Zweten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Zweten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 22:16

Jamy zweet de laatste heel erg, terwijl ze gewoon in haar stal staat. Het meeste van haar wintervacht is er al af, maar nog niet alles (ze heeft ook geen dek meer om met dit warme weer)
Ze zweet meestal vlak voor haar schouder zeg maar (waar ze meestal zweten met rijden) en soms op de singelplek.
Ook ligt ze de afgelopen tijd heel vaak als ik kom enzo (dat was voorheen nooit zo of ik heb het gewoon nooit gemerkt Scheve mond )
Maar weet iemand of dit kwaad kan of niet? Of komt het gewoon door het weer ofzo.... Ik hoor het graag Lachen

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 23:02

Ik denk dat het idd door de hitte komt, heeft ze daar ook nog wintervacht zitten? Misschien is het een idee om dat weg te halen.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 04:09


Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-03 12:00

Nou valt wel mee met de wintervacht, niet alles is er al af, maar het grootste gedeelte wel. En in het topic van jou okkie1 gaat het meer over het zweten met rijden, Jamy zweet gewoon als ze in haar stal staat....

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 12:14

hoe is verder? heb je het idee dat ze ziek is? dan moet je temperaturen. Ik denk persoonlijk dat het met het rare weer van de afgelopen tijd te maken heeft. Eerst vroor het nog en van de een op andere dag was het heel warm. En ik weet niet hoe warm het bij jullie op stal is, is er voldoende ventilatie? En hoe is ze buiten?
Ik zou me er niet te veel zorgen over maken. Het is even wennen dit zomerse weer, ook voor jouw paard

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 12:26

Het zou kunnen dat ze niet goed tegen de weerswisseling van dit moment kan. 's nachts is het nog vrijd fris en overdag hebben we bijna zomerse temperaturen. Codex kan daar ook niet tegen. Je paard heeft gewoon een gewenningsperiode voor dit weer nodig. Is de temperatuur wel normaal? Zo ja, danzou ik me als ik jou was niet al te druk maken. Over een paar weekje is dat weer over.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-03 13:01

Buiten doet ze meestal wel gewoon normaal, en met rijden enzo soms met buiterijden is ze zelf druk... Dus dan zal het wel gewoon aan het weer liggen verder (hoop ik) zal wel weer over gaan...

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 13:27

Imker zweet nu op zijn boeg, en dat loopt dan tussen zijn voorbenen naar beneden. Hij heeft inmiddels geen deken meer op, maar hij blijft aan het zweten.
Ik ga nu toch E'lyte halen, om zijn mineralen op peil te houden.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 14:37

neem voor de zekerheid de tempratuur eens op als je het niet helemaal vertrouwt het zou een virus kunnen zijn, daarnaast kan het ook komen door het wisselde weer.

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 15:33

Jamy schreef:
Nou valt wel mee met de wintervacht, niet alles is er al af, maar het grootste gedeelte wel. En in het topic van jou okkie1 gaat het meer over het zweten met rijden, Jamy zweet gewoon als ze in haar stal staat....


Webster staat ook te zweten in stal. Dus denk niet dat je je druk hoeft te maken. Webster heeft er elk jaar last van.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-03 16:10

Ow ok, laten we het hopen, ik weet niet hoe ik temperatuur moet meten want ik heb geen temperatuur-meet-ding (hoe heet dat ook alweer Haha! ? )

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 16:12

Thermometer?

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 22:19

Bij ons op stal staan er ook paarden die een beetje zweten, niet onwijs erg, maar wel een beetje..
Rocky heeft er geen last van, maar die is het grootste deel van z'n wintervacht ook al kwijt en staat de meeste tijd op de wei (toch een lekker windje daar Tong uitsteken)
Denk dat het gewoon door de grote verschillen tussen temperatuur komt (de ene dag 22 graden en dan opeens weer onder de 20 graden, daar moeten ze zich aan aanpassen hè Lachen )

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-03 22:37

Ja idd, vandaag toen ik kwam stond ze ook niet te zweten Lachen terwijl het wel erg benauwd en warm weer was (vond ik dan) Maar ja we zien het wel...