modena verkopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

modena verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-03 16:52

hallo allemaal
tussen mijn paard modena en mij gaat he niet zo goed
ik heb haa rnu anderhalf jaar en het lukt me nog steeds niet om haar goed te laten lopen als ik er op zit

ze is op m2 niveau en l springen

inhet begin toen we haar kochten is het eigenlijk al een beetj mis gegaan

we hadden 2 pony's op het oog mellody en modena
meteen de 1e dag kreeg ik mellody goed aan het lopen en toen ik hem zag vond ik hem super

modena in tegendeel kreeg ik niet naar beneden en ik leek er wel een beginner op ik vond haar wel mooi.

verder is modena wel heel braaf enzo en ben ik al heel erg aan d'r gehecht .het eerste jaar dacht ik het komt vanzelf maar nu de laatste 3 maand gaat het minder. als me het niet lukt om haar goed te laten lopen ga ik me irriteren en dt gaat soms ten koste van het paard bijvoorbeeld een schreeuw van gvd doe het nu is een keer of een tik met de zweep (niet erg hard mar toch) of een keer hard aandrijven in harde galop
allemaal domme dingen maar toch.

wat zouden jullie doen ? het nog een jaar proberen of het paard verkopen en GOED rondkijken naar een ander paard wat wel bij me past?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 17:05

Neem je wel les? Misschien een idee om les te nemen van een goede instructeur die je kan helpen met dit probleem.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 17:11

Ik zou het denk ik een maandje niet meer proberen. gewoon buitenritjes maken en met hemm wandelen en leuke dingetjes doen.
Daarna zou ik hem weer rustig aan probeeren aan het werk te zetten.
Maar je kunt ook gwoon andere/betere instructie zoeken.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 17:36

hee meissie, tja hoe ik erover denk weet je al. ik denk niet dat je zo'n paard weer vind.
ik zou gewoon nog een tijdje wachten en je nieuwe insturctrice afwachten. het komt vast allemaal goed!

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 17:37

Linda250 schreef:
Neem je wel les? Misschien een idee om les te nemen van een goede instructeur die je kan helpen met dit probleem.

Dat was ook mijn eerste idee, Voltrack was in het begin ook heel erg vervelend en ik wist niet wat ik met hem aan moest, als ik wilde draven ging hij bokken en uiteindelijk liep hij in een drafje dat langzamer dan de stap was... Met veel geduld van mij (wat ik niet heb) en mijn instructeur (die zorgde dat ik toch mijn ongeduld niet op vol afreageerde) loopt voltrack nu redelijk en heb ik hem aan de dubbele longe, ook spring ik met hem. Nu heb ik vaak het gevoel: Eindelijk, hij kan het wel!
Dus toch nog proberen met een instructeur...

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 17:54

Ik sluit me bij Guinni aan.
Ik zou als eerst een goede instructeur zoeken, maar daarvoor het een poosje rustig aan doen, en het dan later weer (met de instructeur) langzaam opbouwen.

Hopen dat het lukt!

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 16:31

bedankt voor de reacties ik heb vandaag de 1e les van een nieuwe betere instructrise ik denk dat ik het nog een half jaar tot een jaar ga proberen

thnx

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 20:01

Was je les goedgegaan? Ik zou nog niet opgeven hoor! Ik zal hem pas verkopen als het na een half jaar lessen nog niet goed gaat. Als je na een paar lessen verschil merkt, mag je blij zijn dat je hem hebt gehouden! Ik zie het soms ook helemaal niet zitten met mijn pony hoor maar uiteindlijk komt het dan allemaal weer goed. Dus gewoon goed les nemen of laat anders een proffesionele ruiter hem een aantal weken berijden.

Dat hij niet naar beneden wil/wou hoeft ook niet persee aan jou te liggen, hij kan ook een lichamelijk probleem hebben. Misschien een keertje na laten kijken...?
Wat trouwens ook goed kan helpen is je pony wat vaker te longeren. Die van mij wordt daar heerlijk soepel van.

Succes en geniet nog lekker van je paardje!

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 14:22

hallo yvetje

de les gisteren ging super in galop liep ze goed naar beneden en over de rug ook in draf ging het stukken beter.
het probleem is dat hij bij MIJ niet naar beneden wil lopen mijn nicht malou (27) lukt het wel. en ze loopt op m2 niveau wedstrijden en L springen. verder was het een goede les en denk ik da tik het toch nog maar tot december probeer.