Hoe klimmen jullie erop?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Hoe klimmen jullie erop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 09:27

Hoe klim je op jouw paard als je zonder zadel gaat rijden? Als wij in de rijles zonder zadel gaan rijden, zie ik de helft bokkiespringen (bij de brave paarden). Maar bij pickachu kan dat niet, want die geeft gewoon een rotschop als je er te dicht achter komt. Nu vraag ik wel altijd een voetje enzo, maar ik wil er ook wel eens alleen op kunnen komen... (ik zie sommigen een noodjump maken, en tegen dat paard/pony op jumpen, en die komen er na verloop van tijd ook wel op. Maar het ziet er niet uit, hoe zij stuntelen.
Hoe klimmen jullie er zonder zadel op? (met zadel lijkt me logisch hehehe Haha!)

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 09:30

Wij hebben zo'n laag hekje langs de bak, dus daar zet ik haar tegen en spring dan op haar rug Lachen

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 09:31

via de omheining Haha! (ik rij praktisch nooit zonder zadel). Erop sp ringen lukt nog steeds niet. Ik ben toch niet atletisch genoeg om mijn been over 1.70 te zwaaien

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 09:33

wij hebben geen handige omheining voor dat... en als we erop moeten komen, staan we op de middellijn... Het is me ooit gelukt om met een longeersingel erop te springen... Vauit de draf, ben ik gewoon naar de pony gaan draven, en ben ik erop gesprongen. (heb ooit aan voltige gedaan, namelijk) Maar in mijn les lukt dat niet echt, als iedereen op de middellijn staat, en je moet wachten tot iedereen zit. (om drukke pony's ruztig te houden enzo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 09:36

Via de bakrand.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 09:40

Bij de schoft/manen pakken en dan gewoon zwaaien Haha!

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 10:13

Idem als Rom Haha!

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 10:18

Bij Den gewoon been d'r over en je zit.
Bij Dien litgt dat iets moeilijker. We hebben een grote trekker band in de bak liggen(met een water ton d'r in, zodat die niet omgegooit word). Daar zet ik haar naast, dan doet zij een stap op zei en moet in een noodsprong maken om d'r als nog op te kunnen komen. Die stap opzij is echt standaard, echt gewoon altijd. Daar heb ik dus mee leren leven. Ik ben nog hard aan het oefenen om d'r helemaal zonder niets op te komen maar dat wil nog niet zo lukken, ze is groter dan dat ik ben en ik ben ook nog eens erg stijf.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 10:40

Chantalll schreef:
Idem als Rom Haha!


hebben jullie van die kleine paarden, of zit ik zo onatletisch in elkaar Verward . mij lukt het echt niet

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 10:43

Gewoon een krukje in de bak wil ook nog wel eens helpen Haha!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 10:44

Op bonnie hoef ik m'n been nog maar amper op te tillen, op Belle kun je zo springen maar als ik zonder zadel op Appie wil moet ik toch echt een emmer of hek hebben. ook al is ze maar 1,48m ik kan er niet zo op komen Haha!
Maar ik rijd eigenlijk maar heeeeeel soms zonder zadel op Appie, ze heeft namelijk een best hoge schoft en dat zit niet zo fijn..... Haha!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 11:11

Ik bij ponys met een stoel en bij paarden met een voetje!
Ik ben niet atletisch en ook niet lenig, ik kom er zonder hulp ook echt niet op!
Ik ben zelf 1.75m ofzoiets en vorige week kwam ik nog niet eens es op een pony van 1.40m! Best wel erg!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 11:15

sjakie schreef:
hebben jullie van die kleine paarden, of zit ik zo onatletisch in elkaar Verward . mij lukt het echt niet

Mijn paard was 1.78 *LOL*
Of het nu nog lukt weet ik niet, denk het wel.

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 11:29

Niet als ik dan eindelijk zou zitten zou hij toch zo giga gaan bokken dan lig ik er zo weer vanaf hij is heel gevoelig in zijn rug met een super hoge schoft dus nee dank je

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 11:38

Ik rijd bijna nooit zonder zadel, maar op Bolivia haalde ik het niet zonder een voetje (ze is 1.60 ofzo) en op Soraya haal ik het ook niet zonder waarschijnlijk, maar heb nog nooit zonder zadel met haar gereden.
Op ponykamp sprong ik er wel gewoon van de zijkant op (op de kleintjes), maar op de iets hogere ging ik altijd op een strobaal staan.

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 11:41

eenflinke anlopen bij de manen pakken enjumpen maar./....

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 12:21

via een tonnetje/hekje/krukje, zoiets...

Bij mijn 'oude' D-pony, kon ik er altijd zo opjumpen, maar ik denk niet dat dat me nu nog lukt bij mijn andere paarden, bovendien denk ik dat ik dan een flinke trap te pakken heb..haha

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 12:27

zonder (én met) zadel: via het hek Haha!

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 15:51

oké... dat word dus een duw tegen mijn kont, de volgende keer... :s denk ik Haha!
Mijn instructeur word er gek van om voetjes te geven, want hij vertilt zich gewoon aan mij (zegt ie) Dus vaak jump ik wel, alleen ik vraag me af of pickachu dat zo leuk vind Haha!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 16:09

gewoon springen Lachen op grote paarden met een krukje of via het hek

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 16:29

sjakie"]
[quote="Chantalll schreef:
Idem als Rom Haha!


hebben jullie van die kleine paarden, of zit ik zo onatletisch in elkaar Verward . mij lukt het echt niet
[/quote]

Ik steun je mij lukt het ook niet hoor. Hou het er maar op dat ik niet atletisch genoeg ben, hihiii
Ik ga gewoon via de bakrand en buiten via een paaltje of net wat ik tegen kom.
En Tjootje is echt niet zo groot, hihiii

Ben best wel eens jaloers op mn elastieke vriendje die overal zo opklimt zonder zadel Kwijl

Viv

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 18:46

op ukkie kon ik er vanachter opspringen met een aanloopje. daar kon ik trouwens ook zo opspringen.
op sabine lukte het ook nog wel alleen dan met een enorme aanloop, van achter ging iets moeilijker met die kont! zo lenig ben ik nou ook weer niet...
op starlight ga ik het niet eens proberen zonder krukkie op te stappen. gewoon een emmer, of hindernis (in de bak) vorige week stond ik op een trapje (dat doe ik dus nooit meer, het trapje pleurde om)

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 18:54

Bij een pony tot de 1.40m(ongeveer) neem ik een aanloop vanaf de linkerkant en ik zwaai m'n linkerbeen erover.

Bij een grote neem ik een aanloop en spring ik zodat ik met m'n buik erop lig, dan m'n andere voet erover.

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 19:23

Gewoon springen. En als het hele grote paarden zijn met een krukje of gewoon vragen of iemand je een voetje wil geven,

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 19:38

Of gewoon springen, maar dat vind Genderose niet zo heel fijn. Meestal zet ik haar als ik in de bak rij naast de bak rand en spring er zo op. Als ik buiten ga rijden (bedoel ik in de wei mee) dan zet ik d'r naast zon grote zwarte grasbaal. Voetje vragen doe ik vrijwel nooit, omdat ik dat echt super rot vind. Ik vind het moeijlijker om er op te komen dan.