Advertentie op marktplaats

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Advertentie op marktplaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-03 17:57

Als ik iets te koop wil zetten op marktplaats en de waarde daarvan is meer dan 200 euro, moet je er 6 euro voor betalen.
Weet iemand of het mogelijk is om bv. bij het opgeven de waarde onder de 200 euro te houden en later notk bij de prijs te zetten of trappen ze daar bij Marktplaats niet in?

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 18:01

Je kan volgens mij gewoon de prijs in de advertentie zelf zetten. Ik geloof dat daar niet op wordt gecontroleerd, want dat doen heel veel mensen. Ikzelf zou notk of zie advertentie in het prijsvakje zetten en dan de prijs in de advertentie zelf. Op je kan er natuurlijk prijs te bevragen via e-mail bijzetten, als ze serieus zijn mailen ze toch wel!

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 18:01

Je kan het proberen,maar ze zijn daar niet helemaal op hun achterhoofd gevallen Haha! .Ze zien gauw genoeg of iets meer waarde heeft dan 200 euro.Maar je kan het even uitproberen het enige wat ze kunnen doen is je advertentie verwijderen.

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 18:19

dat is toch alleen bij gezocht??

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 18:22

notk ofzo helpt ook niet ze kijken de waarde na en dan krijg je mail , mijn vriend heeft het al eens geprobeerd

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 18:33

Ik heb het ook met mijn zadel geprobeerd Haha! Helaas, mijn advertentie werd verwijderd of ik moest betalen. Dan zet ik hem wel ergens anders neer Haha! Genoeg gratis sites!

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 18:36

Ja ik had dat ook met een zadel, ik had er NOTK bij gezet.
Toen kreeg ik ook zo'n mail, maar mijn zadel is nieteens 200 euro waard!
Maar ik weet niet wat je anders kunt doen.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 19:37

Zelfs als je iets ZOEKT wat in hun ogen meer waard is dan 200 euro moet je betalen. Zo zocht ik een shetwagen (geen prijs opgegeven) en kreeg een mail van Marktplaats dat ik 6 euro moest betalen.

Ik denk idd niet dat ze daar intrappen. Haha!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 20:25

Als je een paard te koop aan wilt bieden, kun je tegenwoordig niet eens meer kiezen tussen bedrag onder of boven de tweehonder euro. Ze houden voor de rubriek Paarden nu standaard boven de tweehonderd euro aan.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 20:32

Het ergste wat je uiteindelijk kan overkomen is dat je alsnog 6 euro moet betalen, dus je kunt het zeker proberen.
Zelf zou ik eerder een prijs noemen die nader overeen te komen is, omdat Marktplaats ook werkt met een soort "klikspaan-systeem".
Op het moment dat je een advertentie bekijkt, staat er onderaan een tekst iets in de geest van "indien deze advertentie niet aan de regels voldoet, waarschuw ons !"
Er zijn altijd klikspanen die er lol in hebben om een ander te na*ien Boos!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 20:33

Ze zijn idd slimmer dan je denkt bij Marktplaats. Soms beginnen ze ook al te zeuren als je notk hebt neergezet voor iets dat minder dan 200 euro waard is. Ik heb trouwens niet zo'n probleem met dat betalen, als het te verkopen produkt gewoon veel waard is, dan is 6 euro maar een relatief bedrag.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 20:44

6 euro is maximaal 3% van de verkoopwaarde. Hou je nog altijd minimaal 97% over.
Zie het probleem van moeten betalen niet echt.

Anders moet je adverteren op www.bemiddelingsnet.nl Dat is nog altijd gratis en wordt ook heel goed bezocht.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 21:02

Grr heb je daar ook al last van.
Word er knetter van, zetje een pony ter dekking 60 €!!
Moet ik 6€ betalen Boos!
Mail der al tig keer heen, maar telkens zeggen ze het zelfde maar geen reden.

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 21:06

Helemaal eens met Tessebes,en als je die zes euro echt te veel vind,kun je nog altijd zoals marktplaats zelf aangeeft je verkoopprijs met zes euro verhogen.Bij verkoop heb je dan als nog gratis geadverteerd[of nog beter mischien 3 voor de koper en 3 voor de verkoper]!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 21:28

als je iets aanbied moet je er helaas voor betalen. ik weet dit uit eigen ervaring.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 00:27

parouscha schreef:
Grr heb je daar ook al last van.
Word er knetter van, zetje een pony ter dekking 60 €!!
Moet ik 6€ betalen Boos!
Mail der al tig keer heen, maar telkens zeggen ze het zelfde maar geen reden.


Misschien zien ze 't als commercieel, dan moet je geloof ik ook betalen.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 00:32

Hoe dan ook: Wanneer je geen prijs noemt boven de 200 euro kunnen ze banketstaaf wat ze willen over de 6 euro die ze willen vangen, maar ze hebben geen poot om op te staan vogens mij. Natuurlijk kunnen ze wel de advertentie er af gooien, maar ja, niet geschoten is altijd mis.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 07:57

lageveld schreef:
Hoe dan ook: Wanneer je geen prijs noemt boven de 200 euro kunnen ze banketstaaflen wat ze willen over de 6 euro die ze willen vangen, maar ze hebben geen poot om op te staan vogens mij. Natuurlijk kunnen ze wel de advertentie er af gooien, maar ja, niet geschoten is altijd mis.


Dat probeerden ze bij mij dus ook. Ik had mijn trailer op Marktplaats gezet voor iets van 1500 euro. Na 6 weken (trailer was allang verkocht) wilden ze geld zien, anders zouden ze mijn advertentie verwijderen. Ik heb niet gereageerd en ze hebben verder ook niet meer gereageerd.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 08:20

Ik ken het verhaal.
Ik had een keer een ponietje te koop gezet voor 199,- zij vonden dat de pony meer waard was.....dus moest ik van hen betalen.
heb ik een mailtje terug gestuurd dat ik het niet vond kloppen. Ik hoefde maar 199 euro ervoor te hebben....., dus dat was onder de 200,- en dus gratis. Het mocht dan blijven staan, totdat er een bod boven de 200,- euro kwam.
Ze kunnen daar zo moeilijk over doen, dat klopt.
Maar meestal plaats ik gewoon een advertentie van 6,- (valt best mee dat bedrag) je mag altijd de advertentie wijzigen en je kunt hem voor 1,15 boven aan de lijst laten plaatsen.

Maar: ze trappen er niet in.

Dekken: is meerdere malen dat bedrag, zal volgens hen dus ook boven de 200,- uit komen ofzo...weet het ook niet...

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 09:34

parouscha schreef:
Grr heb je daar ook al last van.
Word er knetter van, zetje een pony ter dekking 60 €!!
Moet ik 6€ betalen Boos!
Mail der al tig keer heen, maar telkens zeggen ze het zelfde maar geen reden.


Ja, iid. Dit heb ik ook al een aantal keer gehad. Vandaar dat Den niet zo vaak op marktplaats verschijnt. Ze noemen het een 'weder kerende dienst'. Je kan er meer dan 200 euro mee verdienen als er meerdere mensen reageren, daarom doen ze dat hebben ze mij verteld.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 09:37

Ik heb dezelfde ervaring.
Had een zadeltje aangeboden voor 150Euro, het zadeltje was nog nooit gebruikt en dus vond Marktplaats dat het zadeltje meer waard was dan 150Euro (lees merkloos zadeltje voor een pony, echt niet meer waard dan wat ik er voor vroeg) Nou, ik kon hoog en laag springen maar mijn advertentie kwam niet terug.
Na veel over en weer mailen kreeg ik het bericht dat ik mijn ad. dan maar opnieuw moest plaatsen en dan zou hij blijven staan.......niet dus, het hele verhaal begon weer van voor afaan, ik heb het nu 4x geprobeert met het zelfde zadeltje en ik geef het nu op.....hij is er weer vanaf gehaald met de zelfde reden als de 3 voorgaande keren.......

Dekken is idd. rekbaar wat betreft bedrag, je zal met je hengst niet eenmalig een dekking aanbieden dus dat komt dan snel boven de 200Euro uit, vandaar dat je daarvoor moet betalen.

Dat voor 1.15Euro bovenaan de lijst laten plaatsen heb ik ook al een paar x geprobeert.....tot 5x toe de verbinding verbroken maar wel 1.15 per keer betaald........daarover heb ik ook met ze gemaild maar krijg dan als antwoord, probeer het nog eens, ja dag!!! ik blijf niet aan de gang! mijn ervaring is toch dat mensen ook erg vaak in de oude advertenties kijken en reageren dus dat bovenaan de lijst plaatsen doe ik niet meer.

Verder betaal ik meestal gewoon de 6 Euro, alleen in het geval van het zadeltje is het mij wel in het verkeerde keelgat geschoten......
Volgende keer leg ik ook 6 Euro op de verkoop prijs en zal het dan ook duidelijk in de advertentie melden aan de lezers waarom die 6 Euro erop zit, eens kijken of dat helpt!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 09:58

maybe moet je even goed de regels door lezen dar staat in dat als je iets aanbied ook onder de 200 dat je er gewoon voor moet betalen. maar het is in ieder geval niet even duidelijk. dit kom je meestal pas achter af te weten

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 10:07

Ik vind het zelf niet zo'n probleem om te betalen. Marktplaats is een goed bezochte site en ik heb nog nooit meegemaakt dat er niet werd gereageert op mijn advertentie.

Mariska_28

Berichten: 10499
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 11:06

Wat ik alleen wel raar vind is dat een bedrijf als zadelmarkt (onder de naam Leen)10 advertenties plaats met zadels die net onder de 200 euro zijn en die hoeft dan niet te betalen??!! En die hebben vast wel meer dan 1 van elk zadel... Lekker krom dus...

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 12:27

ik heb het gewoon in de advertentie gezet, en hij werd niet weggehaald.