Heel erg veel vragen over een eigen stal inrichten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Heel erg veel vragen over een eigen stal inrichten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-03 22:07

Ja, ik mag dus m'n eigen stal van top tot teen in gaan richten. Van alle kleine details tot de grote dingen aan toe. ( de boxen zijn al vastgestelt, nu de inhoud etc nog)

Nu heb ik totaal geen idee van wat ik allemaal nodig heb in een stallencomplex(je). Dit bestaat uit 3 boxen, een zadelkamer en een poets-wasplaats.
Ik denk aan dingen zoals:

- water-voerbak
- hooizakken
- Voertonnen
- emmers
- Kruiwagen
- Mestvork
- (oude) radio
- kettingen voor op de poetsplek
- goede slang met sproeikop
- rekken voor dekens
- zadelsteunen
- hoofdstelhaken
- Kast voor dekjes en bandages & potten en flesjes

Maar misschien vergeet ik nog wat (of heeel erg veel)
Wat heb jij ongeveer aan belangrijke dingen (die je dus erg vaak gebruikt) in je stal staan?
Kleine persoonlijke (zoals die hooizakken en een rek voor m'n laarzen) niet bij inbegrepen natuurlijk!

En verder graag alle meningen over verschillende soorten strooisel. Dan denk ik aan Vlas, Aubiose en Rapsodie. Welke zijn afbreekbaar en worden afgehaalt door boeren. Het mag geen stro i.v.m. allergie van een paard!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-03 22:41

Sjuimpje schreef:
Hooizakken? Ik laat ze het lekker van de grond eten, geeft minder stof als dat getrek uit zo'n zak en het is arbeidtechnisch gezien een heel stukje vriendelijker.
Je moet nog denken aan een hooi/strooisel opslag.


Okee, dat kan ik meenemen!
Tuurlijk hooi opslag.! Zie je dat soort belangrijke dingen vergeet ik dus Haha!. Daar heb ik al een plekje voor. Schrijf het er meteen bij *LOL*

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-03 23:13

dapperdier schreef:
Een telefoon! Of een plek waar je je mobiel snel terug vind. Misschien een krijt bord/prikbord voor de notities en zet daar gelijk het nummer van jezelf en de da op...

Naast een mestvork vin ik een hooivork ( tweetandig) altijd heel fijn, maar da's persoonlijk.

En als je de ruimte hebt, een plekje voor een waterkoker en wat theezakjes ofzo


M'n paardjes komen aan huis.
De waterkoker staat dus binnen en daar kan ik gewoon drinken. Telefoon etc is ook allemaal binnen Haha!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-03 18:03

Misschien een beetje onduidelijk maar het word dus een privestal zonder klanten waar alleen mijn paarden komen te staan. Telefoonnummers komen in huis en eventueel in stal.
Voor de zadelkamer komt of een ijzer hek (die hebben we toevallig nog staan) of een paar goede sloten.
Er komen een paar zadelsteunen,flink veel hoofdstelhaken. Een kast (met legplanken) voor dekjes etc. en potjes en flesjes.

De kettingen op de poetsplaats zijn i.d.d om vast te zetten als ik ze poets of was. Ik heb van die trailerkettingen gezien met paniekhaak en geplastificeerd.
Er komt koud water en het idee van de boiler vind ik wel super.
Er komt echt een solarium Tong uitsteken Tenminste, er komen 2 of 3 speciale solariumlampen. Die worden in een rijtje gehangen. Niet zo luxe als een echte maar voor 3 paarden genoeg en even effectief!

Jullie bedoelen neem ik aan allemaal van die liggende diepvrieskisten met zo'n klep die van boven opengaat? Die kan ik vast wel ergens op de kop tikken. Heel misschien wil vriendlief een houten frame in elkaar timmeren zodat die lelijke kist mooi weggewerkt is.

( ik kan niet wachten tot ik al m'n plannen , ideeen etc uit kan werken Haha! )

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: KDonna, Lui_ en 99 bezoekers