mijn paardje showt niet meer :(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

mijn paardje showt niet meer :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 19:03

vroeger showde mijn paardje altijd als je hem losgooide in de bak hij is een keer een week door iemand anders verzorgd en sindsdien doet ie het niet meer.

nou heb ik al een hoop geprobeerd vroeger deed ie het zowel met als zonder zweep nu doet ie dat allebei niet meer hij zet gewoon zn kont richting de zweep ik weet echt niet wat er is gebeurd maar iets klopt er niet

ik heb het volgende allemaal al geprobeerd maar misschien heeft iemand tips waarmee ik het beter kan proberen p.s ik heb het niet dagelijks of wekelijks geprobeerd ofzo.

ik heb hem losgezet in de bak en snoepjes meegenomen en overal meegerammeld waarmee we kunnen rammelen dat doet het niet voor hem. ik heb hem losgezet en met een plastic zakje gerammeld maar ook dat hielp helaas niet Boos! iedere keer als ie wel een stukje liep en dan hoefde hij nog niet eens te showen maar gewoon liep heb ik hem uitgebreid beloond met klopjes op de hals en snoepjes.

waarom die het nu niet meer doet weet ik niet ook heb ik nog geprobeerd hem los te zetten met anderen en dan hopen dat ie zo los liep maar dat doet ie ook niet.

als ik in de bak loop loopt ie me wel achteraan ook in draf en dan komt ie ook wel in galop ook niet iedere dag maar dat doet ie meestal wel moet ik dan vandaar uit weer verder werken

tips zijn welkom

groetjes fabske

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 09:57

Hij voelt zich kennelijk niet zo lekker in z'n vel zitten. Anders zou hij de wereld wel laten weten dat HIJ in de bak is. Laat 'm even lekker begaan. Verwen hem een beetje, wassen doet bij sommige paarden wonderen. Laat 'm even tot rust komen om zichzelf weer te worden. Verder zou ik het ook niet weten. Maar deze methode is wel "baat 't niet dan schaad 't niet".
succes

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-03 10:24

hej hej dankje voor je antwoord maar het is al bijna een jaar zo Boos! ik heb hem in eerste instantie ook met rust gelaten in de zin van niet teveel vragen enz enz en hij is heel veel gewassen en gepoetst na die tijd op de wei showt ie ook nog wel daar heeft ie regelmatig zn dolle minuten maar in de bak staat ie maar een beetje zo van tja wat moet ik hier nu mee???

en daarom dacht ik van nou misschien ligt het aan mij ofzo ik heb al verschillende dingen geprobeerd met tussenpozes van rust om hem niet op te jutten. maar hij heeft er geen zin in.
en dat vind ik erg jammer het is niet iets wat noodzakelijk is van mij maar wel iets wat ik zo leuk vond aan hem.

ik hoop ook dat het weer terugkomt komt dat niet tja ik houd toch wel van mn paardje en ben er ntl toch wel blij mee
groetjes fabske

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 13:14

Oh misschien is ie er dan gewoon een beetje te volwassen voor geworden, dat kan natuurlijk ook. Wel heel jammer.

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-03 13:17

ja dat zou eventueel wel kunnen vindt het dan nog wel heel jammer Boos!
maar wie weet komen er nog wel meerdere tips of kom ik mensen tegen die met hetzelfde zitten of zaten en kom ik zo tot een oplossing die bij mij en mn paard past ga er niet mee experimenteren als ik denk dat het geen nut heeft daar verveel ik alleen mn paard maar mee groetjes fabienne

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 13:39

Honey heeft zowat een jaar niks gedaan. Vanaf het moment dat ze gedekt werd veranderde ze een beetje in een sulletje. Ze was altijd wel braaf hoor, maar niet sloom, wat ze nu wel was. Ze stond maar een beetje te staan in de bak. Het enige "bijzondere" wat ze deed was rollen.
Tot ik ze gister samen met haar veulen in de bak zette..... Racen, met 4 benen van de grond af springen, etc etc...
Bij hon is het dus zeer waarschijnlijk een hormoon kwestie geweest

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 13:41

Het kan best zijn dat er helemaal niks bijzonders met je paard aan de hand is.
Je paard kan bijv. volwassener geworden zijn of door het rijden niet zoveel energie meer over hebben om helemaal uit z'n dak te gaan.
Ook kan het zijn dat hij vroeger wel showde omdat hij in een "nieuwe" omgeving stond (weet niet of het in jullie geval zo is ?) en nu helemaal gewend is aan z'n stekkie.
Als hij verder gezond is, dan zou ik me geen zorgen maken.

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-03 14:17

gezond is ie zeker wel jah en conditie heeft ie ook wel ik denk alleen dat ie er gewoon geen zin meer in heeft soms wel als er even iets spannends gebeurd ofzo maar verder heeft ie zoiets van nou het zal allemaal wel. het kan niet van stal zijn hij is nml afgelopen augustus hier gekomen en toen deed het hem echt niks was echt zo van ow hoor ik hier jah is goed hoor

hij showt nog wel eens op de wei en als je er dan mee gaat ravotten is ie echt hartstikke gek maar das wel heel heel leuk Lachen
groetjes fabienne

toch bedankt voor jullie reacties en maar hopen dat ie straks weer wat meer energie heeft en toch weer eens een keer uit zn dak wil gaan in de bak dat zou ik toch wel erg leuk vinden.

kuz

Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 23:29

Hey!!!
Bij ons op stal hebben we een longeerzweep zonder touwtje.
Daar hebben we eem plastick zak aan gebonden, met hooi erin.
Dat vinden de paarden geweldig!
Of een grote ballon aan een touwtje, met rijst erin. Maakt lekker veel herrie!

Je kan ook skippybal nemen, en die naar 'm toegooien!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 23:44

Eliesje schreef:
Hey!!!
Bij ons op stal hebben we een longeerzweep zonder touwtje.
Daar hebben we eem plastick zak aan gebonden, met hooi erin.
Dat vinden de paarden geweldig!
Of een grote ballon aan een touwtje, met rijst erin. Maakt lekker veel herrie!

Je kan ook skippybal nemen, en die naar 'm toegooien!


dat zou ik ook zeeeeeker doen!!!!!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 23:52

Waarom laat je het paard niet in zijn waarde? Als hij geen zin heeft in rennen en dollen, dat hoeft het toch niet? Ik jaag mijn paard nooit op, als ze zin heeft in rennen, dan doe ik lekker mee. Heeft ze er geen zin in, laten we het lekker zo. Maar dat gerammel en geritsel, ik wil gewoon niet dat ze daar op reageerd. Wees blij met zo'n koel paardje, menigeen zou er wat voor geven als zijn paard zo rustig zou reageren. Dat het nou net niet het gedrag is dat jij van hem verwacht....

Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 00:08

haha. Ja, wij zijn niet zo dom Tong uitsteken

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 00:11

Eliesje schreef:
Hey!!!
Bij ons op stal hebben we een longeerzweep zonder touwtje.
Daar hebben we eem plastick zak aan gebonden, met hooi erin.
Dat vinden de paarden geweldig!
Of een grote ballon aan een touwtje, met rijst erin. Maakt lekker veel herrie!

Je kan ook skippybal nemen, en die naar 'm toegooien!


Volgens mij moet je hier zijn [KH] Hoe ziet een pennymeisje eruit? ? Knipoog

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-03 08:16

ik had het ook niet per definitie erover dat ik hem op wou jagen of dat ik niet wou dat ie cool was. hij is altijd heel braaf maar rustig is ie niet niet met rijden niet in de wei alleen in de bak is ie tegenwoordig ronduit gewoon verveeld en hij showde vroeger altijd om te zien met veel plezier en ik vind het jammer dat ie het niet meer doet. ik heb me er verder wel bij neergelegd. ik heb verder niet iedere week dingen geprobeerd of wat dan ook in die tijd dat ie het al niet meer doet heb ik nog maar 3 keer geprobeerd ofzo en hij wou niet dus liet ik hem dan gewoon met rust.
dus lijkt me dat ik hem heel goed in zn waarde laat dan. ik vroeg gewoon om advies hierover ik denk misschien hebben meerdere mensen dat met hun paarden. misschien is er iets voor waarom die het niet wil doen misschien heb ik wel iets verkeerd gedaan of iets juist gelaten waarom die het niet meer wil doen dat zijn ook dingen die ik kan bekijken juist om mn paard beter te verzorgen.

Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 08:40

Boogiegirl"]
[quote="Eliesje schreef:
Hey!!!
Bij ons op stal hebben we een longeerzweep zonder touwtje.
Daar hebben we eem plastick zak aan gebonden, met hooi erin.
Dat vinden de paarden geweldig!
Of een grote ballon aan een touwtje, met rijst erin. Maakt lekker veel herrie!

Je kan ook skippybal nemen, en die naar 'm toegooien!


Volgens mij moet je hier zijn [KH] Hoe ziet een pennymeisje eruit? ? Knipoog
[/quote]

Dat slaat nergens op! Ik vind trouwens het woord "pennymeisje" een beetje "minderwaardig" overkomen. De spullen die ik beschrijft, zijn dingen die je paard niet elke dag ziet, en die hij dus ook niet normaal vind. Doordat ie ze dus niet normaal en vreemd vind, gaan de meeste paarden showen, en daar vroeg ze om!
Dus "pennymeisje" heeft er NIKS mee te maken.......
Maargoed, ik zal eens in het topic kijken, en je erover PB-en, om dit topic maar niet te verpesten...

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-03 08:45

hej hej eliesje ik bedank je wel voor je hulp hoor ik vind je ideeen wel goed en misschien kijk ik nog wel eens voor zulke dingen ik ga eerst wel weer een keer het grondwerk doen van de vrijheidsdressuur de basis zeg maar dus niet de vrijheidsdressuur zelf en zo weer een beetje meer band proberen op te bouwen met mn paard en hem een paar keer longeren en niet altijd alleen maar rijden en het rijden wat meer afwisselen etc de gewone dingen wie weet gaat ie dan uiteindelijk ook wel weer showen in de bak Lachen
groetjes fabske

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 10:37

Af en toe een weekje vrij is ook heel fijn voor het paard....Lips are sealed
En heeft hij weleens een rustdag?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 11:31

wees nou eens eerlijk.als jij geen zin hebt om te spelen of om lol te maken doe je dat ook niet.ik denk ook dat ie gewoon volwassener is geworden .mensen veranderen in de loop der jaren ook.als ie verder gezond is en goed presteerd met rijden dan zou ik hem zeker niet op gaan jagen.het risico van opjagen met al die toerlatijntjes (ofzoiets) geeft je alleen maar meer kans op blessures, als een paard uit zichzelf rend kun je er niets aan doen en dat is ook alleen maar lekker voor hem , alleen blijft er natuurlijk het risico dat ie iets blesseerd.je wilt toch niet op je geweten hebben dat ie een blessure oploopt alleen maar omdat jij hem wilde laten spelen?(ik las ook dat het niet jou bedoeling was om op te jagen, maar dat je je zorgen maakte omdat ie zo "duf" was, maar ff dit antwoord erbij voor mensen die evt met hetzelfde probleem zitten , om over na te laten denken , is het me dat wel waard snaps?) verder vind ik die skippy bal wel een heel goed idee, alleen gooi hem niet naar het paard toe, leg hem in het midden van de bak, smeer er evt wat stroop op, let maar op wat een paard allemaal met een skippybal kan Haha!
ik heb een x een bonte gehad en die pakte elke keer dat ding in zijn mond en gooide hem weg.om er vervolgens 8eraan te rennen en hem weer te pakken en weg te gooien :S heel vreemd paard wasdat, maar hij verveelde zich iig nooit!!!
helaas kwam hij er op een gegeven moment 8er hoe hij het dopje eruit moest trekken :S gelukkig vrat ie dat niet op......dus probeer dat dopje iig vast te plakken fsow .

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 11:57

Cassidy schreef:
Waarom laat je het paard niet in zijn waarde? Als hij geen zin heeft in rennen en dollen, dat hoeft het toch niet? Ik jaag mijn paard nooit op, als ze zin heeft in rennen, dan doe ik lekker mee. Heeft ze er geen zin in, laten we het lekker zo. Maar dat gerammel en geritsel, ik wil gewoon niet dat ze daar op reageerd. Wees blij met zo'n koel paardje, menigeen zou er wat voor geven als zijn paard zo rustig zou reageren. Dat het nou net niet het gedrag is dat jij van hem verwacht....

Dat dacht ik ook, ik speel weleens met onze paarden maar ik jaag ze niet de hele tijd op, ik ga gewoon met snoepjes de bak in en dan laat ik ze achter me aan stappen en draven.
Als ze aan het rennen zijn vind ik het leuk om te zien dat ze plezier hebben, maar onze paarden staan ook altijd als sulletjes bij elkaar in de bak hoor! Dat vinden ze heerlijk, zo in het zonnetje, dan is ie toch ook gelukig?!

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-03 13:24

maar zoals ik al heb gezegd wil ik hem ook helemaal niet opjagen vindt het alleen gewoon jammer dat ie een beetje duffer is geworden spelen met mij doet ie ook wel maar zelf niet meer ik vind het ook geen ramp vind het alleen jammer toevallig deed ie het vandaag wel ineens heel even en daar heb ik toen lekker naar staan kijken misschien komt het nog wel weer eens terug en anders tja vermaakt ie zich in iedergeval op de wei. maar goed heb meerdere antwoorden gekregen en daaruit trek ik dan wel weer mijn conclusies.

groetjes fabske

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 19:46

Eliesje"]
[quote="Boogiegirl"][quote="Eliesje schreef:
Hey!!!
Bij ons op stal hebben we een longeerzweep zonder touwtje.
Daar hebben we eem plastick zak aan gebonden, met hooi erin.
Dat vinden de paarden geweldig!
Of een grote ballon aan een touwtje, met rijst erin. Maakt lekker veel herrie!

Je kan ook skippybal nemen, en die naar 'm toegooien!


Volgens mij moet je hier zijn [KH] Hoe ziet een pennymeisje eruit? ? Knipoog
[/quote]

Dat slaat nergens op! Ik vind trouwens het woord "pennymeisje" een beetje "minderwaardig" overkomen. De spullen die ik beschrijft, zijn dingen die je paard niet elke dag ziet, en die hij dus ook niet normaal vind. Doordat ie ze dus niet normaal en vreemd vind, gaan de meeste paarden showen, en daar vroeg ze om!
Dus "pennymeisje" heeft er NIKS mee te maken.......
Maargoed, ik zal eens in het topic kijken, en je erover PB-en, om dit topic maar niet te verpesten...
[/quote]

Dacht dat je dat als grapje bedoelde Bloos

Skippybal naar een paard gooien...

En als je paard geen zin heeft om te showen dan zou ik het gewoon zo laten. Het is natuurlijk wel jammer maar ik denk dat er weinig aan te doen is(wat voor het paard ook leuk blijft).