Hoe maak ik het voer lekkerder?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 11:19

Mijn paard heeft hetzelfde probleem. Heeft tijden dat ze helemaal geen brok eet, maar wel hooi en lekkere dingen zoals muesli, slobber en appels. Ik voer haar dus bij. Eerst had ik het idee dat ik haar daarmee verwende, maar als ik haar niet bijvoer eet ze gewoon NIET en wordt ze erg schraal. Ik heb geprobeerd muesli of granen door haar eten te doen, maar dan trekt ze er gewoon uren voor uit om de graantjes er tussenuit te eten. Ik heb andere merken brok geprobeerd, en dat gaat een tijdje goed, maar daarna laat ze het weer links liggen. Zachte brokken vindt ze al helemaal smerig, dus als ik er olie overheen doe, laat ze ze liggen. Doe ik brokken door de slobber, laat ze de slobber staan.

Tsja, als je het mij vraagt kun je dus het beste slobber (ik doe daar muesli doorheen) bijvoeren, zodat ze toch wat binnenkrijgt.

Ik vind het wel interessant om te lezen, want er zijn niet veel paarden die zo kieskeurig zijn met eten. Ik heb dan ook vaak het advies gekregen om haar niet bij te voeren en het bij brok te houden. "Dan gaat ze vanzelf wel eten". Nou, NIET dus! De "niet zeuren" mentaliteit heeft bij mijn paard geen effect. Eet die van jou ook voornamelijk 's nachts, toevallig (ALS ze eet Haha! )?


Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 11:33

Bizar he? Waar andere paarden binnen een paar minuten hun voer opschrokken, heeft mijn paard zoiets van "gooi het daar maar in, ik kijk er straks wel even naar Scheve mond ". En inderdaad: soms laat ze alles wat droog voer is liggen ... misschien idd toch een voorkeur voor mals en sappig (appel, wortel, slobber en JA gras!).

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: girlyggirl, GrapeshotBot, JackAebe, Stef_Diva en 16 bezoekers