Vragen over het "huren" van een paard.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Vragen over het "huren" van een paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-03 16:23

Wie heeft er al eens een paard "gehuurt" en wat zijn je ervaringen daarmee?

Verder wil ik wel weten hoe het met de kosten zit.
Hoeveel kost het om een paardje te huren, wat moet je "zelf" betalen?
Ik weet dat dit per stal verschilt, maar zo weet ik een beetje wat het over het algemeen kost.

En weet iemand nog een plek waar leuke paarden te huur zijn?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 16:28

Ik heb IJsco destijds geleast, dat was in Spier bij Ponyfarm de Bosrand, dus niet zo gek ver bij jou vandaan. Ze hebben er Fjorden en nog een aantal andere rassen dacht ik.
Je betaalt dan eenmalig 35 gulden (nu met de euro misschien iets meer) en dan mag je je pony meenemen. Vanaf dan zijn alle onderhoudskosten voor jou. Dus stalling/weiland (wij huurden een weiland voor 50 gld per maand), voer, hoefsmid, wormkuur.
Als je dus een goedkoop plekje kunt vinden is dat misschien iets voor je!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 16:35

Ik heb ongeveer 6 jaar geleden een pony gehuurd. De prijzen kun je dus waarschijnlijk niet meer vergelijken. Maar het was bij een particulier die een aantal pony's verhuurde aan mensen.
Ik moest toen zelf de krullen voor in zijn stal betalen, brokken en hooi betaalde hun. Voor de rest betaalde ik 25 gulden per week voor het huren van de pony. Volgens mij is dat niet veel, maar is dan ook al lang geleden. Ik mocht dan wel zo vaak rijden als ik wilde.

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 17:08

Ik huur nu een pony.
Betaal €90,- per maand, daar komen dan nog de kosten van hoefijzers bij (€75, rondom beslaan)
Kan er van alles mee doen, 5 dagen per week mee rijden in principe (doe ik niet)
2 dagen moet hij zeker in de lessen meelopen, op de andere dagen alleen als er echt geen ander paard beschikbaar is, dus die 2 dagen rijd ik zelf niet (kom ik meestal ook niet, niet nodig)
Heb 2 buitenbakken, plaats zat om buiten de stal te poetsen, koud water om af te spuiten e.d. en moet wel zelf uitmesten.

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-03 18:41

Bedankt voor de reacties.
Cody ik had idd al begrepen dat je IJsco daar vandaan had.
Ik moet nog maar eens kijken, want het onderhoud kost natuurlijk ook wel wat.
In elk geval bedankt.
En als iemand nog een leuk adres weet, tell me!! Haha!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 19:11

ik heb ongeveer 4 jaar ofzo geleased.
ik betaalde 10 euro in de week en mocht dan alles met de pony doen. er zat een buitenbak met verlichting bij. springmateriaal en we mochten ook buitenrijden (wel even vantevoren vragen, maar mocht eigenlijk altijd)
ja had wel kans dat je pony op dinsdag en woensdag 2 uur in de les mee moest lopen. maar de rest van de week was ie van jouw

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 19:21

Bij ons kan je voor 125 euro pm een paard/pony huren. Dit is incl alles, alleen zelf mesten, en als jij buiten wil rijden, zelf ijzers, en concoursen, zelf startkaart betalen

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 19:34

Ik heb paar jaar terug een tijd een pony gehuurd voor 100 gulden, hij mocht alleen niet springen vanwege klein beengebrek. Ik moest zelf mesten, maar hij stond lekker bijna elke da buiten, had een bak, en andere noodzakelijke facaliteiten bij de hand. er werd gevoerd. Daarna heb ik op die zelfde stal een haf gehuurd, die wel 100% gezond was, en die koste 150 gulden. HS of DA hoefde ik niet te betalen. Bij mij op stal worden ook pony'tjes verhuurd, voor 185 gulden (weet niet wat t nu precies is) per maand. Daar hoeven ze ook niet te betalen buiten die kosten, en moeten ze zelf ook mesten.

memory

Berichten: 535
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 19:42

Ik huur nu een fjord en daar betaal ik 50 euro voor. Ik hoef verder niks te doen op stal (behalve mijn eigen troep op ruimen) en ik mag alles met hem doen. Kan in principe elke dag komen rijden hoewel ze hem af en toe reserveren omdat ze ermee voor de kar gaan rijden. Mijn lessen betaal ik natuurlijk wel zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 19:50

Ik huurde een KWPN' er van een manege, voor 350 gulden in de maand. Dan liep ' ie ook een uurtje of max 2 uurtjes in de les per dag. Als ik 'm voor mezelf alleen wilde kostte dat 450 gulden per maand, maar dan moest ik een jaarcontract tekenen. En aangezien het voor mij slechts een soort 'oefening' was om te zien of een fulltime baan, huishouden en eigen paard voor mij te combineren waren, vond ik het prima als 'ie ook in de les liep.
Ik had er verder dus geen VA-, hoefsmid of wat voor kosten dan ook aan, en reed dan 1x in de week gratis in een groepsles. Het paard mocht trouwens niet van het manegeterrein af, en dat had weer te maken met de verzekering.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 19:53

Ik heb jaren geleden ook een pony gehuurd. De pony bleef bij de verhuurder op stal en ik betaalde 15 gulden per week. Ik mocht zo vaak komen als ik wilde, maar uitmesten moest ik zelf doen. Voeren werd gedaan.
Kosten van DA en hoefsmid waren voor de eigenaar.

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-03 15:56

De prijsen verschillen dus wel heel erg. Maar dat zal ook wel te maken hebben met de overige kosten enzovoort.

Het zijn dus vooral maneges die paarden verhuren. Ik zal eens op internet zoeken waar dat allemaal kan ik de buurt.
Ik weet dat het in Spier kan, maar ik kijk nog even verder

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 16:09

me vriendin huurde een pony, mocht zo vaak rijden als ze wilde en er mee op buitenrit. Dit koste 30 euro per maand en de hoefsmid en de manegekosten kwamen er bij

Bij de manege kon je lid worden voor 110 euro...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 16:10

Waarom wil je per se een paard huren? Waarom zoek je niet gewoon een bijrijpaard?

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-03 16:34

Sonja schreef:
Waarom wil je per se een paard huren? Waarom zoek je niet gewoon een bijrijpaard?


Ik heb wel al een bijrijdpaard gehad, maar dan ben je toch wat meer afhankelijk van de eigenaren. Met het huren natuurlijk ook, maar toch wat minder.
En ik wil wel eens weten hoe het is om een eigen paard te hebben.
Het laatste paard waar ik op reed, daar kwam ik om te rijden. Ik poetste wel, maar bijvoorbeeld stal uitmesten "mocht" ik niet doen.
Snap je? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 16:53

Woonde je maar bij mij in de buurt.... Haha!

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-03 19:53

Sonja schreef:
Woonde je maar bij mij in de buurt.... Haha!

Geef me een treinkaart en ik kom met plezier Haha!

Maar in de zomervakantie wil ik toch eens kijken of ik een paardje kan huren. En misschien daarna, maarja als het goed is moet ik dan hard studeren.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 19:59

Mijn pony is 2 jaar lang mijn huurpony geweest. Het was 50 Euro per maand (niet zo veel, maar het is ook geen grote pony en ook niet geschikt voor veel lesjes). Ik mocht zelf weten of ik wilde buitenrijden, springen, etc. Wel moest ik meehelpen met voeren. Hoefsmidkosten + dierenartskosten hoefde ik niet te betalen, maar meestal betaalde ik wel een gedeelte mee (omdat ik dat wilde). Toen ik hem huurde liep hij niet mee met de lesjes. Er zijn wel meerdere mensen hier die pony's huren. De prijs hangt bij ons vooral van af hoe groot de pony is en hoevaak hij zou kunnen worden gebruikt voor de lesjes.