Wat is je trainingsdoel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tweety1

Berichten: 2
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: loonytown

Wat is je trainingsdoel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-03 11:43

Ik neem aan dat iedereen een doel heeft waar je naar toe rijdt. Natuurlijk wilen we(ik) dat een paard fit wordt en sterk zodat hij het werk goed aankan en lang gezond blijft. Dat hij goed aan de hulpen staat, makkelijk te trainen is. Dat hij soepel en ontspannen is, niet grof in zijn beweging zodat alle gangen even comfortabel zitten.

Maar hoe krijg je dat voor elkaar. Waar begin je aan? Een paard moet natuurlijk goed in balans met goed ruggebruik zodat zijn achterhand eronder kan komen. Maar hoe krijg je dat? Ik zie heus wel als een paard zijn rug wegdrukt. Of dat ie met zijn kop slaat. Of van die geforceerde houdingen zodat het er heel spectaculair uitziet, maar waarvan de ruiter vanzelf in de problemen komt.

Dus waar beginnen jullie bij in de training? Welke volgorde? Ik begrijp heel goed dat dit voor ieder paard anders is. Maar ik ben gewoon benieuwd.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 14:28

Ik begin mijn training altijd ontspannen.
Stap-draf-galop, lekker rond en diep er doorheen aan twee kanten. Het doel van mijn losrijden is dat ze lekker door haar lijf loopt, fel voor mijn been is, en goed in de hand is. Hier ben ik de ene keer een kwartier mee bezig en de andere keer drie kwartier. Dit vind ik het belangrijkste, d oefeningen beheerst ze wel, die kunnen alleen nog maar verbeterd worden.
Ik heb nooit zoiets van: nu ga ik schouderbinnenwaarts rijden. De sb beheerst ze wel maar ik ga dan bijvoorbeeld de sb in middendraf rijden en ik vraag een keer de andere stelling, maak een overgang naar stap in mn sb. Hier mee ga ik na ht losrijden aan het werk. Ik ga allemaal rare oefeningen in de 'echte' oefeningen doen om de 'echte' oefeningen te verbeteren.

Als ze hard gewerkt heeft wil ik weer naar die ontspanning toe, eerst weer lekker rond en diep er doorheen en dan langzaam de neus laten zakken tot ze lekker met de neus over de grond draaft. En dan is ze klaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 18:23

Voor mij is dat eeuwig blijven werken aan het voorwaarts zijn en de nageeflijkheid.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 21:17

Volgens mij is hierover vorige week al een heel topic over geweest.

In ieder geval hetzelfde als bij Jippie.