Ik weet het echt niet meer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marlinde

Berichten: 383
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Voorschoten

Ik weet het echt niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-03 10:27

Helaas het is voor de zoveelste keer weer raak. Mijn paard is weer kreupel.
Ik heb mijn paard net een half jaar kreupel gehad met kliniek in en kliniek uit. Na deze half jaar eigenlijk geen steek verder van wat hij heeft. Alle foto's zijn goed.
Heb nu ongeveer 2 maanden kunnen rijden en mijn paard liep weer als een trein. Was heel trots op mijn paardje.
Helaas ben ik zo stom geweest om mijn paard bij een andere paard in te gooien. Ze zijn aan het meppen gegaan ( ik heb mijn paard nu al 5 jaar en heb hem nog nooit zien meppen, hij werd zelfs nog door een shetlander in elkaar geslagen en niets terug doen).
Ik heb weer de pech dat mijn paard nu alweer een week kreupel is. Hij heeft geen verdikkingen, alleen een klein plekje op zijn kroonrand.
Op dit moment is hij opde hoefslag weer goed, maar niet op de volte 10 meter.

Ik weet echt niet meer wat ik hier mee aan moet en zit nu zelfs overna te denken om mijn paard te verkopen.

Wie kan mij hiermee helpen of advies geven

gr marlinde



Marlinde

Berichten: 383
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-03 11:03

Mikkie, om heel eerlijk te zijn zit ik niet echt te wachten op dit soort reacties.
Ik heb mijn paard al 5 jaar en het afgelopen jaar heb ik alleen maar van kliniek naar kliniek gereden. Ook verkoop ik mijn paard niet zomaar omdat hij mijn leven is. Het probleem is dat mijn paard 1,70 is en niet te houden is. Het is een paard wat graag aan het werk is. Ik heb nog geen 2 maanden geleden een ongeluk met hem gehad. Hij heeft mij het prikkeldraad in geduwd. Geen pretje hoor.
Als ik van te voren wist dat hij zou gaan meppen ( wat ik hem dus nog nooit heb zien) had ik hem nooit bij een ander paard in gegooid. Ik kan mijzelf wel voor de kop slaan.
Maar ik hoop ook dat je begrijpt dat ik niet meer weet wat ik moet doen!!!!

Marlinde

Berichten: 383
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-03 13:10

Bedankt voor jullie reacties.
Als (het is een hele kleine mogelijkheid) Ik mijn paard verkoop, verkoop ik hem niet als hij kreupel is. Ik weet dat het dan een enkeltje slager wordt. Daar is mijn paard mij te dierbaar voor.
Fasel; Ik wou dat ik die mogelijkheid had om hem bij mij te houden en hem dan lekker oud te laten worden bij mij in de wei. Helaas woon ik in de randstad en heb die mogelijkheid dus niet. Ik wens jou ook veel sterkte met je paard.
Even voor de duidelijkheid. Verkopen is nog heel ver weg voor mij en ook een allerlaatste optie. Eigenlijk wil ik het liefste mijn oude vertrouwde paard terug die ik had toen ik hem kocht.

Marlinde

Berichten: 383
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-03 14:54

Mikkie. ik weet zeker dat hij geslagen heeft/is. Ik stond er namelijk zelf bij.
En sonja; Ik ben heel zuinig met mijn paard. Het liefst zet ik hem op stal met een beschermpak om met alleen zijn neus en ogen nog open. Maar dat is geen paardvriendelijk leven. Helaas kun je niet alles voorkomen.

Narigheid overkomt je, maar lijden is een keuze!!!

Marlinde

Berichten: 383
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-03 09:32

Iedereen ontezettend bedankt voor jullie geweldige berichtjes.
Ik heb mijn paard sinds zaterdag op het land staan met zijn grootste twee vriendjes. Dit zijn de enige twee paarden waar hij nog mee samen staat.
Gisteravond ging ik mijn paard ophalen om terug naar stal te brengen. Staat die lieve schat al hinikend op mij te wachten. Dan breekt mijn hart en weet ik dat dit mijn paard is waar ik al 5 jaar zo trots op bent.
A.s. donderdag ga ik er weer voor het eerst op. Hij is namelijk weer goed ( het is nog even afwachten of hij onder het zadel ook goed is) Het wordt alleen lange lijnen rijden en verder zien we wel weer. Ik hou jullie op de hoogte.

Narigheid overkomt je, maar lijden is een keuze!!!

Marlinde

Berichten: 383
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-03 15:09

Zwelgje: Op dit moment staat mijn paard ook met om alle vier de benen beenbeschermers op het land. Helaas kan ik dit niet doen als hij 24 per dag op het land komt te staan. Hetzelfde geldt voor springschoen. OP dit moment kan hij wennen aan het op het land staan en blijft het ergste op dit moment bespaard. Het liefst zet ik mijn paard met een harnas om zijn hele lijf op stal. Dat gaat mij iets te ver.
Ook bij mij op stal verklaren ze mij voor gek dat ik mijn paard zo goed bescherm, zelfs als hij in het gangpad staat heeft hij met beschermers om.
Na zoveel ellende leer je daar wel van.

Narigheid overkomt je, maar lijden is een keuze!!!

Marlinde

Berichten: 383
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-03 09:28

Even een update.
Gisteren voor het eerste weer op mijn paard gereden. Samen met mijn staleigenaresse kwamen we tot de conclusie dat mijn paard toch niet voor 100% goed liep. Ben afgestapd en we hebben hem nog even 10/15 min rondlaten lopen in de grote bak om te kijken of er nog verbetering in kwam. En warempel hij werd beter!!!. Aan het einde nog steeds niet 100 % goed maar wel beter dan aan het begin. Aangezien mijn paard nogal een trutje is, hebben we in overleg toch besloten om een week rustig te gaan rijden en niet te overbelasten. Alleen lange lijnen. Na deze week gaan we kijken of hij beter is geworden.
Hebben julliie nog ideeen...

Narigheid overkomt je, maar lijden is een keuze!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 en 118 bezoekers