kosten kinderles

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

kosten kinderles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-03 16:14

Ik heb mijn nichtje aangestoken met het paardenvirus Tong uitsteken
Nu woont zij niet bij mij in de buurt dus ik kan haar niet leren rijden.
Mijn zus heeft nu een adresje gevonden voor 10 euro per uur voor een kinderles... Verder is het geen manege ofzo maar ergens in het dorp in de buitenbak... Ik vind dit vrij prijzig.. Nu heb ik zelf alleen nog maar priveles en kom al een tijd niet meer op manege's etc... Dus heb geen idee of dit normaal is...Maar is dit een normale prijs??? Verward

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 16:18

ik geloof wel dat het gemiddelde ongeveer zo duur is. Op goedkopere maneges is het ook wel eens 7 euro. Maar als je naar zo'n goedkopere manege gaat, kijk dan eens naar de omstandigheden:
- zien de ponies er goed uit of zijn ze te mager?
- hoe zijn de faciliteiten, alles netjes bijgehouden?
- ziet het tuig er fatsoenlijk uit of breekt er zo af en toe iets af tijdens het rijden?
- wat is de opleiding van de instructeur? of is het zomaar een uitgegroeid pennymeisje
- staan de paarden in schone stallen of is elke dag een schone stal te duur?

dit hangt wel allemaal met elkaar samen. HEb ook op een goedkope manege gereden, Cahama in Nuenen. Maar je moet niet vragen hoe die ponies erbij liepen. En slecht passende zadels met als gevolg doorgereden schoften. Ik ben daar weggegaan en bij een andere manege gaan rijden waar ze WEL goed voor de dieren zorgden.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 16:20

Vroeger reed ik op de pony's op een goede manege (ik was toen 11) voor 19 gulden per uur, daar is het nu iets van 13/14 euro dacht ik.
Dat is wel een goede manege met goede faciliteiten.
Ik vind 10 euro voor een niet proffesionele manege erg duur.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 17:06

Bij mij op de manege kost een kinder (groeps) les 8.50 en dat is vrij duur. Maar de pony's zijn goed gereden. Kunnen veel, tuig is netjes...Het enige probleem: je leerde er niks Haha!

Maar 10 euro is idd erg duur

diegomarije

Berichten: 509
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 17:10

Ik vind het eigenlijk ook wel een beetje duur! Zeker voor een niet professionele manege, ik betaalde op Poelenburgh met een volwassenekaart bijna net zoveel! Waar wonen ze dan eigenlijk? Verward
Ennuh anders laat je haar toch op San rijden

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 17:16

Bij ons kost een les van 1/2 uur € 7,00.Dit komt omdat wij niet meer dan 3( hooguit 4 in speciale omstandigheden)kinderen of volwassenen in de lessen willen mee laten rijden.Het ligt er dus een beetje aan met z'n hoevelen de kinderen in een les komen te rijden.

renske
Berichten: 652
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 18:28

bij ons op de manege is een uur rijden 11, 50 euro.. maar dat is dan wel een dure manege, maar het is ook best lux vind ik.. maar 10 euro voor zoiets waar niet eens een binnebak is enz. vind ik wel te duur

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 18:52

ik denk dat het zo ongeveer het gemiddelde is voor een manege, maar omdat het dat niet is, vind ik het best wel duur...

Jupiter
Berichten: 3199
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Sevilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 18:55

ik betaal voor met mn eigen pony in een gewone manege les wel 12.00 euro das ook erg duur..

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 20:06

Bij ons op stal betalen de kinderen 12,50 per les. Dit is geen manege, maar een prive stal en per les rijden er ong. 4 kinderen.
Ik vind het voor kinderlessen erg veel. Maar de die hier rijden leren in een paar maanden al stukken beter rijden dan dat ik in de eerste 5 jaar op een manege leerde.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 20:10

Voor de lessen bij mij op de manege betalen de kinderen 9 euro voor een uur. Veel te duur naar mijn mening, aangezien ze les krijgen van mij Haha!
De pony`s niet-passende zadels hebben, en maar 1 keer per week een schone stal (jammergenoeg ga ik daar niet over)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 20:25

flair schreef:

De pony`s niet-passende zadels hebben.


Komt Freddie's plekje daar ook van?
Vond het gister iig een eng plekje, was de hele tijd bang dat ik er in galop op zou schuiven Clown

[edit]Gruwelijke typfout[/edit]

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 20:35

Hier de meeste maneges is het 12,5 euro (In België dus).Ik vind 10 euro een goede prijs.Heeft ze dan een uur privéles of gewoon groepsles ?Want voor privéles is het erg goedkoop Lachen.

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 20:45

ja voor prive les is het goedkoop maar anders vind ik het een beetje duur 8.00 vindt ik dan en mooiere prijs

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 21:25

de manege waar ik op rij is het 7 euro per uur...maar net als wat desiree
zei is het dan niet echt perfect. De pony's zien er wel goed uit. De stallen gaan wel. En het tuig is opzich ook wel goed( niet dat er zomaar iets afbreekt want dat word optijd gecontroleerd!!!). De lessen zijn wel goed alleen niet allemaal..sommige denken van ja rij maar een beetje alleen
dat is maar zelden dat er zo'n les is.

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 21:56

Bij ons op de manege is het losse les tarief 8 euro per uur. En een kaart voor dertien lessen is 80 euro. Nu zijn wij wel de goedkoopste in de omgeving (heel bewust), maar dan nog vind ik 10 euro voor een gewone bak in het dorp wel wat veel.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-03 23:13

bedankt voor de reactie's.. Het was niet zo gek dat ik het vrij duur vond voor een ponyles..Een manege is bij hun niet echt in de buurt, dichtsbijzijnde is Manege Bruin in Den Helder.. Ik ga ook nog wel eens navragen in een ander topic... wat er eventueel nog meer bij hun in de buurt zit,