Is dit niet eenbeetje te veel? €€&#8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Is dit niet eenbeetje te veel? €€&#8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-03 17:05

Bij ons op stal staat een paardje te koop:

Te koop superlieve recreatie en/of leer pony, stokmaat 143
Heeft vroeger Z2 gelopen, dus ook eventueel nog voor dresuur.
Voledig verkeersmak, lief in de omgang en gemakkelijk om te berijden.
Leeftijd is 18 jaar, dus geen streken meer die een jong ding kan hebben,
maar heeft nog wel een heel goede conditie, is wakker en vooral vrolijk.
We hebben heel veel plezier gehad en het kost moeite om afstand te doen,
maar we zijn er uit gegroeid.
We vragen ongeveer € 1750,--, dit is inclusief hoofdstel, zadel met extra dekje,
peeskappen, staldeken en zweetdeken.


Ik vind dat ze behoorlijk veel vragen voor dit paard, met daarbij dat hij dus echt geen 18 is maar eerder 22, het is een paard wat eigenlijk niet meer dagelijks bereden kan worden, in ieder geval geen intensieve training of buitenritten van een paar uur, ivm met z'n gewicht (hij is niet di te krijgen)
Hier de foto:
[edit]nimber op verzoek foto verwijderd[/edit]


ps. dit is niet om de mensen af te zeiken, want ze zijn heel aardig, maar het is gewoon een mening van mij en ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 17:10

Ik vind het idd wel veel, maar weet je zeker dat het paard ouder dan 18 is?

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 17:11

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet veel verstand heb van prijzen voor paarden, maar ik denk ook dat dit een beetje duur is. Vooral als je ziet hoe de pony eruit ziet. Doordat ze zo dun is ziet ze er niet echt gezond uit en kan je er daarom dus niet veel meer mee doen. Ik zou in ieder geval die prijs niet voor dit paard betalen

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 17:13

Als het inderdaad een super leerpony is en gezond ,is het nooit te veel geld

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-03 17:14

Anique_Vaandrig schreef:
Ik vind het idd wel veel, maar weet je zeker dat het paard ouder dan 18 is?


Tja een heel wazig verhaal over kwijt geraakte papieren, hun hadden hem geloof ik als 15 of 16 jarige gekocht (volgens de vorige eigenaar) maar volgens de dierenarts was 13 ofzo, maar hun hebben hem al zeker 6 of 7 jaar.
Maar een ding, hij heeft nog pit als een 5 jarige Haha!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-03 17:18

FlairS schreef:
Als het inderdaad een super leerpony is en gezond ,is het nooit te veel geld

Dat is het hele punt, het is echt een super lieve pony, maar behoorlijk fel (en sterk), daar kan je echt geen kind van 8 of 9 op zetten, m'n moeder en zusje hebben vorigjaar voor hem moeten zorgen toen ze op vakantie gingen, en omdat m'n zusje er eigenlijk niet zo goed de eerste keer op durfde, ging ik er op, dus ik wil hem naar beneden rijden, en dat kreeg ik met geen mogelijkheid voor elkaar, tuurlijk kan je dit er weer in rijden, maar dat kost tijd en op zo manier is het natuurlijk geen leerpony.

rowan17

Berichten: 1475
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 17:42

Even offtopic, ik vind het al belachelijk een paardje van 22 nog te verkopen en ten tweede vind ik het ook teveel, beestje ziet er nou niet echt super uit, en is al 22~! tis bijna 4000 gulden!!

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 18:11

Er zit wel een zadel en hoofdstel bij hé...
Een merkzadel en hoofdstel kost ook al gauw €1250, daar moet je ook eerst even naar kijken natuurlijk.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 18:11

rowan17 schreef:
Even offtopic, ik vind het al belachelijk een paardje van 22 nog te verkopen


Hoezo?
Leg uit , ben benieuwd.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-03 18:22

Loolapelooza"]
[quote="rowan17 schreef:
Even offtopic, ik vind het al belachelijk een paardje van 22 nog te verkopen


Hoezo?
Leg uit , ben benieuwd.
[/quote]

Ja dat snap ik ook niet helemaal, hun zijn uit die pony gegroeid maar bij iemand anders zou hij nog een paar jaar met plezier kunnen werken.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-03 18:23

Meavey schreef:
Er zit wel een zadel en hoofdstel bij hé...
Een merkzadel en hoofdstel kost ook al gauw €1250, daar moet je ook eerst even naar kijken natuurlijk.


Het tuig steld niet veel voor, volgens mij merkloos en ik zou er pijn van in m'n kont krijgen Haha!

rowan17

Berichten: 1475
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 18:37

Ik zeg toch even offtopic ik vind het gewoon belachelijk zo'n oud paardje te verkopen! Heeftie zolang alles voor je gedaan moet ie weg, maarja zal wel weer aan mij liggen. Wie weet waar die strax weer terecht komt.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 19:38

Tja, als je geen geld hebt voor 2 paarden en je wil verder met de sport is het toch logisch dat je hem verkoopt???
Mag je dan alleen een paard kopen als je zeker weet dat je hem tot zijn dood wil houden? Beetje krom Scheve mond
Verder vind ik de prijs voor dit paard veel te hoog Scheve mond Ze moeten blij zijn als iemand er nog een goed tehuis voor wil geven en dan betalen voor het tuig ofzo.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 19:54

rowan17 schreef:
Ik zeg toch even offtopic ik vind het gewoon belachelijk zo'n oud paardje te verkopen! Heeftie zolang alles voor je gedaan moet ie weg, maarja zal wel weer aan mij liggen. Wie weet waar die strax weer terecht komt.


Stel je nu voor, je hebt geen weitje en je staat op een echte 'sportpensionstal' . Wat ga je dan doen, je paard 23/24 uur op stal laten staan en laten 'genieten' van zijn 4 muurtjes en af en toe wat gepoets of hem verkopen aan iemand met kinderen, een wei, en nog andere paarden(bv van die ouders).
Ideaal toch?

Maar nu terug ontopic, het hangt van het tuig en de dekens etc af hoe duur dat dat was, en of het onderhouden is of dit echt duur is of niet denk ik. Als dit allemaal Stubben of Forestier ofzo is, dan zal het wel heel wat kosten, en dan heb je die pony voor heel weinig. Maar als ze deze prijs zouden vragen voor die pony zonder tuig, zou dat toch te veel zijn, omdat je zegt dat kinderen er niet echt mee kunnen rijden, hij is al wat ouder, en hij heeft weinig spieren en is mager.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 19:54

Als de pony verder goed gezond is, dan hoeft die leeftijd geen probleem te zijn. Belangrijker is denk ik hoe het dier in de omgang en met rijden is. Als het echt een goede leerpony is, dan vind ik de prijs redelijk.

lenny

Berichten: 372
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 19:57

ik vind het niet zo netjes voor die mensen,dat je de foto met advertentie hier neerzet.das mijn mening hoor.....maar het is hun paardje ,en ook hun goed recht om te vragen wat ze willen.

Ik denk dat iedereen dat zou doen!

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 19:58

De bekende regel: Het is waard wat de gek ervoor geeft

rowan17

Berichten: 1475
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 20:08

Ja logisch om een 22jarige te verkopen !!! heel logisch ga ik ook maar doen denk ik.Pffff. Nou tzal leuk zijn voor die mensen als ze hem voor zo'n prijs kunnen verkopen, als ze nou echt het beste voor hem willen laten ze hem dan wegGEVEN...zullen er vast meer mensen met een goed tehuis reageren.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 20:11

Ja of kleine meisjes die graag een pony willen maar geen geld voor de aanschaf hebben, dat is het risico van weggeven Scheve mond

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 20:42

als die pony wel echt 18 is, en zo braaf, vind ik de prijs niet eens zo gek hoog.. jaa het is wel een beetje aan de hoge kant maar een brave, wat oudere Z2 pony met toebehoren daar kan een wat jonger ruitertje nog ontzettend veel van leren.

t paardje ziet er alleen wel een beetje mager uit Scheve mond

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 20:47

rowan17 schreef:
Ja logisch om een 22jarige te verkopen !!! heel logisch ga ik ook maar doen denk ik.Pffff. Nou tzal leuk zijn voor die mensen als ze hem voor zo'n prijs kunnen verkopen, als ze nou echt het beste voor hem willen laten ze hem dan wegGEVEN...zullen er vast meer mensen met een goed tehuis reageren.


Weggeven ,goede thuis ... Verward

Er is veel vraag en weinig aanbod naar echte goede leermeesters voor groentjes.
Een (oude) pony die alles kan en alles gezien heeft (en dan heb ik het niet speciaal over de Z2 kampioen ) , die van niets nog raar op kijkt en je alles kan leren is ontzettend veel waard!
Wijsheid kost nou eenmaal wat , ook in de paardenwereld!

Kans dat je een goede thuis vind door hem weg te geven is héél klein. Gebruik de zoekfunctie maar eens.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 20:52

Er staat wel bij dat ie niet echt voor beginners is, da's niet handig voor een leerpony Scheve mond

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 21:20

rinnie1982 schreef:
Er staat wel bij dat ie niet echt voor beginners is, da's niet handig voor een leerpony Scheve mond


Inderdaad , maar daar ging de off-topic discussie ook niet over Haha!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 21:29

Ik vind dat voor wat er beschreven wordt wel een nette prijs gevraagd wordt, maar schrok echt van die foto.

Er is toch iets mis met een paard dat er zo uit ziet? Dan laat je de veearts toch komen??

rowan17

Berichten: 1475
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 22:47

Ik geef het op, hoop voor die pony dat ie goed terecht komt...