Pony wordt gek tijdens opzadelen...en dan?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Pony wordt gek tijdens opzadelen...en dan?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-03 11:21

Een vriendin van mij heeft een hele lieve, rustige welshcob merrie... altijd rustig en is iig geen heethoofd... maar zodra je het zadel op haar rug legt en de singel probeert vast te maken, loopt ze als een gek paniekerig naar achter. Zo heeft ze laatst de wand van haar stal kapot geduwt en ze heeft ook een keer haar halstertouw kapotgetrokken (allemaal tijdens het opzadelen).
Wat zou er nou aan de hand kunnen zijn?! Het zadel past goed, dus dat is het niet. Tijdens het aansingelen gebeurt er weer precies hetzelfde Verward Maar als je probeert aan te singelen nadat je een tijdje gestapt hebt doet ze helemaal niks...
Heeft iemand ervaring met dit soort opzadel/aansingel-problemen?


Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-03 16:59

Heey Mayo,
Ik heb het geprobeert, maar ze heeft geen last van haar rug... Waarschijnlijk komt het door haar zomerexceem. Als je haar bij haar schoft aanraakt, dan gaat de huid daar trillen (zo'n ga-weg-vlieg-effect krijg je dan), ze heeft daar dus jeuk Boos! Het zal vast ook wel een vervelend gevoel zijn als dat zadel daar dan ligt, maar toch vind ik het een beetje raar, want ze doet pas echt paniekerig als je de singel een beetje aan trekt Verward


Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-03 21:54

Heey! Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties! We hebben haar vandaag zonder problemen op kunnen zadelen en dat ging als volgt:
We hebben haar in de stal gezet en haar met d'r kont tegen de muur geparkeerd, zodat ze iig niet achteruit kon lopen. Daarna heb ik het zadel er voorzichtig op gelegd, terwijl mijn vriendin haar bezig hield met wat brokjes... Toen heb ik haar voorzichtig een beetje onder haar buik geaait en voetje opgetild (beetje afleiding) en langzaam de singel onder haar buik door gepakt en vastgemaakt op het eerste gaatje. We hebben haar heel erg beloond, want ze was echt heel braaf.... wel nog nerveus, maar in ieder geval gaat het al veel beter!
En dat van stappen tijdens aansingelen vind ik ook een goed idee!

Voordat ze bij mijn vriendin terecht kwam, is ze haar hele leven bij mensen geweest die ik erg goed ken, dus mishandeling kan ik me bijna niet voorstellen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, JudithDario, Saranghea en 34 bezoekers