijde heeft de cap een titaankleurig paneel met ventilatie openingen. Leverbaar in zwart, en in de maten: 51 t/m 62 cm.

Bron: www.harryshorse.nl

Hmm, ben bang dat die ook te warm wordt of te strak sluit.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 09:02

Ik heb ook de casco en daar krijg ik dus hoofdpijn van. Hij zit
nu gewoon strak zodat hij zo min mogelijk beweegt als ik hem
op mijn hoofd heb, het gevolg is dat ik de hele dag hoofdpijn
heb.
Als ik hem losser zou doen dan zou het fout gaan op het moment
dat ik van mijn paard val Scheve mond

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 09:17

ik heb een las cap die zit super, maar ben bang dat jij er ook hoofdpijn van krijgt. hij is ook gewoon helemaal dicht.
ik het profiel van lautje kun je hem vrij duidelijk zien

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 10:00

Wanneer komt die cap van Harry's horse uit, en wat gaat dat ding kosten? Anders wacht ik nog heel even met de aanschaf van een nieuwe cap.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 10:57

Ik heb met Harry's Horse gemaild, ze verwachten dat hij rond juli in de winkel zal liggen en de adviesprijs wordt 90-100 euro.

naomi_s
Berichten: 1354
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:20

probeer is een helm, ik heb zelf een jockeyhelm deze is vanbinnen gevuld met een soort schuimrubber en in tegenstelling tot caps heb ik met deze op m`n hoofd geen hoofdpijn.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 13:10

Ga anders eens in een fietszaak fietshelmpjes passen, misschien zit daar iets bruikbaars tussen. 'T is dan wel geen cap, maar een klap op het asfalt van de fiets komt ook hard aan!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 13:14

Katrien schreef:
De Casco zit mij ook niet goed, die gaat wiebelen (ik heb een langwerpig hoofd dus veel caps vallen qua pasvorm al af).


Dat die Horka Airstream dan ook niet bij je past, want ik had hetzelfde probleem met Casco, maar die Horka paste als één van de weinigen wel.

Ik kan je helaas niet helpen verder. Ik hoop dat je er eentje vindt, die wel past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 13:14

Margreet schreef:
Ga anders eens in een fietszaak fietshelmpjes passen, misschien zit daar iets bruikbaars tussen. 'T is dan wel geen cap, maar een klap op het asfalt van de fiets komt ook hard aan!

Zou je daar ook mee mogen rijden in de les? Ik rij namelijk op een FNRS "veilige" manege. Ik geloof dat het ook met de verzekering te maken heeft. We zijn iig verplicht om een helm te dragen die zijn goedekeurd: CE/EN 1384 .

Ik heb trouwens helemaal geen zin om te gaan passen, ik wordt er misselijk van. Als ik even een foute, te strakke cap op heb gehad kan ik daarna niet verder passen omdat ik dan al misselijk ben en dan kan ik niet goed vergelijken.

Maar ik moet me wel eens orienteren want toen mijn capje van de week door de wind bijna in mijn nek zat had ik niet echt het gevoel dat me dat veel bescherming zou bieden...

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 13:20

Geen idee, maar ik denk dat fietshelmen toch ook wel op de een of andere manier gekeurd worden?! Zo'n goedkeuring staat in de helm, dus daar zou je dan op moeten letten.
Maar als ik soms zie wat voor klappers die wielrenners maken... Dat doet niet onder voor een keer flink van je paard stuiteren!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 13:28

Katrien schreef:
(ik heb een langwerpig hoofd dus veel caps vallen qua pasvorm al af).


Hee wat typisch dat je dan de Horka Airstream niet past. Ik heb namelijk ook een langwerpig hoofd ('eihoofd' zeg ik altijd), maar mij passen caps als die van Pikeur etc. niet en de Airstream en Casco juist weer wel. Alleen drukte de Casco op mijn voorhoofd en de Airstream niet, dus heb ik voor de laatste gekozen.

Vroeger ('vroegah' in mijn ponytijd) had ik zo'n 'gewoon' cappie met een blauwe voering, Somerset Hunt was dat geloof ik. Die was ovaal van vorm. Een vriendin met wie ik vaak reed, had een Horka (die met rode voering) en die was rond. No way dat ik die op mijn hoofd kreeg, hoewel we dezelfde maat hadden.

Maar goed, ik wilde je dus de Airstream aanraden, maar die valt dus voor jou al af. Wat dacht je van een endurancehelm? Die zijn vaak heel lichtgewicht, die van LAS bijvoorbeeld.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 14:27

Ik heb net een militairy/ cross helm besteld bij Divoza van Casco. Lichtgewicht en verstelbaar met een draaischijf. Geen idee hoe hij zit, zodra hij binnen is, zal ik het melden! Ik heb namelijk ook een ei-hoofd en caps drukken bij mij ALTIJD op mijn voorhoofd, ook al is hij verder op maat. Heel irritant!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 14:48

Die van Harry's Horse doet me veel aan de Swing denken, die heb ik, heel fijn dingetje, komt wel uit België, dus misschien dat die hier niet is.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 19:44

Maya schreef:
Die van Harry's Horse doet me veel aan de Swing denken, die heb ik, heel fijn dingetje, komt wel uit België, dus misschien dat die hier niet is.


ik heb ook een swing gehad, maar naar een (hele harde) val met m'n paard heb ik voor de zekerheid een nieuwe moeten kopen. ik vond die swing idd een hele fijne cap. maar hij was wel vrij lomp (zie mijn profiel en dan vooral die foto in het water). ik weet nie of er meerdere modellen van zijn?
maar die Las cap die ik nou heb zit zeker zo fijn, zelfs fijner en ik vind hem ook mooier. maar hij is wel duurder dan de swing.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 22:08

Ziet er goed uit, die van Harry's horse!
Casco en Horka valt ook verschillend, Horka vaak voor 'rondere' hoofden dan bij Casco. Zelf heb ik een PIkeur, ventileert redelijk, zit gewoon goed. Maar in jouw geval zou ik toch eerder een verstelbare cap nemen, jammer dat de Casco's je niet passen, want die zit bij de meeste mensen het mooist.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 22:15

Naz schreef:
Casco en Horka valt ook verschillend, Horka vaak voor 'rondere' hoofden dan bij Casco.


Volgens mij is het model van Casco juist ronder dan die van Horka.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 10:45

De caps volgens het 'oude model' bij Horka zijn in mijn beleving ronder dan de Airstream, die meer het model heeft van een fietshelm.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 14:50

Heb je de Harry's Horse Hi-Lite al geprobeerd? Ik zat even op de site te kijken en die ziet er ook wel aardig uit.
Afbeelding
"Het nieuwste model veiligheidshelm! Eén van de lichtste en meest comfortabele veiligheidshelmen op dit moment.
Ontworpen om optimale veiligheid te bieden geheel volgens CE/EN-1384 norm. Bovenzijde voorzien van ventilatiesleuven.
Uitneembare Coolmax® (van Dupont) voering waarvan de pasvorm aangepast kan worden middels bijgeleverde pads. Voert transpiratievocht snel af en is gemakkelijk te wassen.
Driepunts kinbandtuigje met 'Stabilizing gripper'-systeem, welke makkelijk passend te maken is en comfortabel zit. Door dit systeem blijft de juiste positie van de helm op het hoofd gewaarborgd.
Leverbaar in de kleur zwart met een shiny of flock buitenzijde, geleverd in een luxe draagtas.
In de maten S (50-54 cm), M (54-57 cm) en L (57-61 cm)."