wat doe je bij hangende paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 23:30

sjaak is ook zo'n gezellige hanger. Ik heb met hem van alles geprobeerd. En het enige wat geholpen heeft is er geen strijd van maken en hem gewoon los op het terrein zetten. Van sjaak weet ik dat hij niet wegloopt. alleen als ik ga mesten zet ik hem in de wei of in de bak. Maar met peotsen, zadelen, afspuiten, vlechten, manentrekken etc. staat hij altijd los.


SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 11:17

jeddah"]
[quote="sjakie schreef:
sjaak is ook zo'n gezellige hanger. Ik heb met hem van alles geprobeerd. En het enige wat geholpen heeft is er geen strijd van maken en hem gewoon los op het terrein zetten. Van sjaak weet ik dat hij niet wegloopt. alleen als ik ga mesten zet ik hem in de wei of in de bak. Maar met peotsen, zadelen, afspuiten, vlechten, manentrekken etc. staat hij altijd los.


Heb je ook elastiek geprobeerd?
[/quote]

nee, maar ik heb er geen problemen mee dat hij los staat. Hij blijft prima staan en ik heb onderhand geen trek meer om een hele strijd van het vast staan te maken als het los prima gaat,

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 17:48

vanja schreef:
een paard moet kunnen vaststaan, dus een heel sterk halster en ditto touw (desnoods 2) en niet te lang vast zetten aan iets wat absoluut niet meegeeft en zo een paar uur vastzetten als het nodig is, laat het iemand anders doen en ga zelf weg, anders vind je het zielig, wel door iemand met verstand van paarden natuurlijk, maar nooit maar loszetten omdat ze gaat hangen


waarom zou een paard vast moeten staan als hij los prima blijft staan???

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 22:58

vanja"]
[quote="sjakie"][quote="vanja schreef:
een paard moet kunnen vaststaan, dus een heel sterk halster en ditto touw (desnoods 2) en niet te lang vast zetten aan iets wat absoluut niet meegeeft en zo een paar uur vastzetten als het nodig is, laat het iemand anders doen en ga zelf weg, anders vind je het zielig, wel door iemand met verstand van paarden natuurlijk, maar nooit maar loszetten omdat ze gaat hangen


waarom zou een paard vast moeten staan als hij los prima blijft staan???
[/quote]

prima natuurlijk, maar hij moet als het nodig is ook vast kunnen staan
het moet ze al geleerd zijn als veulen trouwens dan heb je op latere leeftijd niet het probleem
[/quote]

ik wil niet zeuren hoor Haha!, maar wanneer is het echt nodig????

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 11:14

dat het bij de opvoeding hoort ben ik met je eens. die van mij kan in de trailer prima vast staan. Puur omdat hij dan compleet opgesloten zit. Op het terrein zelf staat hij bij mij nooit vast. Om de simpele reden dat ik het risico te groot vind dat er iets misgaat. De paal waar hij aan vast zou moeten staan is nu niet echt stevig. Ik vind het risico dat er iets misgaat te groot om dat uit te proberen. En ik kan hem (jaha ruin Haha!) prima los hebben. Hij kan in principe niet van het terrein af en hij blijft ook gewoon staan. Ook de DA levert geen problemen op.

Maar misschien is wel de kern van het verhaal dat ze gewoon stil moeten staan. Met of zonder touw ligt er een beetje aan hoe je ze went.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Veldbloem en 89 bezoekers