Tips gevraagd! (Vrachtwagen kopen!)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 09:32

en toch heb je hele fatsoenlijke 2-paards vr8wagentjes, ik moet wel toegeven dat twee pony's er veiliger op staan als paarden , want de meeste van dat soort wagentjes zijn erg licht en erg wankel!!!!dus hoe groter het paard,hoe meer dat ding staat te wiebelen!als je er een gaat kijken, van mercedes benz heb je hele goeie oudjes lopen, die zijn vaak ook veel steviger als de andere merken.maar voor je paard zou het veiliger zijn om tog een echte vr8wagen te nemen
met BE rijbewijs mag je maximaal 3500 kilo onder je kont hebben, een gemiddelde wpner weegt 550 kilo, dus twee is 1100, nou zo'n wagen weegt ook rond de 2000 kilo (ruwe schatting hoor) dan nog je spullen en jezelf, en hoppa je zit er al aan .en zulk soort wagentjes hebben vaak ook maar een laadvermogen van 1000 kilo, dus dan mogen er al geen twee zware paarden meer op!
ik heb zelf gekozen voor een grote vr8wagen, ook een oudje.okej dat kost wel ff wat meer geld , maar dan heb je ook wat, je hebt ook groot rijbewijs vr8wagens waar 3 paarden op kunnen , die zijn goedkoper in aanschaf en goedkoper in de brandstof!
die van mij is belasting vrij, dat scheelt ook super veel want hoe zwaarder jou wagentje, hoe meer je moet betalen.en ik hoef nu dus ook geen 60 dagen kaart aan te houden , ik mag rijden wanneer ik wil . de verzekering van mijn wagen is 260,- gulden in het jaar , dat is dus niets he???
het enigste wat ie mij kost is dus onderhoud, keuring ed. en diesel.en diesel tank ik goedkoper via me baas Lachen
dus denk goed na wat je koopt en ook wat er daarna allemaal jaarlijks betaald moet worden !
verder zou ik zowiezo iemand meenemen die er verstand van heeft en die een keer aan de banden trekt en de remmen controleerd.
verder kan ik je een vr8wagen wel aanbevelen.....vooral als ik op concours zie dat die mensen met trailers zich buiten in de blub aan het omkleden zijn, in de regen op moeten zadelen ...........zelfs als ik met 1 paard op concours ga dan neem ik mijn supertruck mee ....
maar jah ik heb dan ook een luxeprobleem:ik héb geen trailer :-P
maar zonder dollen,een vr8wagen is echt wel super op concours, je hebt de ruimte en als ik zie wat eenspullen ik meeneem dan kan ik me niet voorstellen dat ik dat ooit in de oto had kunnen krijgen :|


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 09:46

ohhhh dan LOL nee dan zou ik idd een leuk minivr8wagentje kopen Lachen
ik antwoord ook veels te snel...had eerst proiel moeten lezen !!!
ik heb een paard met engtevrees....vanwege die klojo moet ik dus een grote hebben .. en dat vind ik errug !! (ik ben verslaafd aan vr8wagens , dus mij kwam he goed uit Lachen )

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 09:50

ik heb de oldtimer verzekering van overwater en huijzinga...ik zal ff zoeken waar die zitten.mijn ex vriend had daa zijn oldtimer tractors ook verzekerd.is de goedkoopste verzekering in nederland.maar ik moet er wel bij zeggen dat het een oldtimer moet zijn , dus vanaf 25 jaar oud.en dat je zelf al verzekerd moet zijn met je oto(ergens anders mag natuurlijk ook) ik weet niet meer precies hoe dat zat maar mijn broertje kon zijn 1e oto (ook een oldtimer) niet daar verzekeren, ik kon mijn vr8wagen (tweede oto dus) wel verzekeren omdat ik al een oto op mijn naam had staan of zoiets :S?
zo ik heb m gevonden hier heb je hun site:
www.overwater-huizinga.nl
ze zitten in strijen

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 09:56

ga maar eens kijken en bellen naar hun dan, want mijn vr8wagen is daar voor 200 gulden in het jaar verzekerd , en ik heb daarbij inzittenden verzekering gedaan voor 60,- gulden in het jaar!
ik had ook anderen gebeld maar die waren allemaal kei -duur , die kosten me hetzelfde alleen dan per MAAND !!!!! 8-O


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:06

succes ermee! en YW Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Belker, monsera, YandexBot en 103 bezoekers