Zenuwtrekje...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Zenuwtrekje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 21:21

Ik heb nogal een probleempje... Tijdens het rijden, maar ook als mijn paardje naar de wei breng, schudt hij met z'n hoofd.
Tijdens het rijden is het niet zo dat hij in verzet komt, maar het is wel erg vervelend en je kunt er gewoon niet fansoenlijk mee rijden..

Vorig jaar heb ik het ook een tijd gehad met de dressuur, toen heb ik tijdens de rabobank talentenplan selectie advies gekregen van een instructeur om heel veel met hem te gaan galopperen, zodat hij de kans niet krijgt om met zijn hoofd te schudden.. Dit heb ik natuurlijk braaf gedaan en na 2 maanden hielp het ook super en was het geschud met het hoofd voorbij.. T/m de zomer ging het super, maar nu nu het weer mooi weer is/wordt begint het weer... Ik heb de galoptrainingen al geprobeerd, maar daar wordt het hoofdschudden alleen maar erger door.. iemand suggesties hoe ik dit kan oplossen??

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 21:38

dit probleem is al vaker hier geplaatst, mijn paard heeft het ook, ben al jaren op zoek naar een oplossing.die van mij heeft las van de zon, ook als het bijvoorbeeld swinters een keer stralend weer is, dan doet ie het, en ik heb al eens geprobeerd iets boven zijn ogen te hangen ,mar dat vind meneer dan weer doodeng :S en idd wat je zegt het is een soort van zenuwtrekje.die van mij reageerd er goed op als ik hem wat lager instel met rijden, en ik rijd in de schemering dat scheelt ook veel.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 21:48

hmmm het zou idd aan de zon kunnen liggen, maar ik denk toch dat dat bij mijn paard niet het geval is! Ik heb al van alles geprobeerd, boos worden, rustig blijven, hard gaan rijden, laag instellen, juist heel rustig rijden, alleen galloperen, maar niks helpt.. Ik hoop toch dat ik een oplossing kan vinden, want het wordt een beetje moeilijk met rijden als het zo door gaat, stel je voor zit ik in een cross, volle galop, slaat hij een keer goed met zijn hoofd, de teugel slaat over z'n neus (weet ik veel) en dan kan ik er niks meer mee beginnen! Nou heb ik wel een martingaal om dus zo snel zal dat niet gaan, maar bij wijze van dan he!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 21:58

Lijkt me een heel lastig probleem, die van mij wil nog al gauw haar hoofd omhoog gooien tijdens het rijden en daar hebben we nog steeds problemen mee. Misschien iets van ataxie? Ik heb dit wel eens eerder gelezen op Bokt.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 07:37

Yorghos doet iets dergelijks ook, maar ik denk dat het komt door de kleine vliegjes die rond zijn hoofd gaan zitten. Hij doet het vooral in deze tijd van het jaar, de rest van het jaar heb ik er weinig last van.