tot hoeveel maanden voor de bevalling van je pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
corinaflower
Berichten: 27
Geregistreerd: 23-04-03

tot hoeveel maanden voor de bevalling van je pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 15:08

hoi
ik heb een vraagje:

tot hoeveel maanden of weken voor de bevallingen van je pony mag je nog door blijven rijden? ik hoop dat jullie een antwoord kunnen geven.

Groetjes van Corina

corinaflower
Berichten: 27
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 15:11

weet niemand iets? jammer...

tamary

Berichten: 29176
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 15:15

Tot een week of wat, maar het hangt ervan af wat je ermee doet. Rustig wat stapen en draven in het bos bv. kan best. In elk geval rustig in beweging houden. Bij een goede basisconditie is de bevalling makkelijker. Wel stoppen met springen en veel galopperen. Verder kijken wat de pony aangeeft wat kan nog wel en wat niet meer.

corinaflower
Berichten: 27
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 15:16

tamary schreef:
Tot een week of wat, maar het hangt ervan af wat je ermee doet. Rustig wat stapen en draven in het bos bv. kan best. In elk geval rustig in beweging houden. Bij een goede basisconditie is de bevalling makkelijker. Wel stoppen met springen en veel galopperen. Verder kijken wat de pony aangeeft wat kan nog wel en wat niet meer.

maar hoeveel weken ongeveer?

manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 15:28

In principe kun je tot op het laatste moment doorrijden, maar inderdaad geen springen meer en zware dressuur de laatste 2 maanden. Overigens geeft je paardje zelf wel aan wanneer iets teveel gevraagd is. Lekker naar buiten kan nooit kwaad! Het is zelfs beter tot op het laatst wel rustig door te rijden.
Laatst bijgewerkt door manon_lin op 23-04-03 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

corinaflower
Berichten: 27
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 15:29

oke dankjewel! meer ervaringen? haha

Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 18:59

Ik heb zelf tot de laatste dag door gereden. Wel rustig aan natuurlijk. De bevalling was echt flop en klaar. Terwijl het haar eerste veulen was. Ik denk dat een paard dat goed in conditie is ook minder moeite heeft met de bevalling dan een paard dat geen conditie heeft.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 19:01

ik heb een keer een les gegeven waarin een manege paard liep die een week over tijd was! Ik dacht bij mezelf schandalig!! Maar die merrie was juist hartstikke vrolijk dat ze het hok eindelijk weer uit was en even kon lopen. Je paard zal het zelf wel aangeven tot wanneer het echt niet meer kan en ze geen zin meer heeft

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 19:22

rustig rijden zolang ze het leuk vinden. bij ons in de manege idd ook een pony meergereden tot bijna de dag dat ze haar veulen moest krijgen. stond superfit maarja nu is ze al twee weken over tijd dus het kon zeker geen kwaad, maar ze vond het nog steeds fijn en hoe fitter je paard hoe meer kans op een goede bevalling.