Wennen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-01 21:45

Ik had een vraagje..
Als een veulentje gewend is om 's nachts binnen te staan. Went hij er dan wel aan om buiten te staan, zonder ziek te worden oid?
En kan hij dan ook 's winters buiten blijven staan Verward
Ik weet niet goed hoe ik het moet vragen eigenlijk.. maar hoop dat jullie het een beetje snappen Scheve mond\

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 22:02

Ik snap wat je bedoeld of je een veulen dat altijd binnen heeft egstaan ineens dag en nacht naar buiten kan doen zonder het ziek te laten worden bedoel je: Ja dat kan maar als ze nu 's nachts op stal staan zou ik ze niet meer ineens dag en nacht buiten laten vanwege het natte weer is het best koud 's nachts.
Misschien als er nog een mooie week komt dat je het kan doen maar ik ben bang dat je moet wachten tot volgend voorjaar.
Die van mij is dit jaar pas in Juli dag en nacht buiten gebleven omdat de nachten nog te koud waren. Nu staat hij nog steeds 's nachts buiten maar is daar nu op ingesteld

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 22:03

Ik denk dat als je je veulen in het najaar heel geleidelijk laat wennen buiten te blijven (hangt natuurlijk wel van het ras af) het wel goed gaat. Hij kweekt dan vanzelf een wintervacht. In het wild staan ze ook in de winter buiten, al is dat dan wel wat anders. En dat is denk ik net zo met 's nachts buiten blijven, steeds een stukje langer 's avonds in het weiland laten staan.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-01 22:03

Nou, het veulen heeft wel op een wei gestaan, 's middags. Maar 's nachts op stal, met de bovendeur open. Nu vroeg ik me dus idd af, als het veulen vanaf nu bij de oude eigenaar dag en nacht buiten blijft. Of het dan altijd buiten kan blijven, als het hier staat. Verward

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 22:04

nath gaat het om ilse? die is toch 365 dagen per jaar buiten?

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 22:11

ja als hij nu al met de bovenlui buiten stond zou ik gewoon kijken of het goed gaat als ie de volgende ochtend toch verkleumd is zou ik 'm toch binnen laten maar gezien het een buitenstal met openbovenluik is denk ik wel dat het goed gaat.
gewoon nu al dag en nacht buiten laten

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-01 22:23

Ok we gaan het gewoon proberen.. anders gaat ze gewoon naar binnen!