Hoofdstel om = hoofd omhoog

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Hoofdstel om = hoofd omhoog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-03 22:06

Onze nieuwe aanwinst Iowa doet haar hoofd heel hoog bij het halster en hoofdstel om doen. En hoog is heel hoog bij haar Knipoog !
Ze is ook een beetje klunzig met haar hoofd bij het eten e.d. stoot hem makkelijk. Nu red ik die hoogte net maar haar bazinnetje van 1.50 red het niet. Zijn er trucjes voor? Snoepje geven lukt maar heel even en hup, daar gaat ze weer.
Bit is trouwens geen probleem, pakt ze keurig op. Waarschijnlijk is het een aangeleerde gewoonte door een vervelend voorvalletje vroeger misschien. Het is nml een schatje, zeker voor bazinnetje is ze superlief.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 22:34

Misschien heeft ze pijn aan haar oren of wil ze niet dat je daar aankomt, dat is bij Joris ook. Helaas voor hem kan ik er toch wel bij, maar hi haat het als je aan zijn oortjes komt Boos! Ik denk dat hij aan zijn oren de trailer in getrokken is want dat is toen erg lomp gegaan vrees ik, ik was daar niet bij.
Zo'n ervaring kan het zijn en ik denk dat geduld een schone zaak is...
En oefenen, na het grondwerk doe ik dat ( Voest, Parelli enz) dan laat hij het wel toe. Succes

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 23:03

gewoon heel veel doen , het is toch een manier om eronderuit te komen en als ze eenmaal doorhebben dat het niks helpt en toch wel een halster of hoofdstel omkrijgen is het vrij snel gebeurd ,maar voor ze het doorhebben kan nog wel ff duren , ik heb er ervaring mee bit aanpakken was ook geen probleem bij die van mij maar zosnel je verder omhoog ging ging het hoofd ook omhoog . Vaak of een opvoedings probleem of inderdaad een keer een nare ervaring gehad bij de oren , bij die van mij gaat het nu zonder problemen . succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 23:42

Wat je bijvoorbeeld kunt doen is als je de teugels over haar hoofd wilt doen, dat je die over haar neus hangt en haar zo naar beneden vist als het ware, even aaien als ze beneden is en het hoofdstel verder aan doen. Die van mij vindt het soms grappig om zoiets te doen en dan doe ik het zo. Die van mij doet het dus niet omdat hij een probleem heeft, meer baasje plagen Haha!.