Middeltje tegen teken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Middeltje tegen teken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-03 22:38

Voor Honden en Katten heb je een middeltje dat werkt tegen vlooien, maar ook tegen teken.
Bestaat zoiets ook voor paarden? Voor teken dan he? Van vlooien hebben ze geen last Knipoog

Isolda heeft nu behoorlijk last van teken. Haal er regelmatig een stel af.
Ik geloof niet dat paarden iets krijgen van teken, maar ik ben er zelf nogal vies van Bloos
Ik haal ze eraf, maar krijg dan direct overal de kriebels. Vieze beesten!

Een smeerseltje ofzo?
Ik vraag me af of je dat ook lukt met een groot paardelichaam....... Verward

Wentos

Berichten: 3021
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: De Achterhoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 09:44

Ik zou ook graag weten of er iets tegen teken bestaat. Mijn pony heeft er ook last van. Volgens de dierenarts is een teek alleen gevaarlijk als hij besmet is(met als gevolg dat je de ziekte van Lyme(ofzo) kunt krijgen als je een beet van een besmette teek hebt gehad.) Dat is bij mensen zo en bij paarden ook.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 09:45

Misschien 's je DA bellen en dan op bokt adverteren als tip ...

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 09:56

Voor het uitrijden even je paard insmeren met Tea Tree olie (een verdunning dan wel he) dat help over het algemeen heel goed bij de honden ook en een groot voordeel is dat het niet een giftige zooi is Knipoog

nelvandeb

Berichten: 46
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 10:41

mijn verzorgpony heeft pas een teek gehad maar die kun je niet echt tegen houden. ze krijgen ze van gras en planten en vooral geen alcohol gebruiken.....dat is afgekeurd.....
als je zoveel mogelijk gras en planten vermijd zal het vast iets minder worden!! *LOL* Pling

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 10:46

Voor mijn honden gebruik ik Front-line, wat geweldig goed helpt.
Mijn (honden) DA, had ik een keer gevraagd (toen ik daar toevallig was) wat hij voor zijn paard tegen teken gebruikt. Hij zei dat Front-line niet persé voor paarden geschikt was, maar ook net zo goed helpt. Ik smeer sinds 2 jaar de benen daar altijd mee in en sindsdien hebben we geen last meer van teken Lachen !
(Bij de honden gebruik je dit ca. 1 x per maand, bij de paarden 1 x per 2 weken)

Tinka

Berichten: 3757
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 20:51

Je kan je paard inderdaad insprayen met frontline. Het werkt wel korter dan bij de hond, omdat een paard het eruit zweet. Bij mijn paard hielp het trouwens niet tegen dazen e.d. De werking tegen teken weet ik niet. De vertegenwoordiger van merial adviseert ook het gebruik van frontline bij teken.